Het probleem
Sinds een paar dagen word opeens nog maar de helft van mijn RAM gebruikt in Windows en ook maar de helft word maar gezien in de BIOS.
Maar als ik in CPU-Z kijk of in de 'System Browser' in de BIOS zie ik wel gewoon alle 4 mijn RAM modules.
De ram heeft het hiervoor altijd gedaan.
Wat heb ik geprobeerd
Ik heb alle RAM modules indivueel geprobeert en dan doen ze het gewoon. Als ik er een 2de in doe (maakt niet uit welke) dan doet hij het ook nog maar bij de derde word de module al niet meer gebruikt. Hij word wel gewoon herkent in de System Browser en in CPU-Z maar hij is niet beschikbaar voor gebruik.
Ik heb allerlei combinaties gedaan maar heeft niks uitgehaald.
Specs
ASRock Z77 Extreme4
2x Corsair Vengeance 4 GB (XMP Profile 1.2)
2x Corsair Vengeance 4 GB (XMP Profile 1.3)
Product Nr: CMZ8GX3M2A1600C9
Sinds een paar dagen word opeens nog maar de helft van mijn RAM gebruikt in Windows en ook maar de helft word maar gezien in de BIOS.
Maar als ik in CPU-Z kijk of in de 'System Browser' in de BIOS zie ik wel gewoon alle 4 mijn RAM modules.
De ram heeft het hiervoor altijd gedaan.
Wat heb ik geprobeerd
Ik heb alle RAM modules indivueel geprobeert en dan doen ze het gewoon. Als ik er een 2de in doe (maakt niet uit welke) dan doet hij het ook nog maar bij de derde word de module al niet meer gebruikt. Hij word wel gewoon herkent in de System Browser en in CPU-Z maar hij is niet beschikbaar voor gebruik.
Ik heb allerlei combinaties gedaan maar heeft niks uitgehaald.
Specs
ASRock Z77 Extreme4
2x Corsair Vengeance 4 GB (XMP Profile 1.2)
2x Corsair Vengeance 4 GB (XMP Profile 1.3)
Product Nr: CMZ8GX3M2A1600C9