Dag Tweakers, ik wil graag jullie advies bij het onderstaande.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn vader wil graag een desktop PC hebben voor z'n bedrijf. Het zal vooral gebruikt worden voor Word, Excel, e-mail en browsen. Ik wil een desktop samenstellen met ongeveer dezelfde specificaties als mijn vader's laptop. (i3, 128 GB SSD, 4GB RAM)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer €350,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Processor: Ik heb voor de Skylake i3 6100 gekozen omdat de Kaby Lake moederborden best wat duurder zijn. Ik vraag me ook af of mijn vader het verschil gaat merken. Ik heb overwogen om de Pentium 4400 te nemen, maar ik denk dat de i3 iets langer mee kan.
Moederbord: Gebruikelijke keus?
Geheugen: Ik heb voor 8GB gekozen, maar ik vermoed dat 4GB ook genoeg zal zijn.
SSD: 120GB lijkt me voldoende, anders kan er in de toekomst altijd nog een goedkope HDD bij.
Voeding: 350 lijkt me meer dan voldoende, kwaliteit van de voeding is ook oké volgens mij. Wat denken jullie hiervan?
Behuizing: Simpel en goedkoop. Goede keus?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Systeem moet snel aanvoelen (vandaar de SSD) en een aantal jaren met Word, Excel, e-mail en browsen mee kunnen gaan.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil weten of het eventueel nog wat goedkoper kan, maar wel door de i3 en SSD te behouden.
Alvast bedankt!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn vader wil graag een desktop PC hebben voor z'n bedrijf. Het zal vooral gebruikt worden voor Word, Excel, e-mail en browsen. Ik wil een desktop samenstellen met ongeveer dezelfde specificaties als mijn vader's laptop. (i3, 128 GB SSD, 4GB RAM)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer €350,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Processor: Ik heb voor de Skylake i3 6100 gekozen omdat de Kaby Lake moederborden best wat duurder zijn. Ik vraag me ook af of mijn vader het verschil gaat merken. Ik heb overwogen om de Pentium 4400 te nemen, maar ik denk dat de i3 iets langer mee kan.
Moederbord: Gebruikelijke keus?
Geheugen: Ik heb voor 8GB gekozen, maar ik vermoed dat 4GB ook genoeg zal zijn.
SSD: 120GB lijkt me voldoende, anders kan er in de toekomst altijd nog een goedkope HDD bij.
Voeding: 350 lijkt me meer dan voldoende, kwaliteit van de voeding is ook oké volgens mij. Wat denken jullie hiervan?
Behuizing: Simpel en goedkoop. Goede keus?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Systeem moet snel aanvoelen (vandaar de SSD) en een aantal jaren met Word, Excel, e-mail en browsen mee kunnen gaan.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil weten of het eventueel nog wat goedkoper kan, maar wel door de i3 en SSD te behouden.
Alvast bedankt!
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i3-6100 Boxed | € 120,05 | € 120,05 |
| 1 | MSI H110M ECO | € 53,95 | € 53,95 |
| 1 | Zalman ZM-T5 | € 28,- | € 28,- |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 18,95 | € 18,95 |
| 1 | Crucial CT8G4DFD8213 | € 49,95 | € 49,95 |
| 1 | Antec VP350P | € 41,55 | € 41,55 |
| 1 | Kingston SSDNow UV400 120GB | € 51,99 | € 51,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 364,44 | |
[ Voor 3% gewijzigd door martijntjuhh op 22-01-2017 14:25 ]
Het is bedoening, niet bedoeling