Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ischadebeste
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-04 07:23
Hey, ik ben een audio onwetende, mijn audioset is aan vervanging toe. Ik gebruik m voor de Tv, PlayStation en spotify. Nu heb ik 2.0 speakertjes, wil graag over op een beter systeem met 2.1. Oud huisgenoot had een acoustimass 5 setje, waren we erg tevreden over. Ik luister mn Techno/harde meuk met veel bass. Weten jullie of deze versterker geschikt is voor die speakers/dat ik ze niet opblaas? Of hebben jullie een voorstel voor betere prijs/kwaliteit incl subwoofer ivm de acoustimass 5 van €599?
Bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ischadebeste schreef op zondag 22 januari 2017 @ 14:21:
Weten jullie of deze versterker geschikt is voor die speakers/dat ik ze niet opblaas?
welke?

Putin 2022: Ukraine is not a real country
Musk 2025: Canada is not a real country
Uh oh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ischadebeste
De Onkyo TX-NR656 ofwel de TX-NR555, dacht dat ik dit bericht daarbij geplaatst had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:16
Speakers opblazen doe je niet zo snel, tenzij je echt hard gaat spelen. Dan moet je denken aan een volle woonkamer met pratende/schreeuwende mensen en dan daar bovenuit willen komen, of een buitenfeestje met de speakers op zeg >10m afstand.

Het komt vaker voor dat de versterker de speakers niet kan bijbenen. Ook dat is schadelijk voor de speakers, maar komt in dezelfde uitzonderlijke situaties voor als hierboven genoemd. Overigens is het geadverteerde vermogen van versterkers meestal niet representatief voor de praktijk. De genoemde 160w verkregen bij een constante toon van 1khz met een vervorming van 1% mag je best minstens door 2 delen om het vermogen bij een variabele toon van 20-20.000hz met een vervorming van 0,07% te krijgen. Dat laatste is wat meer op de praktijk gericht, tenzij de techno uit een constante 1khz bestaat. Maar dat gaat snel vervelen denk ik. :+

Normaal gebruik geeft geen problemen. Ook niet als je even wat harder wilt spelen. De gevoeligheid van de speakers bepaald hoe luid ze gaan bij bepaalde belasting, hoewel bose uitblinkt in nietszeggende info op hun website, denk ik niet dat er een probleem gaat zijn.

Over klank valt te twisten, maar het is vrijwel zeker dat er voor dit geld een betere set samen te stellen is. Nagenoeg elke boekenplank speaker zal beter klinken dan een satellietspeaker. Voor €300,- heb je diverse goede boekenplankspeakers en voor nog eens €300,- vind je ook een subwoofer die deze bose gemakkelijk het nakijken geeft.

[ Voor 17% gewijzigd door LA-384 op 22-01-2017 14:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTfoto
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-05 11:32

JTfoto

Work hard

Ik ben het met LA-384 eens. Je zou er goed aan doen eens wat rond te gaan kijken naar andere speakers die goed bij jullie zouden passen en aan jullie wensen voldoen. Kijk bijvoorbeeld eens naar dit 2.1 setje:

Klipsch RP-150M bookshelf speakers:
http://hificorner.nl/spea...sch/klipsch-rp-150m-ebony
Klipsch R12_SW subwoofer:
http://hificorner.nl/spea...rs/klipsch/klipsch-r-12sw

Met deze speakers zou je een heel deftige 2.1 set hebben die, voor zover ik weet, ook verschrikkelijk hard kan én ook nog eens goed klinkt. Het voordeel is ook dat beide speakers nu in de aanbieding zijn, dus je kan ze relatief goedkoop krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door JTfoto op 22-01-2017 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Als je een beetje redelijke speakers koopt dan heb je niet eens een subwoofer nodig. Een subwoofer moet je goed instellen, vaak staat deze veel te hard of de crossover veel te hoog waardoor het meer een bonkkast wordt. Pas daar een beetje voor op, of stop het geld voor een sub in grotere speakers.

Kijk anders eens op marktplaats of V&A, misschien dat je daar veel meer waar voor je geld vind dan nieuw aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-05 21:19
ischadebeste schreef op zondag 22 januari 2017 @ 14:35:
De Onkyo TX-NR656 ofwel de TX-NR555, dacht dat ik dit bericht daarbij geplaatst had.
Dit is prima geschikt voor de acoustimas. Als je tevreden bent met het geluid van de bose, dan is dit een prima installatie zo. Alle andere tips zijn prima aanvullingen, maar dit gaat gewoon werken.

[ Voor 9% gewijzigd door blissard op 22-01-2017 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aankoopadvies hoort in Consumentenelektronica Aankoopadvies thuis; je topic krijgt een verhuizing die kant op. Verder een kleine toevoeging aan je topic titel zodat we in ieder geval weten dat je op zoek bent naar een versterker van de genoemde speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ischadebeste
Bedankt voor de reacties! Ik denk dat ik donderdag, dan begint de btw actie, de onkyo nr656, klipsch rp160m en klipsch r12SW ga halen (totaal incl korting €942). Zo goed? Ook qua combinatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTfoto
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-05 11:32

JTfoto

Work hard

ischadebeste schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:34:
Bedankt voor de reacties! Ik denk dat ik donderdag, dan begint de btw actie, de onkyo nr656, klipsch rp160m en klipsch r12SW ga halen (totaal incl korting €942). Zo goed? Ook qua combinatie?
Ga je buren maar alvast waarschuwen >:) Komt helemaal goed!
Pagina: 1