Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• _Quinten_
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-10 20:25
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Ik zoek een goedkope smartphone als vervanging van mijn Nokia 2720. Hoewel die Nokia nog steeds goed werkt en voldoet wil ik toch een smartphone om ook eens elders op internet te kunnen surfen, GPS, etc.

Wat is je budget?
Ongeveer €200. Is geen harde grens, maar liefst niet veel meer.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Gezien mijn vorige telefoon (Nokia 2720) kunnen jullie al vermoeden dat ik geen heavy user ben. Ik wens de telefoon te gebruiken voor voornamelijk sms en bellen. En af en toe zal ik ook wat surfen, de GPS eens gebruiken, eventueel een interessante app gebruiken, een fotootje nemen. Zeker geen heavy use of zwaar gamen (daar heb ik een desktop voor :) ).

Dus een simpele goede smartphone met een redelijke accuduur en camera die toch ietwat deftige foto's maakt. Liefst nog een redelijk lange support (ik vervang mijn telefoon niet vaak getuige mijn oude Nokia).

Ik moet ook vlot mee te nemen zijn in de broekzak, dus liefst geen enorme formaten.

Wat heb je zelf al gevonden?
Geen merk voorkeuren.

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Galaxy A3 (2016) Zwart€ 208,-€ 208,-
1Samsung Galaxy J5 (2016) Zwart€ 199,-€ 199,-
1Wileyfox Spark + Zwart€ 144,-€ 144,-
1Wileyfox Swift 2 Blauw€ 189,-€ 189,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 740,-

De Samsungs zijn toch al een oudere generatie met waarschijnlijk een minder lange support en zijn wellicht niet de beste keuze. Ik kijk voornamelijk naar de Wileyfox Spark+ die er zeer interessant uitziet (lage prijs, goede camera). De Honor 5C heb ik ook bekeken, maar vind ik nogal groot (5.2 inch in je broekzak lijkt me vrij groot).

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:15
Voor Android zou ik zeker 2 GB werkgeheugen kiezen, waarmee de A3 afvalt. Van de J5 vind ik de camera niet zo fijn met redelijk wat ruis.
De Wileyfox toestellen zijn behoorlijk populair maar heb ik verder geen ervaring mee. Ik zou wel genegen zijn richting de Swift 2 te gaan dan vanwege de extra performance en betere flitser voor de camera.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
_Quinten_ schreef op zondag 22 januari 2017 @ 12:10:
Ik kijk voornamelijk naar de Wileyfox Spark+ die er zeer interessant uitziet (lage prijs, goede camera).
Persoonlijk zou ik de Spark+ links laten liggen en kiezen voor de Swift 2 (Plus). De spark heeft een MediaTek SOC en de ondersteuning daarvoor vanuit de community is een stuk minder. Met toekomstbestendigheid zou ik dus kiezen voor een telefoon met een Qualcomm SOC.

De Swift 2 heeft gewoon alle specificaties aan boort om lang mee door te gaan en ben je een groot verbruiker, dan kan je beter voor de Swift 2 Plus gaan, dat toestel heeft 1GB ram en 16GB opslag meer.

Verder krijgen alle Wileyfox toestellen dit kwartaal nog een update naar Nougat.

De beide Samsung toestellen zou ik in ieder geval niet nemen, aangezien de specs wat verouderd zijn en het niet zeker is dat er een update uitkomt.

[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 23-01-2017 10:29 ]

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
https://www.pdashop.nl/pr...torola-moto-g4-zwart.html

motorola g4 nu 199
prima telefoon, heb hem nu een half jaar.
camera is niet high end, maar maakt wel nette foto's (in t donker beduidend minder)
vlot toestel, apps werken vloeiend.
2gb werkgeheugen, 16 gb opslag eenvoudig te vergroten met een sd kaartje.
dual sim ook handig :)
scherm is heerlijk im na te kijken, wel wat groot 5,5,
draait nu 6.0.1 en krijgt een update naar 7
voor mij prima telefoon, de mensen die ik hem heb aangeraden zijn ook tevreden :)

[ Voor 6% gewijzigd door lifeguard op 23-01-2017 10:51 ]

• Pindasmeer
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-11 22:00
Heb zelf ervaring met de Wileyfox Swift 2, en deze is erg positief. De Snapdragon 430 voldoet uitstekend voor normaal gebruik. Ook fijn is de metalen behuizing en vingerafdruksensor. De Moto G4 is inderdaad een goed alternatief dat zelfs nog een stukje sneller is. De Moto mist echter wel een vingerafdruksensor en ziet er in mijn ogen wat minder mooi uit. Daarnaast heb ik iets minder vertrouwen in Motorola dan in Wileyfox wanneer het gaat om updatebeleid (er gaan geruchten dat Wileyfox van Cyanogen naar stock Android gaat, Motorola heeft een wat twijfelachtig updatebeleid nu het eigendom is van Lenovo).

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Pindasmeer schreef op maandag 23 januari 2017 @ 15:28:
Heb zelf ervaring met de Wileyfox Swift 2, en deze is erg positief. De Snapdragon 430 voldoet uitstekend voor normaal gebruik. Ook fijn is de metalen behuizing en vingerafdruksensor. De Moto G4 is inderdaad een goed alternatief dat zelfs nog een stukje sneller is. De Moto mist echter wel een vingerafdruksensor en ziet er in mijn ogen wat minder mooi uit. Daarnaast heb ik iets minder vertrouwen in Motorola dan in Wileyfox wanneer het gaat om updatebeleid (er gaan geruchten dat Wileyfox van Cyanogen naar stock Android gaat, Motorola heeft een wat twijfelachtig updatebeleid nu het eigendom is van Lenovo).
Volledig mee eens. Wat mijn post betreft was het een persoonlijke mening.
Ik mis een vingerafdruksensor totaal niet, had het op mijn vorige toestel, en gebruikte het amper.

Updates zijn inderdaad twijfelachtig, maar zolang 7 wel komt vind ik het wel best :)
Jouw toestel is zeker ook een prima toestel.

• _Quinten_
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-10 20:25
Bedankt voor jullie reacties en sorry voor mijn laattijdige reactie. Aan jullie reacties te zien heb ik een goed vooronderzoek gedaan :). Ik ga binnenkort de Wileyfox Swift 2 kopen. Ik ben alleen nog even mijn beltegoed bij mijn huidige provider aan het opdoen en dan ga ik na de aankoop van de smartphone meteen wisselen naar een andere provider (goedkoper en heb toch nieuw formaat simkaart nodig). Had enkel nog volgende vragen:

- Als ik deze smartphone koop bij Amazon.de waar hij zeer goedkoop is, is deze telefoon dan out-of-the-box compatibel met het Belgische telefoonnetwerk? M.a.w. als ik de nieuwe simkaart van mijn nieuwe provider erin steek, zal alles dan out-of-the-box werken?

- De smartphone heeft zowel microsim als nanosim (dual SIM toestel). Ik neem aan als je maar met 1 simkaart wil werken, je de vrije keuze hebt welk formaat je kiest? Is er een volgorde die moet gerespecteerd worden, vb. dat het ene simslot enkel werkt als het andere een simkaart bevat?

- Indien ik bij mijn vorige vraag de vrije keuze heb: dan is nanosim bij mijn provider kiezen de beste optie neem ik aan (meer future proof)?

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:15
In Europa zijn alle frequenties gelijk, dus in Duitsland gekocht moet in Belgie hetzelfde werken, leve de EU ;)

SIM kaarten volgorde maakt niet uit bij Dual SIM. De meeste providers bieden tegenwoordig een 3 formaten in 1 aan zodat je zelf het formaat kunt kiezen welke je wil gebruiken.
Echter als je de specs leest van de Swift 2, dan zie je dat een van de SIM kaart sloten gedeeld is voor de Micro SD kaart (volgens de specs hier op Tweakers is dat SIM 2, de Nano SIM) pricewatch: Wileyfox Swift 2 Champagne
Dus dan zou ik Micro SIM nemen als je SIM kaart zodat je nog een SD kaart erbij kunt stoppen wanneer je wil.
Pagina: 1