Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 777381

Topicstarter
Goedemorgen.

Gisteren heeft mijn dochter op haar s3 neo ( Goed jaar oud) een update gedaan van "Iets" ( ze is 14, weet niet meer wat). Vanaf dat moment, als ze de home knop induwt om recente apps te bekijken en te sluiten, krijgt ze de melding "systemui stopped," druk je dan op OK, kom je weer terug in het vergrendelscherm.

Gisteravond heb ik alle overbodige app's er af gegooid, van de resterende apps alle update's verwijderd en cache's leeggemaakt. Na herstart deed hij het even goed, totdat dat dolle ding alle update's automatisch weer ging binnenhalen. Nu weer hetzelfde probleem.

Hoe krijg ik dat ding zover, dat hij de update's niet meer automatisch allemaal tegelijk erop ploft, zonder toestemming of wat dan ook, zodat ik kan controleren welke app deze melding veroorzaakt.
...
Alvast bedankt,
Marcel

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

*knip*. Hoe goed bedoeld dan ook, het plaatsen van Google linkjes is niet toegestaan.

[ Voor 87% gewijzigd door rens-br op 22-01-2017 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasperNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-06 20:49
Ik kwam vanmorgen toevallig dit tegen. Wellicht een oplossing voor je probleem:
https://androidworld.nl/n...ug-op-samsung-toestellen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Haha, goeie, is nu inderdaad gelukt. Ik was gisteren die instelling aan het zoeken, maar kreeg hem niet gevonden, nu wel, in Google App store.

Uitgezet, alle update's weer gewist, en het werkt nu als het hoort.

Nu een voor een alles weer updaten totdat ik de app gevonden heb die het probleem veroorzaak.

P.S, de Samsung Apps kwamen er automatisch weer terug in, maar deze zijn niet de oorzaak.

Update, hij begint toch weer automatisch van alles te updaten, instelling "Niet automatisch updaten" is automatisch weer teruggezet naar "Updaten alleen bij wifi"

@ CasperNL, dit is inderdaad het probleem. Dit bericht is pas vandaag geplaats schijnbaar. In de gaten gehouden, inderdaad na update GOOGLE, werkt het weer niet.

Kijken dat ik die app er af kan gooien, en er af houden tot ze met een nieuwe update zijn gekomen.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 777381 op 22-01-2017 10:56 . Reden: nieuwe informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Systemui is de hoogstwaarschijnlijk de launcher (TouchWiz van Samsung). Die zal roet in het eten gooien, misschien niet door een update van TouchWiz self, maar kan ook door een component zijn die afhankelijk is hiervan (of andersom). Waarschijnlijk door de ril versie oftewel firmware versie, die niet geupdated is/wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@ToFast. Zie mijn update in vorige bericht, je was me net iets voor.

Ik had gisteren ook al zoiets voorbij zien komen, maar dat is van die embedded zooi die je er niet uitkrijgt, zonder de telefoon te voorzien van een kale/aangepaste android versie.

Hier ben ik te onervaren in met dit soort dingen, zou het wel eens willen proberen met een goede How-to, ook omdat ze klaagt over batterijverbruik en traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Anoniem: 777381 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 11:06:
@ToFast. Zie mijn update in vorige bericht, je was me net iets voor.

Ik had gisteren ook al zoiets voorbij zien komen, maar dat is van die embedded zooi die je er niet uitkrijgt, zonder de telefoon te voorzien van een kale/aangepaste android versie.

Hier ben ik te onervaren in met dit soort dingen, zou het wel eens willen proberen met een goede How-to, ook omdat ze klaagt over batterijverbruik en traag.
Dan zal het om Google play services gaan, die automatisch updaten inderdaad (valt niet te stoppen zonder root etc) en diep verwoven zitten met Android in feite.

Enige optie is bootloader unlocken/rooten > custom recovery (TWRP bijvoorbeeld) en dan een custom ROM naar smaak. Kost wat uitzoektijd, gepruts etc, maar dan geniet je wel van een veel nieuwere versie van Android, beveiligings updates, betere accu en snellere telefoon (zijn ook beta of 'crappy' roms, waarbij dit niet het geval is).

XDA developers is een goede community / forum hiervoor, voor de meeste telefoons. Let wel, bij niet snapdragon CPUs zijn bij vele roms bugs of niet compleet werkende functies (camera, bluetooth vaak etc) omdat de resources niet vrijgegeven zijn door die fabrikanten.

[ Voor 10% gewijzigd door ToFast op 22-01-2017 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Abacadabra is het nog net niet, snap dat je de root vrij moet geven op een of andere manier, dan root vervangen door nieuwe software en vanaf daar opnieuw opstarten ( Ben groot geworden met MS-DOS, maar daar ook blijven steken) is mijn tak van sport niet, doe meer met J-1939 protocollen, CANBUS, etc.

Ik zeg al, met een goede How-to wil ik er wel aan beginnen, of iemand die het al eerder heeft gedaan even over mijn schouder meekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:38

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile

Je hebt het waarschijnlijk al wel gemerkt, maar voordat je hier een topic opent is het wel de bedoeling om eerst zelf even op onderzoek uit te gaan. Een aantal (mogelijke) oplossingen staan gewoon op het internet.
Pagina: 1