Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Aankoop nieuwe laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een nieuwe laptop kopen en ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen, want ik heb er nauwelijks verstand van.

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop zal voornamelijk gebruikt worden voor eenvoudig surfen en tekstverwerken. Daarnaast wil ik de laptop af en toe gebruiken voor Adobe Photoshop, InDesign en Illustrator.

Wat is je budget?
Ongeveer 500-600 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, misschien af en toe eens. Maar zeker niet veel

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen voorkeur, maar zou dit een goede laptop zijn? https://www.mediamarkt.nl...k-80sr0089mh-1464555.html

Alvast bedankt iedereen!

Beste antwoord (via Verwijderd op 23-01-2017 11:36)

• korna
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-11 08:39
Je voorstel is geen slechte keuze maar nog wat meer informatie over wat je zoekt zou goed zijn.
- Hoe groot moet het beeldscherm zijn en welke resolutie?
- Hoeveel opslag ruimte heb je minimaal nodig? Wil je alles op de laptop opslaan of zou een externe opslag een optie zijn (losse hardeschijf, usb stick, cloud storage)?

Verder raad ik je het volgende aan:
- Minimaal 8Gb geheugen mbt de gewenste software
- Minimaal full hd (1920x1080) resolutie scherm mbt de gewenste software
- Een SSD (solid state drive) als interne opslag. T.o.v. een normale hardeschijf is de snelheidswinst gigantisch en geeft een enorme boost aan de reactiesnelheid van de laptop.

Hier zijn andere opties die mogelijk in jouw range vallen:
categorie: Laptops

Ik heb de pricewatch filters ingesteld op:
Prijs max 600
Resolutie onder full hd uitgesloten
Qwerty toetsenbord
Geheugen 8Gb
CPU architectuur Broadwell/Haswell/Kaby Lake/Skylake
Opslag type SSD

Multiplayer shooting games define community as a community of killers, the high-tech version of a tribe of paleolithic hunters.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• korna
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-11 08:39
Je voorstel is geen slechte keuze maar nog wat meer informatie over wat je zoekt zou goed zijn.
- Hoe groot moet het beeldscherm zijn en welke resolutie?
- Hoeveel opslag ruimte heb je minimaal nodig? Wil je alles op de laptop opslaan of zou een externe opslag een optie zijn (losse hardeschijf, usb stick, cloud storage)?

Verder raad ik je het volgende aan:
- Minimaal 8Gb geheugen mbt de gewenste software
- Minimaal full hd (1920x1080) resolutie scherm mbt de gewenste software
- Een SSD (solid state drive) als interne opslag. T.o.v. een normale hardeschijf is de snelheidswinst gigantisch en geeft een enorme boost aan de reactiesnelheid van de laptop.

Hier zijn andere opties die mogelijk in jouw range vallen:
categorie: Laptops

Ik heb de pricewatch filters ingesteld op:
Prijs max 600
Resolutie onder full hd uitgesloten
Qwerty toetsenbord
Geheugen 8Gb
CPU architectuur Broadwell/Haswell/Kaby Lake/Skylake
Opslag type SSD

Multiplayer shooting games define community as a community of killers, the high-tech version of a tribe of paleolithic hunters.

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst bedankt voor je reactie!

Ik dacht aan een 15,6 inch scherm. Een externe harde schijf hebben we al, van 2 TB volgens mij.

In principe voldoet deze laptop dus aan de door jou voorgeschreven systeemeisen? Hoe zijn de ervaringen met het merk Lenovo? En is het nog belangrijk om te kijken voor een i5 of i3 processor?

Het budget zou eventueel iets hoger mogen zijn, want ik hoorde vandaag dat deze week de "btw weg ermee" weken gaan starten. Dus dat scheelt weer in de aanschaf.

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2017 @ 08:38:
Ik wil een nieuwe laptop kopen en ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen, want ik heb er nauwelijks verstand van.

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop zal voornamelijk gebruikt worden voor eenvoudig surfen en tekstverwerken. Daarnaast wil ik de laptop af en toe gebruiken voor Adobe Photoshop, InDesign en Illustrator.

Wat is je budget?
Ongeveer 500-600 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, misschien af en toe eens. Maar zeker niet veel

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen voorkeur, maar zou dit een goede laptop zijn? https://www.mediamarkt.nl...k-80sr0089mh-1464555.html

Alvast bedankt iedereen!
Heb de Lenovo 510-15ISK even voor je bekeken in de Mediamarkt. Ik meen dat het prijskaartje daar €749(?) was... Hij komt degelijker over dan sommige andere Lenovo's. Het aluminium voelt bij de eerste aanraking (koel) aan alsof het meer is dan alleen een zilverkleurig laklaagje (dat is dus niet wit)). De toetsenbordverlichting is hartstikke leuk. Ook mooi dat hij de betekenis van de functietoetsen even een paar seconden in beeld zet als je ze bedient. Mat scherm maakt redelijk goede indruk.
Alleen op het kaartje stond dat hij maar 4GB geheugen heeft, en volgens de verkoper zit dat vastgesoldeerd.
Maar als de specificaties van jou kloppen zou het 8GB zijn - even heel goed checken dus!!!
Geen dedicated graphics, alleen intel 520. Zou volgens mij prima moeten zijn als je geen veeleisende gamer
bent.
Voor het geld €599 in wit [is dat hetzelfde als 'zilver'?] vind ik dit een heel mooie keus.
Gelet op prijs- en specificatie verschillen is 'mijn' 510-15ISK misschien toch anders dan de jouwe. Ik heb niet de volledige productcode (80SR0089MH) uit je link gecheckt.

[ Voor 11% gewijzigd door Bruin Poeper op 22-01-2017 18:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ook aan jou bedankt voor de reactie!

Ook ik ben vandaag even langs de mediamarkt geweest en daar hadden ze deze laptop niet staan. Dus ik vermoed dat ook jij een iets andere uitvoering gezien hebt. De uitvoering in de link van mijn eerste bericht is overigens mat zwart en de prijs 569 euro.

De enige 'zware' eisen die hij moet hebben, is dat hij photoshop, illustrator en indesign vlekkeloos aan kan.

Verwijderd

Koop een i3 met een SSD. Snel genoeg. Ik ben zelf erg tevreden na 4 jaar zwaar intensief gebruik over Asus.

HP en Acer zou ik van wegblijven. Heb ik erg slechte ervaring mee.

Verwijderd

Topicstarter
Ok dank je!

Bij de mediamarkt adviseerden ze me ook om Lenovo en Asus te verkiezen boven HP en Acer.
Pagina: 1