ERD edit:

Vraag i.v.m. een ERD ontwerp t.b.v. een studie de vraag met de deadline van 23-1-2017 om 12:00 uur ben ik opzoek naar validatie t.a.v. het database ontwerp en correcte implementatie hiervan in SQL Server / Acces.
Ik vraag me af of de entiteiten en relatie zoals beschreven / afgebeeld zin niet gewijzigd moet worden om te voldoen aan de onderstaande Business Requirements\.
Qua validatie van de data zie ik twee opties:
Optie 1. een Alternative Key toevoegen aan de entiteit verzekering- die gekoppeld is aan verhuren fietsen. Zorgt voor vraag of dit ervoor zorgt dat de ERD voldoet aan de Business Requirements/
Optie 2, Het verwijderen van de one-to-one relatie tussen verhuur-klanttabel en deze creëren tussen de verhuur_has_fiets tabel?
Business Requirements:
1. Alleen de fietsen zijn verzekerd
2. Geboekte fietsen zijn omwisselbaar, alleen als er voorraad is.
3. email moet uniek zijn
4. Het personeel voert meerdere rollen uit.
5. Accessoires zoals helmen ectr. zijn alleen te boeken mits er minimaal 1 fiets gehuurd is.
6. Het geslacht moet ‘M’ (man) of ‘V’ (vrouw) bevatten.
7. De einddatum moet op of na de verhuurdatum liggen.
8. De schade_betaaldatum komt na de schadedatum
9 Zeven relevante constrains:
9.1. insert rules:
- email moet unique zijn
- verhuurdatum is de huidige datum of na de verhuurdatum liggen.
9.2. Update constrains:
- aanmelding kan niet als het emailadress null is.
- Het Klant_ID is niet te veranderen.
- bij niet bestaande ID's wordt er een error weergegeven.
9.3. Delete Rules:
- records worden per record verwijderd niet in bulk.
- In een aparte tabel wordt er een log bijgehouden wanneer CRUD acties per user heeft plaatsgevonden
ERD Edit:
Vraag i.v.m. een ERD ontwerp t.b.v. een studie de vraag met de deadline van 23-1-2017 om 12:00 uur ben ik opzoek naar validatie t.a.v. het database ontwerp en correcte implementatie hiervan in SQL Server / Acces.
Ik vraag me af of de entiteiten en relatie zoals beschreven / afgebeeld zin niet gewijzigd moet worden om te voldoen aan de onderstaande Business Requirements\.
Qua validatie van de data zie ik twee opties:
Optie 1. een Alternative Key toevoegen aan de entiteit verzekering- die gekoppeld is aan verhuren fietsen. Zorgt voor vraag of dit ervoor zorgt dat de ERD voldoet aan de Business Requirements/
Optie 2, Het verwijderen van de one-to-one relatie tussen verhuur-klanttabel en deze creëren tussen de verhuur_has_fiets tabel?
Business Requirements:
1. Alleen de fietsen zijn verzekerd
2. Geboekte fietsen zijn omwisselbaar, alleen als er voorraad is.
3. email moet uniek zijn
4. Het personeel voert meerdere rollen uit.
5. Accessoires zoals helmen ectr. zijn alleen te boeken mits er minimaal 1 fiets gehuurd is.
6. Het geslacht moet ‘M’ (man) of ‘V’ (vrouw) bevatten.
7. De einddatum moet op of na de verhuurdatum liggen.
8. De schade_betaaldatum komt na de schadedatum
9 Zeven relevante constrains:
9.1. insert rules:
- email moet unique zijn
- verhuurdatum is de huidige datum of na de verhuurdatum liggen.
9.2. Update constrains:
- aanmelding kan niet als het emailadress null is.
- Het Klant_ID is niet te veranderen.
- bij niet bestaande ID's wordt er een error weergegeven.
9.3. Delete Rules:
- records worden per record verwijderd niet in bulk.
- In een aparte tabel wordt er een log bijgehouden wanneer CRUD acties per user heeft plaatsgevonden
ERD Edit:

[ Voor 10% gewijzigd door LoveCode op 22-01-2017 22:00 ]