Is een Z270 moederbord nodig voor een Kaby Lake Processor?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JipGemser
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-07-2022
Hallo,

Ik ben van plan binnenkort een kaby lake processor te halen (i5 6700k). Mijn vraag was of ik daarvoor persee een Z270 moederbord nodig heb. Is het ook mogelijk om bijv. een H270 of een B270 moederbord te nemen?
Alvast bedankt!

- Jip

Alle reacties

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk in de CPU supportlist van die moederborden om het zeker te weten, maar ik zou niet weten waarom het niet zou gaan werken.

Verwijderd

JipGemser schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 23:52:
een kaby lake processor te halen (i5 6700k).
Die ga je op geen enkele cpu supportlist vinden.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:19
Het is wel de bedoeling dat je zelf eerst energie steekt in het zoeken naar het antwoord.
Ik zal je even op weg helpen:
1) artikel over Kaby Lake*
2) je i5 6700k bestaat niet, het is of een i7 6700k (Skylake) of een i5 7600k (Kaby Lake)
3) een B270 bestaat niet, dat zou dan een B250 moeten zijn.
4) ik neem aan dat je bedoelt of je als je wilt overclocken een Z270 nodig hebt. Zie 1): antwoord is ja. Met de andere chipsets kun je niet overclocken, maar het werkt wel. Je kunt ook een Z170 nemen, maar dan zal de bios eerst geupdate moeten worden.

*Kaby Lake artikel op Tweakers.net

[ Voor 12% gewijzigd door White Feather op 22-01-2017 14:34 . Reden: Link naar Kaby Lake-artikel ]

• JipGemser
White Feather schreef op zondag 22 januari 2017 @ 00:33:
Het is wel de bedoeling dat je zelf eerst energie steekt in het zoeken naar het antwoord.
1) artikel over Kaby Lake
2) je i5 6700k bestaat niet, het is of een i7 6700k (Skylake) of een i5 7600k (Kaby Lake)
4) ik neem aan dat je bedoelt of je als je wilt overclocken een Z270 nodig hebt. Zie 1): antwoord is ja. Met de andere chipsets kun je niet overclocken, maar het werkt wel. Je kunt ook een Z170 nemen, maar dan zal de bios eerst geupdate moeten worden.
Oh ja ik zie het ja, sorry. Zijn een paar slordige typefoutjes. Bedankt voor je hulp!

• JipGemser
White Feather schreef op zondag 22 januari 2017 @ 00:33:
1) artikel over Kaby Lake
Dus als ik mijn processor wil overklocken moet ik een Z270 moederbord hebben?

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-06 18:10
JipGemser schreef op zondag 22 januari 2017 @ 13:11:
[...]

Zoals hierboven staat(en na 1x googlen 'do i need z270 to oc'), ja.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:19
JipGemser schreef op zondag 22 januari 2017 @ 13:11:
[...]

Een Z270 om het direct werkend te krijgen, ja. Een Z170 met bios-update is ook een mogelijkheid, maar lastiger omdat de winkel eerst een bios-update moet doen, je kunt er namelijk niet vanuit gaan dat dat al gebeurd is en meestal heb je dan eerst een Skylake-processor nodig om de bios-update te doen.

• JipGemser
White Feather schreef op zondag 22 januari 2017 @ 14:36:
[...]

Een Z270 om het direct werkend te krijgen, ja. Een Z170 met bios-update is ook een mogelijkheid, maar lastiger omdat de winkel eerst een bios-update moet doen, je kunt er namelijk niet vanuit gaan dat dat al gebeurd is en meestal heb je dan eerst een Skylake-processor nodig om de bios-update te doen.
Oke, ja ik heb op dit moment een B250 in mijn build zitten, dan is het raar als ik een K versie zou gebruiken als processor aangezien die toch niet overklokt kan worden.

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Hangt idd een beetje van het moederbord af. Als je mazzel hebt staat de meest recente versie van een bios erop maar als je pech hebt dan moet je hopen dat iemand zijn cpu wil uitlenen om een flash mogelijk te maken. Je hebt alleen een Skylake cpu nodig en het maakt niet uit welke dus een alternatief is om een heel goedkope Celeron Skylake cpu erbij te bestellen en daarmee het laatste bios te flashen waardoor je de Kaby Lake wel kunt gebruiken. In de Pricewatch staat een Celeron G9300 voor 39 euri, die verkoop je weer voor 2 tientjes zodat je nog iets terug vangt. Aan de andere kant zit er nauwelijks performance verschil tussen Skylake en Kaby Lake wat je in de praktijk zult terug zien. Tussen Haswell-R en Kaby Lake zit al niet veel vooruitgang dus met een Skylake i5 6600K kun je nog een hele tijd vooruit.

• JipGemser
regmaster schreef op zondag 22 januari 2017 @ 16:48:
Hangt idd een beetje van het moederbord af. Als je mazzel hebt staat de meest recente versie van een bios erop maar als je pech hebt dan moet je hopen dat iemand zijn cpu wil uitlenen om een flash mogelijk te maken. Je hebt alleen een Skylake cpu nodig en het maakt niet uit welke dus een alternatief is om een heel goedkope Celeron Skylake cpu erbij te bestellen en daarmee het laatste bios te flashen waardoor je de Kaby Lake wel kunt gebruiken. In de Pricewatch staat een Celeron G9300 voor 39 euri, die verkoop je weer voor 2 tientjes zodat je nog iets terug vangt. Aan de andere kant zit er nauwelijks performance verschil tussen Skylake en Kaby Lake wat je in de praktijk zult terug zien. Tussen Haswell-R en Kaby Lake zit al niet veel vooruitgang dus met een Skylake i5 6600K kun je nog een hele tijd vooruit.
Oke mooi, maar ik ben denk ik zelf niet van plan om een Z170 moederbord te nemen.

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-11 22:05
JipGemser schreef op zondag 22 januari 2017 @ 17:03:
[...]

Oke mooi, maar ik ben denk ik zelf niet van plan om een Z170 moederbord te nemen.
Als je niet gaat overklokken en geen sli wil draaien is een z170 /z270 overbodig en kun je net zo goed voor een b250 bord gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door McFastFood op 22-01-2017 17:50 ]

Pagina: 1