Ziggo - Gedeeltelijk service (alleen DS)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Mijn vraag:
Ik heb vandaag mijn installatie pakket mogen ontvangen van Ziggo Zakelijk, nadat ik alles volgens de handleiding heb mogen aansluiten op het AOP, is alles goed gegaan tot het volgende: toen ik de ConnectBox aansluitte, ging alles in eerste instatie goed, tot het moment dat het modem opnieuw ging opstarten en ik ging inloggen op het modem. Nadat ik was ingelogd, zag ik direct een rood uitroepteken met 'Gedeeltelijk service, alleen DS'.

Als ik vervolgens naar geavanceerde instellingen ga, en via 'hulpmiddelen' naar 'netwerk status' ga, staat daar hetzelfde. Echter wisselt deze melding zich af om de seconde, als ik het modem moet geloven.

Iemand enig idee wat er aan de hand is? Zie foto's ter verduidelijking.

Relevante software en hardware die ik gebruik: ConnectBox - Ziggo Zakelijk connect ZZP 180/30, Casema gebied.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Heb zitten rondneuzen via google, maar niets nuttigs kunnen vinden die mijn probleem zou kunnen verhelpen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UwSAyNWOfklL1O6cnBW3vE7V/thumb.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1r4afOUNzenimKP2EXLRXh1F/thumb.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wX7Yat63mlUbdTMKgoeFgQL9/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aPsQAmWbYrX0ZkPPTSaeWstm/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/queeEGliaN4epY9MNyjrfqL7/thumb.jpg

Beste antwoord (via Requa op 25-01-2017 23:27)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Requa schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 20:06:
Heb de splitter er tussen uit gehaald, en dit zijn de waardes nu, kan iemand dit controleren of dit de juiste/goede waardes zijn voor een stabiele en betrouwbare internet verbinding?

Bij voorbaat dank.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Met die splitter er tussenuit zijn de waardes nagenoeg perfect. De upstream transmit power is nog aan de hoge kant (dus hij moet hard zenden om erdoor te komen), maar je hebt nu 2dB marge voor het een probleem wordt (en dan nog iets van 3dB voor je uitval gaat krijgen).

Maar goed, je originele probleem had niet met de upstream te maken, maar met de downstream en specifieker met het kanaal op 226MHz. Dat klinkt verdacht als T-DAB kanaal 12B in band III op 225.640 MHz, oftewel een van de kanalen voor digitale radiouitzendingen in regio Utrecht/Gelderland.

Nu, in je originele foto van je wandcontactdoos was veel 'schaamhaar' te zien, oftewel rafelende coaxmantel. Doel van de mantel is om de kern die het signaal draagt af te schermen voor zooi van buitenaf. Als de mantel niet netjes afgewerkt is gaat die afschermende werking verloren en krijg je dit soort ongein. Dat heeft de monteur (uiteraard) goed verholpen. Dus dat probleem ga je zeker niet terug krijgen :)

Als je pech hebt mbt de upstream kan het zijn dat de modem terug moet schakelen van vier kanalen naar twee. Dat werkt prima stabiel, maar dan heb je minder capaciteit om de 30Mbps up te halen. Worst case is dus dat je (iets) minder kunt uploaden. Ook niet mooi, maar niet te vergelijken met wat je eerst had.

Oslik blyat! Oslik!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:43
Wat is het antwoord wat ziggo je heeft gegeven hierop?

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:39

Onbekend

...

Is dat de aansluiting waar jouw kabel naar binnen komt?
Zo niet, sluit de modem dan eens aan op op het punt waar de kabel naar binnen komt.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
kfaessen schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 23:42:
Wat is het antwoord wat ziggo je heeft gegeven hierop?
Heb nog geen antwoord mogen ontvangen, simpelweg omdat ze na 22:00 uur niet te bereiken zijn :')

Mede hierdoor haal ik ook afwisselende snelheden...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EFIVtjcAx8r2PuhAMT7VByx8/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Pj9bgU74XRkpCo4czoQ6Ry1n/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Dat krijg je met afwisselende servers

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:43
Requa schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 23:57:
[...]

Heb nog geen antwoord mogen ontvangen, simpelweg omdat ze na 22:00 uur niet te bereiken zijn :')

Mede hierdoor haal ik ook afwisselende snelheden...

[afbeelding]

[afbeelding]
Dat is jammer, ik dacht dat zakelijk een 24/7 support had.

Maar je zit de lijn te testen met een iphone? Dat is sowieso al geen goede test. De enige test die redelijk betrouwbaar is dat is een laptop of pc via de kabel erop aansluiten. Het wifi signaal kan om zoveel redenen wegvallen (bv een wii u drukt de hele 2.4GHz band zowat weg, veel magnetrons hebben hetzelfde effect).

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
Fish schreef op zondag 22 januari 2017 @ 00:00:
Dat krijg je met afwisselende servers
Lijkt me sterk, want ik merk die vertraging/onderbreking ook bij het surfen.

En dezelfde server die 7.92 Mb/s download behaalde, haalt nu weer dit..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RCy9B3ELdKDx8dNKHZtTYH92/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-08 18:35
Je aansluitpunt aan de muur is niet correct. Sloop dat oude kastje uit de muur, En sluit de nieuwe die waarschijnlijk wel bijgeleverd is aan, Neem aan dat daar je coax binnen komt in het huis.

Waarschijnlijk slechte signaal waardes in de modem waardoor bepaalde kanalan net wel of net niet willen locken in de modem waardoor je snelheid nogal wisselt.

[ Voor 29% gewijzigd door popie op 22-01-2017 00:11 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
kfaessen schreef op zondag 22 januari 2017 @ 00:04:
[...]

Dat is jammer, ik dacht dat zakelijk een 24/7 support had.

Maar je zit de lijn te testen met een iphone? Dat is sowieso al geen goede test. De enige test die redelijk betrouwbaar is dat is een laptop of pc via de kabel erop aansluiten. Het wifi signaal kan om zoveel redenen wegvallen (bv een wii u drukt de hele 2.4GHz band zowat weg, veel magnetrons hebben hetzelfde effect).
Met de kabel heb ik het zojuist ook getest, het wisselt zich net als op mijn iPhone af, zoals die speedtest al liet zien.. daarnaast had ik expres mijn iPhone 6S gebruikt via de 5Ghz band die hier geheel vrij is/staat. Had bij het testen ook de 5Ghz van de KPN ExperiaBox v10 uitgezet voor een reeële meting.

Dacht ook dat zakelijk 24/7 ondersteuning bood, maar tevergeefs, helaas.. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
popie schreef op zondag 22 januari 2017 @ 00:07:
Je aansluitpunt aan de muur is niet correct. Sloop dat oude kastje uit de muur, En sluit de nieuwe die waarschijnlijk wel bijgeleverd is aan, Neem aan dat daar je coax binnen komt in het huis.

Waarschijnlijk slechte signaal waardes in de modem waardoor bepaalde kanalan net wel of net niet willen locken in de modem waardoor je snelheid nogal wisselt.
In het installatiepakket dat ik vandaag heb mogen ontvangen, zat geen nieuwe AOP om aan te sluiten. Alleen een splitter, en zo'n ding wat ik moest vastmaken aan het oude AOP volgens de handleiding van Ziggo. Moet wel zeggen dat die oude AOP, die er al 12 jaar zit, ook wiebelt als je er druk op zet.. misschien dat dat het e.e.a. verklaard?

Edit:
Ik post bij deze alle signaalwaardes van het modem:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8ZGPssRo3CzGLrJoP0TWLuTH/thumb.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EcCnNbwarntsOXEsPu3jku92/thumb.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Z5e5cgl71PTmIi6Y64mjGI8s/thumb.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/h0xalFKSwmK5NhBm9ct5mJJo/thumb.png

[ Voor 29% gewijzigd door Requa op 22-01-2017 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ga eens met Chrome naar http://192.168.178.1:8080/ , ram op "run", en post een screenshot. Wellicht zien we wat raars in het spectrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-08 18:35
Jouwn signaal ruis verhouding is met 37db wel redelijk zwak ja, En hoe de AOP nu zit kan ik me niet voorstellen dat het zo hoort, Die kastje wat nu in de muur zit is vast bedoeld voor analoge tv en radio signalen, En niet de hoge frequenties die de modem gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
TommyboyNL schreef op zondag 22 januari 2017 @ 00:59:
Ga eens met Chrome naar http://192.168.178.1:8080/ , ram op "run", en post een screenshot. Wellicht zien we wat raars in het spectrum.
Heb het gedaan zoals je vroeg, maar krijg telkens 'Deze site is niet bereikbaar'.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dxkHJzYyj5NkreCu5MrK8aeQ/thumb.jpg

Als ik echter poort 80 gebruik, log ik automatisch in op het modem. En vandaar kan ik alleen een 'Netwerk diagnose' uitvoeren, en daaruit blijkt weer dat alles in 'orde' is, wat feitelijk niet zo is..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/p7VuBO18w34XC4JUoxThA1Oz/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
popie schreef op zondag 22 januari 2017 @ 00:59:
Jouwn signaal ruis verhouding is met 37db wel redelijk zwak ja, En hoe de AOP nu zit kan ik me niet voorstellen dat het zo hoort, Die kastje wat nu in de muur zit is vast bedoeld voor analoge tv en radio signalen, En niet de hoge frequenties die de modem gebruikt.
Hoe kan ik er dan voor zorgen dat de AOP wordt vervangen? Ik mag het immers zelf niet doen, het AOP is namelijk eigendom van Ziggo zelf. Of moet ik zelf een nieuwe AOP kopen en aansluiten.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04:22

FreakNL

Well do ya punk?

Bellen en monteur regelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-08 07:54
Ram die POA01 er sowieso maar af. Die TV splitter gaat niet helpen voor je modem.

AoP vervangen gebeurt door een installatiemonteur over het algemeen, of kan worden nabesteld via klantenservice op 0800 0620 morgen tussen 0800 en 2200 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
rolandos582 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 01:48:
Ram die POA01 er sowieso maar af. Die TV splitter gaat niet helpen voor je modem.

AoP vervangen gebeurt door een installatiemonteur over het algemeen, of kan worden nabesteld via klantenservice op 0800 0620 morgen tussen 0800 en 2200 :)
Volgens de Ziggo handleiding moest ik juist die POA1 aansluiten op het AOP om mijn ConnectBox werkend te krijgen..

Morgen maar eens bellen dan, voor een monteur. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-08 07:54
Requa schreef op zondag 22 januari 2017 @ 01:54:
[...]

Volgens de Ziggo handleiding moest ik juist die POA1 aansluiten op het AOP om mijn ConnectBox werkend te krijgen..

Morgen maar eens bellen dan, voor een monteur. :|
Normaal zou je inderdaad wel een splitter gebruiken. Maar die zorgt toch weer voor een aantal dB verlies. Er zal je dan gevraagd worden om hem rechtstreeks te verbinden.

Tevens is een Factory Default en testen met kabel eigenlijk ook vereist. Testen via WiFi is mehh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Je AOP moet sowieso omgebouwd worden. Monteur moet eerst langskomen.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehammer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-11-2021
het kan ook zo maar aan de kast buiten liggen, heb ik ook gehad.
als het stormde of veel wind, drama.
bleek er een slecht aangesloten kabel in de kast te zitten, de mijne dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Kwenie hoor, maar moet je die F-connector niet wat vaster aandraaien?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
Brahiewahiewa schreef op zondag 22 januari 2017 @ 11:32:
[...]

Kwenie hoor, maar moet je die F-connector niet wat vaster aandraaien?
Heb hem met heel veel kracht erop aangesloten, hij gaat niet verder dan dat.. dacht namelijk in eerste instatie dat het daaraan lag, maar tevergeefs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
rolandos582 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 01:59:
[...]

Normaal zou je inderdaad wel een splitter gebruiken. Maar die zorgt toch weer voor een aantal dB verlies. Er zal je dan gevraagd worden om hem rechtstreeks te verbinden.

Tevens is een Factory Default en testen met kabel eigenlijk ook vereist. Testen via WiFi is mehh.
Opnieuw opstarten evenals resetten heb ik als eerste geprobeerd, en vervolgens ook bekabeld een speedtest gedaan, maar uitkomsten variëren zoals op de WiFi van mijn iPhone 6S al te merken was..

Heb de splitter er tussenuit gehaald, maar het blijft het zelfde. Heb vandaag Ziggo Zakelijk gebeld en direct een monteur ingepland voor aankomende week om het AOP te vervangen. Moet wel zeggen, er werken daar professionele medewerkers i.t.t. de consumenten lijnen van verscheidende providers.. :')

[ Voor 12% gewijzigd door Requa op 22-01-2017 13:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 02:39
Aan de foto kun je never niet zien of het AOP het issue is. Een radio/tv wandcontactdoos is in grote delen van fUPC/fZiggo nog steeds gangbaar. Deze zijn dan ook, mits de juiste gebruikt, prima als AOP geschikt. Een plastic kapje zegt totaal niets over het doosje zelf. Aan een motorkap kun je ook niet zien welk type motor in een auto zit en of deze goed is ;)
popie schreef op zondag 22 januari 2017 @ 00:59:
Een SNR van 37dB is prima. Totaal niets mis mee zelfs. Zodra de SNR <33dB is dan is er reden tot zorgen. Alles boven de 33dB is prima en zal Ziggo ook geen monteur voor aansturen .

Het kastje in de muur is prima. Het modem gebruikt geen "hoge" frequenties. Het modem gebruik exact het zelfde frequenties spectrum als voor digitale tv. Een radio/tv WCD is dan ook prima geschikt om dit door te geven. Dit omdat goed WCD's en AOP tegenwoordig tot 1006Mhz of 1218Mhz gaat (afhankelijk van model). Waar TV en internet streams tot op heden slechts tot 862Mhz gaan.

Het issue met slechtere radio/tv wcd's is dat ze vaak niet retourgeschikt zijn door een slechte filtering in de <108Mhz signalen. Dan moet er een WCD of AOP komen die >85Mhz <108Mhz correct uitfilterd.

De US is daarintegen niet helemaal optimaal en werk voor een monteur. Je hebt er dan ook verstandig aan gedaan om een monteur te laten komen om hiernaar te kijken.

Over de f-connector; De nieuwste techniek zijn push-on f-connectoren ipv. schroefconnectoren. Deze zijn voor de klant eenvoudiger te installeren door ze op de f-connector aansluiting te drukken. Vast is in dat geval vast en aandraaien hoeft niet meer. Daarbij hebben deze connectoren een betere bescherming tegen instraling wat weer andere voordelen met zich mee brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
MediaZoo schreef op zondag 22 januari 2017 @ 13:35:
Aan de foto kun je never niet zien of het AOP het issue is. Een radio/tv wandcontactdoos is in grote delen van fUPC/fZiggo nog steeds gangbaar. Deze zijn dan ook, mits de juiste gebruikt, prima als AOP geschikt. Een plastic kapje zegt totaal niets over het doosje zelf. Aan een motorkap kun je ook niet zien welk type motor in een auto zit en of deze goed is ;)

[...]

Een SNR van 37dB is prima. Totaal niets mis mee zelfs. Zodra de SNR <33dB is dan is er reden tot zorgen. Alles boven de 33dB is prima en zal Ziggo ook geen monteur voor aansturen .

Het kastje in de muur is prima. Het modem gebruikt geen "hoge" frequenties. Het modem gebruik exact het zelfde frequenties spectrum als voor digitale tv. Een radio/tv WCD is dan ook prima geschikt om dit door te geven. Dit omdat goed WCD's en AOP tegenwoordig tot 1006Mhz of 1218Mhz gaat (afhankelijk van model). Waar TV en internet streams tot op heden slechts tot 862Mhz gaan.

Het issue met slechtere radio/tv wcd's is dat ze vaak niet retourgeschikt zijn door een slechte filtering in de <108Mhz signalen. Dan moet er een WCD of AOP komen die >85Mhz <108Mhz correct uitfilterd.

De US is daarintegen niet helemaal optimaal en werk voor een monteur. Je hebt er dan ook verstandig aan gedaan om een monteur te laten komen om hiernaar te kijken.

Over de f-connector; De nieuwste techniek zijn push-on f-connectoren ipv. schroefconnectoren. Deze zijn voor de klant eenvoudiger te installeren door ze op de f-connector aansluiting te drukken. Vast is in dat geval vast en aandraaien hoeft niet meer. Daarbij hebben deze connectoren een betere bescherming tegen instraling wat weer andere voordelen met zich mee brengt.
Als ik het AOP openmaak, ziet deze er niet zo goed uit.. wellicht dat jullie hier wat meer mee kunnen? Binnenin zit alles ook echt los, raak je het aan en het schuift zowat alle kanten op..

Foto's:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GheQnae41RNRe3yuuOVwmYx8/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FWmdR9rCwko5SDMXi14MIeWc/thumb.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 02:39
Requa schreef op zondag 22 januari 2017 @ 13:53:
[...]

Als ik het AOP openmaak, ziet deze er niet zo goed uit.. wellicht dat jullie hier wat meer mee kunnen? Binnenin zit alles ook echt los, raak je het aan en het schuift zowat alle kanten op..

Foto's:

[afbeelding]

[afbeelding]
Die is absoluut aan vervanging toe. Goedkope meuk van kwaliteit zonder enige betekenis. Maar laat het lekker een monteur oplossen. Die weet wat hij doet en meet (als hij zijn werk goed doet) alles ook na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-08 20:02
Zou eerst eens beginnen tetesten met een utp kabel, die screenshots van speedtest wijzen op telefoon/wifi gebruik, dat kan de verschillende snelheden verklaren, vandaar dus altijd testen via kabeltje met dit soort eventuele problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

Dat ziet er uit als 1ste klasse rotzooi werk, je hebt gewoon recht op een installatie monteur gezien je een nieuw product hebt.

Ziggo zal hier gewoon een installatie monteur op aansturen, gezien ze wel bereid zijn te investeren in nieuwe klanten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Requa schreef op zondag 22 januari 2017 @ 13:53:
[...]

Foto's:

[afbeelding]

[afbeelding]
Jezus wat een broddel werk.

Je had wel de stof wel ff weg mogen halen voordat je een foto maakte.

en volgens mij is dat ook een niet afgesloten doorlusdoos.
gooi maar een paar db weg, en voeg maar wat reflecties toe :N

[ Voor 4% gewijzigd door Fish op 22-01-2017 15:24 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaoPb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03:10

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

Fish schreef op zondag 22 januari 2017 @ 15:22:
[...]

Jezus wat een broddel werk.

Je had wel de stof wel ff weg mogen halen voordat je een foto maakte.

en volgens mij is dat ook een niet afgesloten doorlusdoos.
gooi maar een paar db weg, en voeg maar wat reflecties toe :N
Stof, tja... je kunt ook op alle slakken zout leggen ;) .

Maar volgens mij zie ik onderin gewoon een groene kabel. Dat moet er een van UPC/Ziggo zijn. Dan is dit het punt waar de kabel de woning binnenkomt.

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

AdoraBelle schreef op zondag 22 januari 2017 @ 15:39:
[...]

Stof, tja... je kunt ook op alle slakken zout leggen ;) .

Maar volgens mij zie ik onderin gewoon een groene kabel. Dat moet er een van UPC/Ziggo zijn. Dan is dit het punt waar de kabel de woning binnenkomt.
Nou nee met het stof weg kun je stukken meer zien, heeft niets met slakken te maken.

het is wel belangrijkl dat hij goed is aangesloten op een goede doos (dat is deze niet) hij zit geeneens recht voor de aansluiting god weer wat er nog meer mis kan zijn

[ Voor 17% gewijzigd door Fish op 22-01-2017 15:50 ]

Iperf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-08 19:40
Requa schreef op zondag 22 januari 2017 @ 00:39:
[...]

In het installatiepakket dat ik vandaag heb mogen ontvangen, zat geen nieuwe AOP om aan te sluiten. Alleen een splitter, en zo'n ding wat ik moest vastmaken aan het oude AOP volgens de handleiding van Ziggo. Moet wel zeggen dat die oude AOP, die er al 12 jaar zit, ook wiebelt als je er druk op zet.. misschien dat dat het e.e.a. verklaard?

Edit:
Ik post bij deze alle signaalwaardes van het modem:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Indien je voelt dat je AOP van binnen niet stevig is (dat ding in je muur dus met die 2 aansluitingen), dan is dat een grote kans op storing / signaal problemen.
Wanneer de opdruk splitter niet goed verbinding maakt met je AOP is dat in mijn ogen al direct de boosdoener.

Ik moet eerlijk zijn, ik heb niet alles gelezen aangezien dat imo nergens voor nodig is: je gaf aan dat je voelde dat je AOP ingedrukt werd. En dat is sowieso al fout, al zit de oorzaak dit keer ergens, dat AOP is NIET goed.
Indrukken = storing, geen twijfel over mogelijk. Dan kan je nog van alles doen qua settings, het aop is niet oké.

Ps. het type AOP is gewoon goed (althans, qua type doel ik niet op het merk/type, maar het idee van zo'n AOP), niks mis mee. Maar de klacht die je omschrijft, oftewel de staat van dat ding, dat is niet goed :P

Daarnaast, ik zie net de foto's van je AOP, haha hebben ze daar WD40 in gespoten ofzo? Lijkt wel een ding wat een paar jaar in een kolenmijn gelegen heeft joh.

[ Voor 10% gewijzigd door LopendeVogel op 22-01-2017 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaoPb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03:10

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

Fish schreef op zondag 22 januari 2017 @ 15:49:
[...]

Nou nee met het stof weg kun je stukken meer zien, heeft niets met slakken te maken.

het is wel belangrijkl dat hij goed is aangesloten op een goede doos (dat is deze niet) hij zit geeneens recht voor de aansluiting god weer wat er nog meer mis kan zijn
Kun je misschien aangeven wat jij op dit moment niet goed kunt zien?

Ik zie namelijk het probleem niet :) .

@Topicstarter:
Laat Ziggo maar lekker je AOP repareren of vervangen. Het probleem ligt bij hun.
Daarbij herinner ik me dat je installatiegarantie hebt waarbij als het je zelf niet lukt, er gratis een monteur bij je langskomt om het te fixen. Er vanuit gaand dat het niet je eigen schuld is, maar dat kunnen we hier wel uitsluiten volgens mij.

[ Voor 26% gewijzigd door NaoPb op 22-01-2017 15:55 ]

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

AdoraBelle schreef op zondag 22 januari 2017 @ 15:52:
[...]

Kun je misschien aangeven wat jij op dit moment niet goed kunt zien?

Ik zie namelijk het probleem niet :) .

@Topicstarter:
Het is volledig onduidelijk of de afscherming goed vast zit

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
Fish schreef op zondag 22 januari 2017 @ 15:49:
[...]

Heb zo goed mogelijk alles stofvrij proberen te maken, voor de uitslag, zie bijlage.

Daarnaast ik heb nooit internet diensten van Ziggo afgenomen, of dit nou zakelijk was of niet. Dat AOP ligt daar al sinds ik in dit huis woon, 2002 en nooit wat mee gedaan of aangeraakt. Had namelijk sinds het begin dat ik hier woonde altijd KPN (voorheen Planet Internet). :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eo96IiD58aVVkoc844QaRZtH/thumb.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Requa op 22-01-2017 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ok het is niet super netjes. maar hij is wel normaal aangesloten

Helaas niet op een einddoos. waardoor er vermogen verloren gaat
Ik zie ook geen aanwijzing dat er een afsluitweerastand in het andere gat zit. die kan er overigens wel gewoon inzitten als die mist krijg je reflecties in je singalen

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
Nadat ik hem stofvrij heb gemaakt, gaat het ietjes beter... maar ben er nog (lang) niet. ;(

Hij zit momenteel aangesloten met splitter:
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/bgxqw0.jpg

En de waardes zijn nu als volgt:
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2qj9de0.png
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/spkg09.png
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/sovhao.png

Logboekinformatie:
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2gx4f3m.png
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/sm6jw8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:05
Splitter ertussenuit dan kun je die 51 dBmV retour Tx even wat verbeteren voor nu. Dan (zoals al meerdere malen gezegd), Ziggo laten komen om dat kansloze doosje te vervangen.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
AOP vervangen lijkt me in dit geval wel een goede zet. Dat punt en je splitters, wandcontactdozen, versterkers en wat je ook eventueel wilt gebruiken, moeten ook allemaal retour geschikt zijn. Oude spullen zullen dat over het algemeen niet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 13:30
KopjeThee schreef op zondag 22 januari 2017 @ 16:38:
AOP vervangen lijkt me in dit geval wel een goede zet. Dat punt en je splitters, wandcontactdozen, versterkers en wat je ook eventueel wilt gebruiken, moeten ook allemaal retour geschikt zijn. Oude spullen zullen dat over het algemeen niet zijn.
Hoeft niet perse. Als je modem maar een retour heeft mag de rest van de installatie gewoon 'oud' zijn en niet retourgeschikt. Zolang je modem maar wel daarvoor aangesloten zit.

Beter is natuurlijk om de hele installatie retourgeschikt te hebben. Maar als er alleen 1 modem is voor de eventuele versterker en de rest van de infra alleen gebruikt wordt om dom tv te kijken hoeft dat niet.

Blijft wel een feit dat de rest fatsoenlijke kwaliteit moet zijn om te voorkomen dat er teveel interferentie van bv 4G kan optreden, en alles op de juiste manier afgesloten moet worden.

In dit geval is zoals gezegd de retour wel een ding: Met 51dBmV zal je modem niet alle upstream kanalen gaan gebruiken en gaan wisselen tussen het aantal kanalen om toch dat ding maar proberen online te houden.
Dat kan dus een paar oorzaken hebben: Defecte kabel (bv een breuk), antiek AOP, of gewoon een gewijzigde netwerkconfig waardoor je signaal te zwak in de kast is. In alle gevallen werk voor een monteur.

Snelheidstesten via wifi op een telefoon zijn dubbel-recept voor niet representatieve resultaten. Test dat bekabeld op een fatsoenlijke pc/laptop, dan pas kun je daar werkelijk conclusies aan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
DJSmiley schreef op zondag 22 januari 2017 @ 20:15:
[...]
Hoeft niet perse. Als je modem maar een retour heeft mag de rest van de installatie gewoon 'oud' zijn en niet retourgeschikt. Zolang je modem maar wel daarvoor aangesloten is.
Ja, tot aan je modem inderdaad. Thanks for pointing out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het netwerk buitenshuis tot en met de plek waar de groene kabel de woning binnenkomt (Het AOP=Abonnee Overname Punt) is hoe dan ook verantwoordelijkheid Ziggo. Niet zelf aan gaan lopen rotzooien, dit is werk voor een monteur. Vreemd dat het met die splitter iets beter werkt dan ervoor. Monteur zal eerst rechtstreeks gaan meten op het AOP, zodat duidelijk wordt wat daar aan signaal binnenkomt. Als blijkt dat dat ondermaats is, dan zal de monteur dit vermoedelijk herstellen. Mocht het nu al voldoende zijn, dan zal monteur je melden dat je het alsnog binnenshuis moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 10:49:
Het netwerk buitenshuis tot en met de plek waar de groene kabel de woning binnenkomt (Het AOP=Abonnee Overname Punt) is hoe dan ook verantwoordelijkheid Ziggo. Niet zelf aan gaan lopen rotzooien, dit is werk voor een monteur. Vreemd dat het met die splitter iets beter werkt dan ervoor. Monteur zal eerst rechtstreeks gaan meten op het AOP, zodat duidelijk wordt wat daar aan signaal binnenkomt. Als blijkt dat dat ondermaats is, dan zal de monteur dit vermoedelijk herstellen. Mocht het nu al voldoende zijn, dan zal monteur je melden dat je het alsnog binnenshuis moet zoeken.
Ik heb voor morgen een monteur ingepland, voor een nieuwe AOP. De huidige die ik momenteel heb, is naar de klote zonder dat ik het überhaupt heb aangeraakt, en mijn verbinding is momenteel niet stabiel en valt weg.. bekabeling van het AOP lijkt me ook niet goed en als je het AOP aanraakt schiet deze alle kanten op.. dus hoop dat het hele AOP wordt vervangen zodat ik weer een (stabiel) werkende verbinding heb. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 13:30
Requa schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:13:
Monteur is langsgeweest en heeft een nieuwe AOP geïnstalleerd.. hoop dat het nu wel goed zal zijn en blijven: _/-\o_

http://imgur.com/lcDQIQk
Als dat je upstream waardes NA de monteur zijn zou ik niet al te blij zijn. Dat is echt op het randje van het signaal. Bij het minste of geringste zal dit impact op je verbinding hebben.

Optimaal is een upstream van 45-48dBmV. >50 is niet wenselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
DJSmiley schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 18:40:
[...]

Als dat je upstream waardes NA de monteur zijn zou ik niet al te blij zijn. Dat is echt op het randje van het signaal. Bij het minste of geringste zal dit impact op je verbinding hebben.

Optimaal is een upstream van 45-48dBmV. >50 is niet wenselijk.
Jep, dat zijn de waardes na het vervangen van het AOP. Heb nu wel een stabiele verbinding, hij heeft niets doorgemeten enkel ingelogd op het modem kijken naar de signaal(waardes). Zag er allemaal goed uit volgens meneer... wat moet ik nu doen, dan? :|

Edit:

Signaalwaarde is momenteel nogsteeds 51 voor US...
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8GPzsZY.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Requa op 25-01-2017 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

gewoon afwachten en kijken of het goed werkt nu

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
Heb de splitter er tussen uit gehaald, en dit zijn de waardes nu, kan iemand dit controleren of dit de juiste/goede waardes zijn voor een stabiele en betrouwbare internet verbinding?

Bij voorbaat dank.

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/ogcaz5.png
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/k4wgpj.png
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2wnpjbb.png
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/97k9ra.png

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Requa schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 20:06:

Bij voorbaat dank.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Met die splitter er tussenuit zijn de waardes nagenoeg perfect. De upstream transmit power is nog aan de hoge kant (dus hij moet hard zenden om erdoor te komen), maar je hebt nu 2dB marge voor het een probleem wordt (en dan nog iets van 3dB voor je uitval gaat krijgen).

Maar goed, je originele probleem had niet met de upstream te maken, maar met de downstream en specifieker met het kanaal op 226MHz. Dat klinkt verdacht als T-DAB kanaal 12B in band III op 225.640 MHz, oftewel een van de kanalen voor digitale radiouitzendingen in regio Utrecht/Gelderland.

Nu, in je originele foto van je wandcontactdoos was veel 'schaamhaar' te zien, oftewel rafelende coaxmantel. Doel van de mantel is om de kern die het signaal draagt af te schermen voor zooi van buitenaf. Als de mantel niet netjes afgewerkt is gaat die afschermende werking verloren en krijg je dit soort ongein. Dat heeft de monteur (uiteraard) goed verholpen. Dus dat probleem ga je zeker niet terug krijgen :)

Als je pech hebt mbt de upstream kan het zijn dat de modem terug moet schakelen van vier kanalen naar twee. Dat werkt prima stabiel, maar dan heb je minder capaciteit om de 30Mbps up te halen. Worst case is dus dat je (iets) minder kunt uploaden. Ook niet mooi, maar niet te vergelijken met wat je eerst had.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1