Toon posts:

Nieuwe game pc build

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen ik ben zelf niet zo'n grote pc onderdelen kenner maar heb eeYn paar vragen.
Ik heb deze pc zelf samengesteld en vroeg me af of dit goed is qua prijs enzo.
Dit is me eerste pc en ook me eerste zelfsamengestelde pc.
Graag tips of kritiek want daar kan ik van leren :).
Laat ook graag weten of je iets anders nodig hebt om te weten.
Mijn budget is rond de 900€ zonder beeldscherm en muis etc.
Ook zit ik te denken om de proccesor te veranderen naar de opkomende AMD Zen Ryzen maar daar heb ik jullie mening ook graag voor nodig.

-Edit- Mijn doel is om op deze pc te gamen, games zoals GTA 5, CS:GO, Arma, H1Z1 en Dayz dat soort spellen.

Case: DIY FM18-BK Black
Moederbord: Gigabyte GA-990FX-Gaming AM3 + AMD 990FX SATA
Voeding: EVGA SuperNova 750 G2
Videokaart: Gigabyte GeForce GTX 1060
Proccesor/Koeler: AMD FX-8370 met AMD Wraith Cooler Vishera 8-Core 4.0 GHZ (lees eind beschrijving)
Ram: G.SKILL Sniper Series 16GB
Opslag: WD Black 1TB

Bedankt voor het lezen, laat graag uw tips en kritiek achter.

Ruben

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2017 23:06 ]

Verwijderd

Nu nog een AM3+ systeem kopen is erg onverstandig. Zoals je zelf zegt staat Ryzen voor de deur en Intel heeft erg interessante cpu's.
Sta je op AMD dan kan je beter wachten op Ryzen, wil je nu een systeem dan kan je beter voor Intel gaan.

Verder is de voeding veel te zwaar, mist er een ssd en is de behuizing waardeloos.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2017 23:12 ]

Verwijderd

Als je graag een AMD Ryzen CPU configuratie wil kun je beter dan pas naar de onderdelen kijken. Je hebt dan namelijk sowieso ook een ander moederbord en geheugen nodig.

Voor de rest mist een SSD en is de voeding overdreven. Noem ook even je randapparatuur wat je nu hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Het zal waarschijnlijk nog eventjes duren tot ik alles heb maar dan denk ik dat ik voor de Ryzen ga.

Edit- Zal nu kijken

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2017 23:13 ]

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 23:12:
Het zal waarschijnlijk nog eventjes duren tot ik alles heb maar dan denk ik dat ik voor de Ryzen ga.

Edit- Zal nu kijken
Een (game) pc draait uiteindelijk om zoveel mogelijk rekenkracht voor zo min mogelijk geld. Nu al kiezen voor Ryzen is een ietwat rare keus daar de prijs/kwaliteit nog niet in te schatten is.

Daarnaast imho weinig meerwaarde om nu advies te vragen voor een systeem dat je over x tijd gaat bestellen. Nieuwe producten en prijsschommelingen zijn wat dat betreft dagelijkse kost. We kunnen nu Merk A adviseren terwijl merk B over twee maand misschien een betere prijs/kwaliteit biedt.

PS. Je topic hoort eigenlijk hier thuis:
Desktop Aankoopadvies

Als je hier toch bent. Neem even de BBG door. Dit zijn systemen die op basis van input van de community zijn samengesteld en in theorie de beste bang for buck bieden binnen x budget.

[ Voor 15% gewijzigd door Switchie op 21-01-2017 23:24 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren