GTX 970 gekocht, maar een bericht gekregen van T.net

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipperman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-05-2023
Beste Tweakers,

Ik heb een paar uur geleden samen met mijn vader een GTX 970 gekocht van iemand (dachten we), de foto's zagen er mooi uit en via reverse search kwamen er geen identieke foto's tevoorschijn.

Prijs was 75 euro, en ik bood aan om het voor 100 euro over te nemen (eventueel als er mensen waren welke de vraagprijs wilde betalen), was snel een overeenkomst, berichten waren een beetje kortaf, en het account was niet al te nieuw, maar er stond ook een andere add met legitieme foto's en het account had ene wat onschuldige naam (Familiedassen).

Geld kon worden overgemaakt via PayPal, geld overgemaakt en nog kort gevraagd wat de reden was voor de lage prijs. Als antwoord
Moet het kwijt had me laaste spaargeld in een nieuwe pc gestoken zodoende
Leek me dus iemadn die gewoon snel geld nodig had.
Tot ik een bericht van T.net kreeg waar ik van schrok, ik zou mogelijk zijn opgelicht?

Nou heb ik een berichtje gestuurd met de vraag of er een eventuele T&T code was, maar ik verwahct geen antwoord aangezien zijn account geblokkeerd lijkt te zijn (snel het berciht van Tweakers doorgelezen).
Ook word mij aangeraden om aangifte te doen, maar voordat ik moeite ga doen om mijn geld terug te krijgen of anagifte te doen, wou ik weten of er andere waren welke ook iets van deze "Tweaker" heeft gekocht (incl. geld overmaken).

Ik koop niet al te vaak onderdelen, alhoewel de laatste tijd steeds meer, maar 100 euro kwijt zijn wil ik liever niet, daar kan ik nog een heleboel andere leuke dingen doen.

Als laatste vroeg ik me nog af hoe deze Tweaker dus bestempeld is geraakt als oplichter, kan het zijn dat mensen dachten dat het een oplichter was omdat de prijs te laag was? Kan het dat het een onterechte ban was?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, hoe dom kun je zijn? 75,- voor een gtx 970? dan kun je toch wel na gaan dat het niet legit is.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Zipperman
Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 21:13:
Tja, hoe dom kun je zijn? 75,- voor een gtx 970? dan kun je toch wel na gaan dat het niet legit is.
Tja, het was niet al te slim nee, maar ik vroeg niet echt om berichten waarin mensen zeggen hoe dom ik was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 21:13:
Is geen normale prijs inderdaad. voor ruim het dubbele is het mogelijk tegenwoordig.
aangifte doen

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Tweakers.net gaat niet zomaar een account blokkeren zonder goede onderbouwing. Waarop dat gebaseerd is zal hoogstwaarschijnlijk ook niet bekend gemaakt worden. Waarom? omdat oplichters het anders ook weten en andere manieren proberen.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

PayPal is al een reden waarvoor de alarmbellen mogen afgaan, je kan een klacht bij hen indienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipperman
Fietsbel schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 21:16:
Tweakers.net gaat niet zomaar een account blokkeren zonder goede onderbouwing. Waarop dat gebaseerd is zal hoogstwaarschijnlijk ook niet bekend gemaakt worden. Waarom? omdat oplichters het anders ook weten en andere manieren proberen.
Begrijp ik, maar ik heb nog steeds een heel klein beetje vertrouwen door de legitieme foto's.

Ik wil nog steeds geloven dat mensen gewoon vermoedde dat het legitiem is, maar dat mensen het niet vertrouwde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipperman
Brilsmurfffje schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 21:17:
PayPal is al een reden waarvoor de alarmbellen mogen afgaan, je kan een klacht bij hen indienen?
Ja, mijn vader heeft betaald, maar eventuele echte aanwijzingen dat het een echte oplichter is is er niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maar via paypal kun je 't toch gewoon terughalen als het niet aankomt? Of heb je de 'familie en vrienden' optie gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaMoon
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-08 18:43
Een GTX 970 voor dat geld = onmogelijk ... sluiting account is ook niet voor niks.

Gelijk een geschil openen en zo snel mogelijk laten "escaleren"

https://www.paypal.com/nl...aleren-of-sluiten-faq1886

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaMoon
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-08 18:43
TERW_DAN schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 21:38:
Maar via paypal kun je 't toch gewoon terughalen als het niet aankomt? Of heb je de 'familie en vrienden' optie gebruikt?
met die optie kan je het inderdaad wel helemaal schudden .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Wijze les voor de volgende keer: "If it looks too good to be true, it usually is."
Geld is weg als je bovengenoemde optie hebt gebruikt op paypal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipperman
TERW_DAN schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 21:38:
Ik heb met mijn vader op het PayPal account gekeken, en het geld is inmiddels zelf teruggestort.

Ook stond er een naam bij (mag geen NAW gegevens hier doorgeven geloof ik), maar als ik ernaar Google krijg ik alleen een Facebook account te zien met een Naruto foto, en voorderest totaal geen info.

Kort samengevat, niks aan de hand (voor mij iig), het geld is weer terug, waarschijnlijk geen 970 meer voor mij :P

Ik was weer eens veels te gespannen.

Zal me voortaan denk ik maar beperken tot de welbekende Tweakers als Omni :+
unfor schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 21:48:
Wijze les voor de volgende keer: "If it looks too good to be true, it usually is."
Geld is weg als je bovengenoemde optie hebt gebruikt op paypal.
Voor een dubbeltje op de eerste rang, tenzij de Tweaker al 10+ 5 * reviews heeft zal ik het maar niet eens meer overwegen denk ik.

[ Voor 20% gewijzigd door Zipperman op 21-01-2017 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-08 23:46

Redneckerz

A place to be.

ZA_WARUDO schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 21:11:
Prijs was 75 euro, en ik bood aan om het voor 100 euro over te nemen (eventueel als er mensen waren welke de vraagprijs wilde betalen), was snel een overeenkomst, berichten waren een beetje kortaf, en het account was niet al te nieuw, maar er stond ook een andere add met legitieme foto's en het account had ene wat onschuldige naam (Familiedassen).
Je had er beter aan gedaan om vooraf eens de pricewatch te checken op nu geldende prijzen van een GTX 970. (Ik zie zo snel 350 euro staan).

Daarnaast: dit betreft een redelijk high end model van de vorige generatie: Mijn vermoeden is dat je de prijs, naast dat deze zo schrikbarend laag is (Dat zou het echte kattenbelletje moet wezen!) logisch vond onder het mom van ''Het is het populairste model onder gamers, dus heel duur kan hij niet wezen'')

Desalniettemin, maar dat is al door meerderen gezegd: 75 euro voor een dergelijk model zou alle reden tot achterdocht moeten wezen. Dat je alsnog hebt toegehapt kan alleen maar verklaard worden door die prijs. Als het te goed is om waar te zijn.. :) (EDIT: En Unfor zegt net hetzelfde :+ )

Daarnaast, maar dat is persoonlijk:
Geld kon worden overgemaakt via PayPal, geld overgemaakt en nog kort gevraagd wat de reden was voor de lage prijs. Als antwoord
Moet het kwijt had me laaste spaargeld in een nieuwe pc gestoken zodoende
Is dergelijk taalgebruik vaak ook een indicatie. Nu wil ik niets verkeerds zeggen over mensen met schrijfproblemen of dyslexie, maar een dergelijke videokaart voor zon prijs en dan zulke taal? Nee. Daarnaast vind ik de reden ook niet logisch: Als je al je spaargeld in een PC steekt, waarom dan een gaming GPU verkopen? Ik haal hier uit dat de verkoper nogal vaak gamed, dus zijn nieuwe PC moet in dat opzicht al een upgrade wezen (Naar een GTX 1070?) om het logisch te houden.

Al zie ik niet waarom je al je spaargeld investeert voor een redelijke marginale upgrade, want vanaf een GTX 970 zijn je opties nu eenmaal wat meer gelimiteerd, maar goed, zijn keuze
Als laatste vroeg ik me nog af hoe deze Tweaker dus bestempeld is geraakt als oplichter, kan het zijn dat mensen dachten dat het een oplichter was omdat de prijs te laag was?
Dat is wel aannemelijk. Ieder nadenkend mens zet zon kaart niet voor zon prijs in de winkel, tenzij er duidelijk wordt vermeld dat men een filantroop is (En in dat geval kan hij het beter weggeven). De scampotentie is levensgroot met zon advertentie, want geheid dat iemand erop ingaat onder het mom van ''Dit is een werelddeal''.

En dat dacht jij dus ook. ;)
Kan het dat het een onterechte ban was?
Dat zal dan moeten blijken, maar duidelijk is wel dat een GTX 970 voor 75 euro niet normaal is en waar een ban zeker tot een mogelijkheid kan behoren.
ZA_WARUDO schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 21:48:
[...]

Ik heb met mijn vader op het PayPal account gekeken, en het geld is inmiddels zelf teruggestort.
Wilde hij het betalen via een familie.. eh, account? Er staat mij vaag iets van bij dat als iemand zoiets doet via een familie account/ticket, je dan veel minder kans hebt op teruggave. Scammers buiten deze loophole binnen Paypal maar helaas uit.

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisz
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09 15:04
Een maatje had ik op deze advertentie gewezen en ging een gokje wagen. Via Whatsapp heeft hij ook deze kaart gekocht maar gelukkig wel via rembours gedaan, dus geen geld weg. Die kaart gaat echter waarschijnlijk nooit komen.

Mijn gaming rigs | Steam: xitro01 | PSN: Xitro1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-10 09:49
Chrisz schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 22:31:
Een maatje had ik op deze advertentie gewezen en ging een gokje wagen. Via Whatsapp heeft hij ook deze kaart gekocht maar gelukkig wel via rembours gedaan, dus geen geld weg. Die kaart gaat echter waarschijnlijk nooit komen.
ik had inderdaad al zo'n vermoeden, vandaar ook de verzending rembours.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 10:23
Als je twijfelt, betaal via PayPal en selecteer "betaling voor goederen of diensten" oid.

PayPal houdt dan een bepaald percentage van het bedrag in, maar je krijgt er aankoopbescherming voor terug. Mocht je het product niet ontvangen, kan je het geld gewoon terug vragen van PayPal.

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bij dat soort advertenties de advertentie rapporteren of va@tweakers.net emailen. Des te eerder gemeld, des te minder kans dat er toch iemand intrapt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zipperman
Heb het telefoonnummer gekregen van een medeTweaker, maar reageert meteen met "Wat is Tweakers" en "wat is een gtx 970".

Ik wou simpel verhaal halen van of de 970 uberhaupt dus wel te koop is, maar er word beweerd dat hij de familie Dassen wel kent en dat die een zoon vna 20 zouden hebben. Word ook gezegd dat hij "met de foon langs de politie gaat" om het te laten nakijken...

Heb een sterk vermoeden dat het namelijk wel de aanbieder is maar zich lekker van de domme houd, stuurt ook berichten waarin hij een beetje te vrolijk klinkt (misschien omdat hij denkt dat ik niet doorheb dat hij de oplcihter is?).

Nog een aantal keren geprobeerd te bellen met de telefoon van mijn broertje, en heb gevraagd of ik de 970 wel nog kreeg, maar niks gehoord....

Heel erg lullig dit hoor.

Na een aantal keren achter elkaar bellen werd er opgenomen, en hoorde ik iets wat klonk als Turks gebrul van een oudere man (?) en werd er na een paar seconden opgehangen. Het geluid klonk te vervormt voor een echt iemadn die sprak, ik heb het vermoeden dat hij iets via YT oid heeft aangezet wat me misschien zou wegjagen.

Het begint steeds zieliger te worden voor deze man. Zal er denk ik niet al te veel tijd meer in stoppen, heb mijn geld tenminste wel terug.

[ Voor 22% gewijzigd door Zipperman op 22-01-2017 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Gast.. je verdoet je tijd. Oplichters zoals deze zul je wel vaker tegen komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:39
Kan het dat het een onterechte ban was?
Kan, maar gebeurt bijna nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simii
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13-09 14:18

Simii

[u]bold[/u]

Kleine tip: Paypal is niet waterdicht.

Als je een doos bakstenen opgestuurd krijgt is het aan jou om aan te tonen dat die daadwerkelijk in de doos zaten ipv dat ze naderhand erin zijn geplaatst.Zelf doe ik altijd het openen filmen voor dit soort gevallen, dan leg je het probleem al weer snel bij de verkoper.

Via paypal verder nooit "familie / vrienden" gebruiken tenzij het echt voor een van de twee is. Dan kun je net zo goed een normale bankoverschrijving gebruiken.

Volgende keer even de gebruikelijke prijzen checken (ondanks wat meerdere tweakers zeiden; Ja, ze kunnen zo goedkoop verkocht worden, maar dan springen er gelijk 220 kopers op. Ben er voorzichtig mee!).

Zelf neem ik vaak de gok met videokaarten (via marktplaats, tweakers, etc). Ik heb al meerdere malen geld terug moeten vragen (duurt vrij lang wel), maar soms heb je geluk. Let op: Het blijft een gok!

Let trouwens even op of de terugbetaling al is afgerond, niet dat deze nog op "in behandeling" staat. Weet niet precies hoe dat nog kan lopen dan ;)

cursief

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik zag de kaart gister ook en vond het te mooi om waar te zijn. E 75,- is geen realistische prijs. De tweaker was nieuw geregistreerd en woonde in het uiterste puntje van Limburg. Ik heb tweakers.net dan ook direct op de hoogte gebracht. Helaas zijn er al mensen in getrapt. Ook hoop dat jullie je geld terug kunnen krijgen en dat deze oplichter opgepakt wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkUitEnschede
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 27-04-2021
Chrisz schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 22:31:
En dan komt het via Rembours....

Uitpakken mag pas na de betaling en dan blijkt er een baksteen in te zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisz
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09 15:04
IkUitEnschede schreef op zondag 22 januari 2017 @ 10:49:
[...]

En dan komt het via Rembours....

Uitpakken mag pas na de betaling en dan blijkt er een baksteen in te zitten...
Precies wat ik hem ook verteld heb. Ben erg benieuwd.

Mijn gaming rigs | Steam: xitro01 | PSN: Xitro1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkUitEnschede
Chrisz schreef op zondag 22 januari 2017 @ 10:50:
[...]

Niet accepteren of als je de postbode goed kent, even stiekem kijken ;)
En natuurlijk het retouradres opschrijven (kan vals zijn)

[ Voor 10% gewijzigd door IkUitEnschede op 22-01-2017 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
En aangifte doen. Ook als je je geld terug hebt ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkUitEnschede
jhead22 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 10:54:
En aangifte doen. Ook als je je geld terug hebt ontvangen.
Waarvan dan precies?
Heeft helemaal geen zin, geen strafbaar feit volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-09 08:21
Had deze al gemeld toen er slecht 10 views waren!

Helaas duurt het altijd uren voor er reactie is van tweakers hq.

Tevens met het account van mijn vriendin getest of het een oplichter was, betreffende accounts reageren alleen op personen die het laten verzenden.

Snap eigenlijk ook niet waarom de reacties uitgeschakeld kunnen worden, anders zou je andere mensen direct kunnen waarschuwen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

TRAXION schreef op zondag 22 januari 2017 @ 15:06:
Had deze al gemeld toen er slecht 10 views waren!

Helaas duurt het altijd uren voor er reactie is van tweakers hq.
Eigenaardig, dat staat haaks op mijn eigen ervaring over de afgelopen jaren. Zelfs met regelmaat binnen 30 minuten, om 3 s'nachts. Dus "altijd" en "uren" is niet geheel van toepassing.
Tevens met het account van mijn vriendin getest of het een oplichter was, betreffende accounts reageren alleen op personen die het laten verzenden.
Snap eigenlijk ook niet waarom de reacties uitgeschakeld kunnen worden, anders zou je andere mensen direct kunnen waarschuwen.
Dat heeft meedere redenen. Niet iedereen zit te wachten op een discussie bij een advertentie of andere bijzaken.

V&A is inderdaad niet perfect, dat weet (hopelijk) iedereen. Waar gaat het mis? de mensen die keer op keer toch die ene deal willen sluiten ondanks dat het "too good to be true" is. Maargoed, laten we de vinger naar t.net wijzen. :')

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Ik kan nu wel de moraalridder uithangen, maar laat ik mijn ervaring delen zodat jullie allen er iets aan hebben. Een aantal jaar geleden ben ik opgelicht hier door iemand met (blijkbaar) meerdere oude accounts 5* voor een bedrag van 450€ waarna ik een soort van meerdaagse 'rage' sessie van alles heb uitgezocht met onderstaande als resultaat.

- Allereerst zijn er dus oplichters op tweakers die met vpn meerdere accounts openen en deze (tot een aantal jaar zelfs) laten 'rijpen', met kleine verkopen 'reputatie sparen' om later een grote slag te slaan! REPUTATIE ZEGT NIETS!

- Goede oplichters hanteren relatief normale prijzen, maar vaak aan de ondergrens van t aannemelijke, kortom, PRIJS ZEGT OOK NIETS!

- er worden 'slapende' accounts gebruikt met hooguit een paar verkopen, geen reacties op artikelen of forum topics. Dit kan een aanwijzing zijn, evenals de woonplaats van de verkoper, dit is vaker in buitengebieden zodat versturen vaker de optie is!

DE OPLOSSING

Wees niet lui, ga er langs als je kan! Kan je niet?

Met de techniek van nu moet een Skype/Whatsapp videocall voor de verkoper en koper niet heel moeilijk zijn. Wil de verkoper dat niet, of wil hij niet z'n gezicht en/of een werkend product laten zien, haak gewoon af! Jou geld, zijn verlies. En als laatst, waar mogelijk...PayPal! PayPal! Enne..... PayPal!

[ Voor 5% gewijzigd door millman op 22-01-2017 15:45 ]

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simii
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13-09 14:18

Simii

[u]bold[/u]

Chrisz schreef op zondag 22 januari 2017 @ 10:50:
[...]

Als je een rembourszending in de tussentijd niet meer vertrouwd gewoon weigeren!

Niet betalen en terug naar zender. Dan heeft hij zijn geld tenminste ook nog :)

cursief

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:44

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

millman schreef op zondag 22 januari 2017 @ 15:42:
En als laatst, waar mogelijk...PayPal! PayPal! Enne..... PayPal!
Brilsmurfffje schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 21:17:
Grappig hoe tegenstrijdig dit is, paypal is niets mis mee mits je even goed de regeltjes leest (dus GEEN vrienden&familie of 'digitale goederen'). Jammer voor de verkoper dat hij 1-3% moet inleveren, maar daar zit dus je zekerheid.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

PayPal is toch geen reden voor alarmbellen? Integendeel

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:12
Simii schreef op zondag 22 januari 2017 @ 08:39:
Zelf doe ik altijd het openen filmen voor dit soort gevallen, dan leg je het probleem al weer snel bij de verkoper.
Hoewel het als een goed idee klinkt, is zo'n doos na opening natuurlijk eenvoudig weer dicht te plakken. Product eruit, bakstenen erin, tape erom en filmen maar. :o "hier zitten gewoon bakstenen in"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
  • Laatst online: 23-03-2022
Als verkoper kun je je verzend proces ook filmen. Ook leuk en dan kun je laten zien dat er met de seal gemorreld is.

Kortom er is geen perfecte wereld. Gelukkig zelf maar voor 40e in het schip gegaan hier ooit. Reacties op fora zeggen ook niet alles. Zelf nooit gepost tot voor een tijdje geleden, maar toch genoeg op v&a gedaan.

Owner of http://scorpei.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 08:31

WhiteDog

met zwarte hond

Het geld is (terug)gestort of de betaling is ongedaan gemaakt (refund)?

Dit is namelijk niet hetzelfde, dat eerste kan de oplichter na X dagen nog altijd gewoon het geld terugeisen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

SinergyX schreef op zondag 22 januari 2017 @ 16:43:
[...]

[...]

Grappig hoe tegenstrijdig dit is, paypal is niets mis mee mits je even goed de regeltjes leest (dus GEEN vrienden&familie of 'digitale goederen'). Jammer voor de verkoper dat hij 1-3% moet inleveren, maar daar zit dus je zekerheid.
Voor Nederlandse betalingen wel want in 99% van de gevallen willen ze dan dus vrienden en familie hebben. Als het in Nederland is kan je ook gewoon je banknummer geven, weet je ook direct wat iemands echte naam is dus daarom willen veel mensen dat niet. Verder kan je dat banknummer googlen en weet je of je een scammer hebt of niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Brilsmurfffje schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:04:
[...]

Voor Nederlandse betalingen wel want in 99% van de gevallen willen ze dan dus vrienden en familie hebben. Als het in Nederland is kan je ook gewoon je banknummer geven, weet je ook direct wat iemands echte naam is dus daarom willen veel mensen dat niet. Verder kan je dat banknummer googlen en weet je of je een scammer hebt of niet ;)
Als een verkoper betaalt wil worden via 'vrienden en familie' weet je toch al genoeg?...
Een legitieme verkoper zal gewoon die 3% aan de koper doorrekenen in overleg...
Verder kan je niet een naam van een bankrekeningnummer achterhalen, dat was geloof ik met de Postbank oid toen maar tegenwoordig kan je vziw al lang niet meer iets met een bankrekeningnummer...
Je kan het uiteraard googlen maar een oplichter zal ook gewoon een nieuwe iban gebruiken welke pas nadat jij en x anderen opgelicht zijn gemarkeerd wordt als verdacht.
Voordeel van Paypal boven bankoverboekingen is de bescherming, Paypal vrienden/familie overmaken heeft dus geen enkel nut (tenzij je geld aan familie en vrienden overmaakt...)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

RGAT schreef op maandag 23 januari 2017 @ 12:44:
Als een verkoper betaalt wil worden via 'vrienden en familie' weet je toch al genoeg?...
Yep. Dat is een zeer groot rood alarmsignaal.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1