Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afghano
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-06 13:10
Hallo allemaal,

ik ben van plan om binnenkort een microfoon te kopen voor mijn YouTube filmpjes (game recordings).
De microfoon zal ik ook gebruiken voor in-game communicatie, TeamSpeak en Skype.

De microfoons die ik gezien heb zijn:
  • Rode NT USB
  • Audio Technica AT2020 USB plus
  • Blue Spart Digital
  • Blue Yeti
Deze microfoons spreken mij aan en mijn voorkeur gaat naar de Rode NT USB omdat deze met een popfilter komt. Het nadeel is dat het geen mute knop heeft.

Nou vroeg ik mij af wat jullie ervaringen met deze microfoons zijn en of jullie een top-drie konden geven van deze microfoons naar eigen voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKN
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-06 04:41

PKN

Powered by cosmic energy

Afghano schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 21:03:
Hallo allemaal,

ik ben van plan om binnenkort een microfoon te kopen voor mijn YouTube filmpjes (game recordings).
De microfoon zal ik ook gebruiken voor in-game communicatie, TeamSpeak en Skype.

De microfoons die ik gezien heb zijn:
  • Rode NT USB
  • Audio Technica AT2020 USB plus
  • Blue Spart Digital
  • Blue Yeti
Deze microfoons spreken mij aan en mijn voorkeur gaat naar de Rode NT USB omdat deze met een popfilter komt. Het nadeel is dat het geen mute knop heeft.

Nou vroeg ik mij af wat jullie ervaringen met deze microfoons zijn en of jullie een top-drie konden geven van deze microfoons naar eigen voorkeur.
toon volledige bericht
Ik ben in het bezit van de Audio Technica AT2020USB + , Een erg mooie microfoon,vol metalen behuizing, tevens met headphonejack zodat je meteen naar je recording kan luisteren, en er zit een mixer op voor eventuele achtergrond muziek die je dus ook direkt kan inregelen kwa volume.

Komt standaard met tripod en tas, ik zou er wel een pop filter bij nemen om scherpe 's' geluiden te verzachten. Verder gewoon wat je verwacht van een AT microfoon. Erg goed.

Dost thou even hoist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Al deze microfoons zullen goed klinken. Je kan dus selecteren op basis van prijs, mogelijkheden, uitrusting, mischien stylering. De Blue Yeti onderscheid zich doordat deze verwisselbare kapsels heeft èn een instelbare karakteristiek. Dat wil zeggen dat de richtingsgevoeligheid gekozen kan worden die het best past bij de opnames die je gaat doen. Handig als je een keer met twee stemmen opneemt, of muziek wil opnemen. De Blue Yeti Pro heeft als enige ook nog een sample rate van 24bit/192kHz en XLR output beschikbaar.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-05 22:50
Ik heb zelf gestreamed op Twitch en daarvoor heb ik een AT2020 gebruikt. Ik had echter niet de USB versie maar de 'volwaardige' XLR versie. Ik gebruikte er een Focusrite Scarlett 2i2 interface bij. Wel essentieel, wat mij betreft, is een pop filter en een shock mount om rommelgeluiden en pops te voorkomen.

Daarnaast gebruikte ik ook nog een programma om mijn microfoon door VSTs te sturen. Daar stuurde ik hem achtereenvolgens door een noise gate, een EQ en een compressor/limiter. Dat geeft het 'radio-geluid' aan je microfoon.

Het grote verschil van deze microfoons met reguliere is dat ze veel gevoeliger zijn. Ze pakken dus ook veel meer omgevingsgeluid op en daarom is zo'n noise gate essentieel. Voor mij was de noisegate in OBS (streamingprogramma) niet afdoende, dus ik gebruikte een aparte.

BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Bij te veel omgevingsgeluid heb je niet de juiste karakteristiek.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
Obelink schreef op maandag 23 januari 2017 @ 10:08:
Bij te veel omgevingsgeluid heb je niet de juiste karakteristiek.
Nee hoor, de AT2020 heeft gewoon een cardioïde patroon. Het geluid komt ook niet van achter de microfoon maar van de voorkant. Ik heb een mechanisch toetsenbord dus de typgeluiden waren een probleem. Dat kon ik eruit halen door in de noise gate de activatie (het openen van de gate) op een specifieke frequentie te laten gebeuren, namelijk een frequentie die alleen in mijn spraak zat en niet in het typgeluid.

BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afghano
Het grote verschil van deze microfoons met reguliere is dat ze veel gevoeliger zijn. Ze pakken dus ook veel meer omgevingsgeluid op en daarom is zo'n noise gate essentieel. Voor mij was de noisegate in OBS (streamingprogramma) niet afdoende, dus ik gebruikte een aparte.
Precies waar ik naar op zoek ben! Ik heb uiteindelijk de Rode NT USB gehaald omdat ik hem er toch wel mooi vond. Heb je nog tips voor programma's waarmee ik dat 'radio' geluid krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afghano
Het valt mij trouwens op dat, ongeacht de microfoon, deze heel zacht is op mijn computer. Ik heb de microfoon volume op 100% staan, maar het geluid is echt heel zacht. Ik moet mijn speakers op 60% zetten om mezelf een beetje goed te horen. Op mijn laptop heb ik dit probleem niet. Zou het mijn moederbord zijn? Het is een USB microfoon...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foodie88
Ik runde de microfoon door VSTHost met Virtual Audio Cable, dat ging prima. Je kunt dan wat gratis VSTs downloaden zoals die van Reaper (ReaPlugs). Het volume op een acceptabel niveau brengen zou ik eveneens met een compressor doen.

BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:19
Afghano schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 00:07:
Het valt mij trouwens op dat, ongeacht de microfoon, deze heel zacht is op mijn computer. Ik heb de microfoon volume op 100% staan, maar het geluid is echt heel zacht. Ik moet mijn speakers op 60% zetten om mezelf een beetje goed te horen. Op mijn laptop heb ik dit probleem niet. Zou het mijn moederbord zijn? Het is een USB microfoon...
het wil soms nog wel eens helpen om algemene audio drivers (realtek) te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
timmert26 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 08:27:
[...]

het wil soms nog wel eens helpen om algemene audio drivers (realtek) te installeren.
Nee, dit is een USB microfoon - die heeft eigen drivers en gebruikt niet de audio drivers / poorten van het moederbord.

Het dynamisch bereik van een condensatormicrofoon ligt erg hoog dus het initiele volume is vaak een stuk lager.

[ Voor 14% gewijzigd door Foodie88 op 24-01-2017 09:36 ]

BF1 Stats

Pagina: 1