Games die zowel op XBOX one S als PC werken met één licentie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01:23
Beste Tweakerts,

Ik heb her en der wel eens wat gelezen dat Microsoft steeds meer bezig is om games die aangeschaft zijn op de desktop ook op de XBOX speelbaar te maken. En ook omgekeerd vooral, dus XBOX games die ook op de PC werken.

Hoe is momenteel de stand van zaken, ik heb al wat gegoogled, maar de meeste info dateert van minimaal een half jaar geleden.

Mijn vragen:

1. Kan en mag ik een game op zowel de pc als xbox spelen, ervan uitgaande dat hij op 1 van de 2 platformen is aangeschaft (steam of via de xbox microsoft store) Ik ga er vanuit dat het via DVD niet kan.

2. Hoe moet ik het voor me zien, je streamt het dan vanaf het ene apparaat las ik? Maar het is niet mogelijk om bv in mijn geval GTA 5 welke ik op de pc heb eens te proberen op mijn XBOX? Ik heb het spel via steam aangeschaft.

Ben benieuwd wat jullie hier over weten, zelf ben ik totaal leek op dit gebied. Maar heb wel gegoogled en las wel dat microsoft er toen aan bezig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greyfox1987
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-09 15:58
1. Nee.. dit geldt alleen voor sommige games die onder Microsoft's Play anywhere programma vallen.

2. Wat ik tot nu toe zelf heb gezien is dat ik een game koop op de XB1 en dan later een key krijg via message op XB1 om dezelfde game in de W10 store op te pikken. Bij Recore hoefde ik geloof ik geen code in te kloppen maar kon ik onder hetzelfde Microsoft account de game downloaden uit de W10 Store.

Streamen is wel mogelijk, maar dan praten we over vanaf een XB1 naar een W10 pc via een app... dus dit kan alleen met XB1 games. Het werkt overigens zwaar ruk.. :-)

[ Voor 16% gewijzigd door greyfox1987 op 21-01-2017 21:39 ]

Xbox Live Gamertag: Greyfox1987

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-10 17:19
Nja het gaat om bepaalde games, welke precies weet ik niet. Een voorbeeld zoals bij mij:
Forza Horizon 3 aangeschaft op de xbox one.
Vervolgens kan ik op de Windows 10 desktop naar de windows store gaan en daar kan ik gratis forza horizon 3 downloaden en spelen.
Hiervoor heb je geen licenties (serials) of wat dan ook voor nodig.
Killer instinct (nu gratis via games with gold) zelfde verhaal :)

Rocket league volgens mij niet (zie deze sowieso momenteel niet zo 1,2,3 in de microsoft store).

Ik ga er niet vanuit dat het met steam games ook zo gaat..

Over het streamen, dit werkt echt grandioos goed (game van xbox naar pc streamen), wel helaas in 720p toen ik het testen, maar bij mij werkt het gewoon super (moet je uiteraard niet via WiFi doen, mja WiFi en stabiel gamen gaat sowieso niet altijd samen).

[ Voor 18% gewijzigd door LopendeVogel op 21-01-2017 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01:23
greyfox1987 schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 21:38:
1. Nee.. dit geldt alleen voor sommige games die onder Microsoft's Play anywhere programma vallen.

2. Wat ik tot nu toe zelf heb gezien is dat ik een game koop op de XB1 en dan later een key krijg via message op XB1 om dezelfde game in de W10 store op te pikken. Bij Recore hoefde ik geloof ik geen code in te kloppen maar kon ik onder hetzelfde Microsoft account de game downloaden uit de W10 Store.

Streamen is wel mogelijk, maar dan praten we over vanaf een XB1 naar een W10 pc via een app... dus dit kan alleen met XB1 games. Het werkt overigens zwaar ruk.. :-)
Dank voor je reactie, inderdaad van Microsoft Play Anywhere heb ik e.e.a gelezen. Zover mijn info strekt gaat dit alleen op voor nieuwe aankomende games (en dan enkel nog specifieke titels) Maar jou manier kan ik eens proberen. Ik speel Fifa 17 op de xbox maar het lijkt mij makkelijk en leuk om hem óók op de computer te kunnen spelen. En GTA V heb ik op de pc, en die zou ik eens op de XBOX willen spelen, kijken hoe het daarop eruit en lijkt me leuk. Tuurlijk kan ik die games ook kopen op de betreffende platformen, maar is overkill omdat ik ze al gekocht heb. (GTA via steam, Fifa 17 als downloadcode zat die bij mijn XBOX One S)
LopendeVogel schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 21:43:
Nja het gaat om bepaalde games, welke precies weet ik niet. Een voorbeeld zoals bij mij:
Forza Horizon 3 aangeschaft op de xbox one.
Vervolgens kan ik op de Windows 10 desktop naar de windows store gaan en daar kan ik gratis forza horizon 3 downloaden en spelen.
Hiervoor heb je geen licenties (serials) of wat dan ook voor nodig.
Killer instinct (nu gratis via games with gold) zelfde verhaal :)

Rocket league volgens mij niet (zie deze sowieso momenteel niet zo 1,2,3 in de microsoft store).

Ik ga er niet vanuit dat het met steam games ook zo gaat..

Over het streamen, dit werkt echt grandioos goed (game van xbox naar pc streamen), wel helaas in 720p toen ik het testen, maar bij mij werkt het gewoon super (moet je uiteraard niet via WiFi doen, mja WiFi en stabiel gamen gaat sowieso niet altijd samen).
Dank voor je reactie. Als ik jou zo hoor heb ik meer kans dat ik Fifa 17 (xbox store) ook kan spelen op mijn pc, dan dat ik GTA V (steam) op de XBOX kan spelen. Ik kan het e.e.a eens proberen. Moet namelijk bekennen dat ik op Windows 10 nu niet ben ingelogd met mijn hotmail account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:56

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Enkel games die expliciet vermelding hebben van anywhere werken op zo'n manier. Geen fifa, geen gta, geen steam games.

Er zijn we gratis games die je op beide kan spelen, maar die draaien volledig los van elkaar qua servers online matching.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-10 17:19
dennis_rsb schreef op zondag 22 januari 2017 @ 10:58:
[...]

Dank voor je reactie, inderdaad van Microsoft Play Anywhere heb ik e.e.a gelezen. Zover mijn info strekt gaat dit alleen op voor nieuwe aankomende games (en dan enkel nog specifieke titels) Maar jou manier kan ik eens proberen. Ik speel Fifa 17 op de xbox maar het lijkt mij makkelijk en leuk om hem óók op de computer te kunnen spelen. En GTA V heb ik op de pc, en die zou ik eens op de XBOX willen spelen, kijken hoe het daarop eruit en lijkt me leuk. Tuurlijk kan ik die games ook kopen op de betreffende platformen, maar is overkill omdat ik ze al gekocht heb. (GTA via steam, Fifa 17 als downloadcode zat die bij mijn XBOX One S)

[...]

Dank voor je reactie. Als ik jou zo hoor heb ik meer kans dat ik Fifa 17 (xbox store) ook kan spelen op mijn pc, dan dat ik GTA V (steam) op de XBOX kan spelen. Ik kan het e.e.a eens proberen. Moet namelijk bekennen dat ik op Windows 10 nu niet ben ingelogd met mijn hotmail account.
Maar zo werkt het niet..

EA zal dit niet snel goedkeuren, die wilt gewoon dat jij voor elk platform betaald. Die willen zelfs dat je voor elk platform een apart abonnement afsluit :P
Het zijn vooral games waar MS zeggenschap over heeft.

MAAR, via STREAMEN (dus niet steam) kan je wel op de xbox een game kopen, en die streamen naar je PC. Echter stream je dan, je speelt met de settings en etc van je xbox.

Het is geen kans spelletje :P EA zal dit gewoonweg niet snel doen, net als Rockstar en Blizzard dit niet snel zullen doen.

Het is een optie van MS, je zult dit dus wel regelmatig bij MS games tegenkomen (althans games waar MS iets over te vertellen heeft zoals Killer Instinct en Forza Horizon 3).

Wat je kan doen is het volgende:
xbox opstarten, naar de store gaan en een game selecteren. Als je vervolgens helemaal naar onder gaat (op de pagina van de game) dan zie je daar staan: play anywhere.
Een voorbeeld is Forza Horizon 3. Als je deze opent in de store dan zie je onderaan: play anywhere.
Staat dat er niet, dan kan je er vanuit gaan dat het niet werkt.

[ Voor 11% gewijzigd door LopendeVogel op 22-01-2017 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-10 16:56

Pykow

Angelo OTR

dennis_rsb schreef op zondag 22 januari 2017 @ 10:58:
[...]

[...]

Tot dus ver heb ik alleen Forza horizon 3 gezien die je aanschaft op de Xbox One ( Je moet wel ultimate edition kopen) en vervolgens op de MS store in Windows 10 kan downloaden.

Games die aanschaft op steam zullen NOOIT beschikbaar komen voor Xbox One of Playstation 4.
Steam heeft namelijk zijn eigen Steam link (Streamen van games naar je grote TV) en er zijn steamboxes (PC van rond de 500 euro in console formaat)

De kans is daarnaast heel klein dat games van EA gebruik gaan maken van deze functionaliteit.
Zei willen overal geld voor zien en willen liever dat jij de game op de console en PC apart aanschaft.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:56

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Pykow schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:50:
[...]

Tot dus ver heb ik alleen Forza horizon 3 gezien die je aanschaft op de Xbox One ( Je moet wel ultimate edition kopen) en vervolgens op de MS store in Windows 10 kan downloaden.
Toch zijn er al wat games die het ondersteunen:
http://www.xbox.com/en-GB/games/xbox-play-anywhere

◾Gears of War 4
◾Killer Instinct: Seasons 1, 2, and 3
◾Forza Horizon 3
◾ReCore
◾Cuphead
◾Astroneer
◾The Culling
◾Everspace
◾ARK: Survival Evolved
◾Sea of Thieves
◾State of Decay 2
◾Halo Wars 2
◾We Happy Few
◾Crackdown 3

En Resident Evil 7 zou dus ook ondersteuning moeten krijgen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1