Mobiel belllen ? Mobiel genaaid worden !!

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 22:08
Ik had en heb nog steeds geen telefoon. Nu heb ik vanmiddag er een geprobeerd aan te schaffen maar ben stevig geschrokken van de compleet bezopen manier waarop mobiel bellen werkt.

simpel gezegd zijn er 3 situaties:
- abbo, hierbij de telefoon bijna gratis maar er zijn maar enkele opties en een vast tarief per uur + steeds abbo-kosten.
- pre-paid, wederom een klein aantal te keizen telefoons in een pakket voor 300-400 piek en duurdere kosten per seconde bellen.
- alles zelf kopen. dure telefoon + alsnog ergens een abbo nodig.

Dit is complete onzin !

Ik wil ZELF een telefoon kunnen kiezen met daarbij ZELF het bel type (abbo of pre). En dan niet het belaggelijke bedrag van 1000,- moeten neertellen voor een stukje minderwaardig plastic. Daarbij heb ik het vermoeden dat de prijs van de losse telefoons express hoog gehouden wordt zodat mensen wel een pakket moeten kopen om niet veel duurder uit te zijn.

Als autorijden zo zou werken dat je bij een bepaalde maatschappij een pre-paid auto of abbo-auto kon krijgen. Waarbij in elke pakket maar een klein aantal auto's te kiezen zijn. En je dan ook alleen maar bij dat mark zou kunnen tanken met het pasje van dat merk. Niemand zou dat pikken. Waarom dit dan wel ?

Waarom is het niet gewoon zo dat er enkele telefoon-nummer providers zijn die je een telefoon nummer verhuren voor een heel klein bedrag per maand. En dan heb je ook enkele netwerk providers.

Iedere keer als je dan wilt bellen kijkt je telefoon naar het ebste + goedkoopste netwerk en alleen heb betall je. Klaar.

Wil je een andere telefoon dan kan je die makkelijk koopen en je gekochte nummer gewoon in de nieuwe telefoon plaatsen. klaar.

Geen gezeur met unlocken, vast zitten aan een abbonament of andere rotzooi !

Dan kan je lekker zelf je telefoon uitkiezen en gaan de providers tenminste echt concureren. De klant kan immers bij iedere keer dat er gebeld wordt kiezen en is niet aan een provider gebonden zoals nu het geval is.

Nee voor mij geen telfoon nu, afzetters.

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

je hebt dit zeker gemist ;)
[topic=152134]

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 21:48

Arno

PF5A

--> [forum=4] <--

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-08 15:51

@r!k

It is I, Leclerq

Hij zegt nog dat hij zelf wil kiezen maar je kunt wel degelijk zelf kiezen welk toestel je wilt bij welk abbonnement alleen kan het zijn dat je dan wat meer betaalt. Ga maar eens naar belcompany ofzo, daar heb ik mijn 6210 met dutchtone abbonnement vandaan.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Verwijderd

tja het is maar wat jij ervoor hebt hoor...

ik heb een Nokia 6210 met Dutchtone allin180 abbo en echt totaal geen problemen mee...

en prijs valt wel mee..

Verwijderd

hier wat links.

www.bellen.com
www.gsm.nl
have fun

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Als je goedkoop wilt bellen kan dat, zoek een goedkoop (vaak ouder) telefoontje en zoek op internet (bijv www.gsm.nl) een goedkoop los abo erbij, heb je toch ruime keuze. Wil je het nieuwste van het nieuwste dan kun je beter een telefoon icm een abo nemen, bij www.belcompany.com kun je een toestel (ook iets oudere) icm een abo naar keuze bestellen. Bij aanbiedingen kun je vaak zelfs gratis bellen door aanbiedingen te combineren. Zo heb ik via telecom.nu laatst een gratis ericsson (:r) besteld, en via www.gsm.nl een gratis abo. Bel je dus voor nop...

• Sir_Joachim
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-03-2023

Sir_Joachim

Bestek Roelz

ach, telefoontjes zien er allemaal zo ongeveer het zelfde uit en ze heben bijna de zelfde functies... dus jah, wat maakt het nou precies uit... uiteindleijk heb je dat ding om te bellen en dat doen ze allemaal :)

WAZZAAPP!!! | Visit the greatest website of all time: Q2u

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

hen je enig idee wat een gsm KOST?

die zijn niet gratis hoor...

ennuh, het HOEFT niet. Ga jij toch lekker naar een telefooncel toe? beetje raar verhaal allemaal...

een telefoonprovider die je zowel toestel, nummer als netwerk levert - ik snap het vreemde er niet helemaal van?

Daarbij - als jij een bedrijf kan vinden dat jou een GRATIS auto geeft en dat je dan enkel per liter van hun benzine betaalt oid, nou dan had dik daar ALLANG een auto gehaald!

|:(

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Klein Duimpje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-05-2024
Gewoon goed rondkijken op Internet dan hoeft het helemaal niet zo duur te zijn.
Voorbeeld:
Ik kocht vorig jaar via internet een Nokia 3210 met Ben abbo (simlock vrij, 1 jaar contract) kosten 10 maandelijkse termijnen van 15,- ( voor het ben abbo) ik kreeg de telfoon opgestuurd samen met 1 gulden dus uiteindelijk kost hij 149,-
Daarna heb ik een los Dutchtone abbonement afgesloten ( 1 jaar) waarbij ik de eerste maanden voor 90,- mocht bellen en de daarop volgende voor 45,- (totaal 630,-) dit abbo koste eenmalig 15,-
In totaal ben ik dus 164,- kwijt voor een Nokia 3210 met 630,- beltegoed 8-)
Dus al je een beetje goed zoekt bel je bijna voor niets :)

A journey of a thousand miles begins with a single step

Verwijderd

Op maandag 02 juli 2001 17:11 schreef Grijns het volgende:
.....

1- abbo, hierbij de telefoon bijna gratis maar er zijn maar enkele opties en een vast tarief per uur + steeds abbo-kosten.
2- pre-paid, wederom een klein aantal te keizen telefoons in een pakket voor 300-400 piek en duurdere kosten per seconde bellen.
3- alles zelf kopen. dure telefoon + alsnog ergens een abbo nodig.

Dit is complete onzin !
......
Inderdaad onzin ja, je zegt het zelf al ;)

situatie 1 : abbo - slechts enkele opties? met een abbo kun je elke telefoon krijgen die je maar wilt. En als je een goede provider zoekt, dan is je abbo ook meteen je beltegoed. :)

2- prepaid, 300-400 gulden?? Voor 100 piek kun je al een prepaid telefoontje met f50 beltegoed hebben.

3- Is natuurlijk wel een heel dom voorbeeld.
Eerst de volle prijs van een telefoon betalen, om vervolgens toch nog een abbo af te sluiten |:(

Verwijderd

Ik had en heb nog steeds geen telefoon. Nu heb ik vanmiddag er een geprobeerd aan te schaffen maar ben stevig geschrokken van de compleet bezopen manier waarop mobiel bellen werkt.
Ach gossie, 0800-belriagg... Of ben je momenteel onderweg?
- abbo, hierbij de telefoon bijna gratis maar er zijn maar enkele opties en een vast tarief per uur + steeds abbo-kosten.
- pre-paid, wederom een klein aantal te keizen telefoons in een pakket voor 300-400 piek en duurdere kosten per seconde bellen.
- alles zelf kopen. dure telefoon + alsnog ergens een abbo nodig.

Dit is complete onzin !
Net zoals jouw verhaaltje
Ik wil ZELF een telefoon kunnen kiezen met daarbij ZELF het bel type (abbo of pre).
Ik wil graag een BMW 750 en een huis op de bahama's en 10 flessen Jack Daniels en en en
En dan niet het belaggelijke bedrag van 1000,- moeten neertellen voor een stukje minderwaardig plastic.
Nee precies ik wil der ook niet voor betalen hoor :+
Daarbij heb ik het vermoeden dat de prijs van de losse telefoons express hoog gehouden wordt zodat mensen wel een pakket moeten kopen om niet veel duurder uit te zijn.
Ja precies, er is hier een flink complot gaande!
Serieus: even voor de duidelijkheid, als jij bij een random zaak een telefoon koopt, koopt die zaak die telefoon vaak los in en trekt van de prijs de bonus van het telecombedrijf af, het is dus _onmogelijk_ dat GSM bouwer en telecombedrijven samenspannen...
Als autorijden zo zou werken dat je bij een bepaalde maatschappij een pre-paid auto of abbo-auto kon krijgen. Waarbij in elke pakket maar een klein aantal auto's te kiezen zijn. En je dan ook alleen maar bij dat mark zou kunnen tanken met het pasje van dat merk. Niemand zou dat pikken. Waarom dit dan wel ?
Als je een pak melk verplicht moest gaan verzekeren en er wegenbelasting voor zou moeten betalen zou ook niemand dat pikken, wat wil je nou? Tis trouwens ook onzin, je kunt elke mobiele telefoon kopen die je wilt, dan betaal je gewoon het volle pond. Simpel toch?
Waarom is het niet gewoon zo dat er enkele telefoon-nummer providers zijn die je een telefoon nummer verhuren voor een heel klein bedrag per maand. En dan heb je ook enkele netwerk providers.

Iedere keer als je dan wilt bellen kijkt je telefoon naar het ebste + goedkoopste netwerk en alleen heb betall je. Klaar.

Wil je een andere telefoon dan kan je die makkelijk koopen en je gekochte nummer gewoon in de nieuwe telefoon plaatsen. klaar.
Maak een mooi bedrijfsplan en begin ermee.
Ik help je vast even.
Je kunt momenteel al "gratis" abonnementen krijgen, maar dan moet je dus nog wel een toestel regelen.
Uit jouw systeem kun je mijns inziens ook geen bonus halen voor bij een telefoon, dus moet de consument alsnog die dure GSM kopen, dus breng je niks nieuws.
Daarnaast mag je me voorrekenen hoe hier tegelijk al die bedrijven een fatsoenlijke winst maken en tegelijk de consument fors minder betaalt.
Geen gezeur met unlocken, vast zitten aan een abbonament of andere rotzooi !

Dan kan je lekker zelf je telefoon uitkiezen en gaan de providers tenminste echt concureren. De klant kan immers bij iedere keer dat er gebeld wordt kiezen en is niet aan een provider gebonden zoals nu het geval is.

Nee voor mij geen telfoon nu, afzetters.
Goed zo.

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 19:07
bla, bla, bla ikke ikke en de rest kan stikke bla bla bla, alles moet zoals ik het wil. bla bla ik weet het beter bla bla

en zo is het
Ja helaas draait de wereld niet om jou, dus hou op met zeuren. Je lijkt wel een klein kind dat net ontdekt heeft dat sinterklaas niet bestaat.

Engineering

Verwijderd

Het is wel waar dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Ik heb nu de 3e GSM gesloopt, nu hardwarematig (antene gebroken maar volgens mij zijn de fouten met het scherm niet mijn fout, ik ben niet eens erg hard geweest). Dat Ericsson T10s-je koste mij inc. 50 piek beltegoed 150 guldens, wil Ben(c) hem repareren voor 350 gulden! :r
Ik denk dus dat ik nu op zoek ga naar een R310, lekker ruig... Er zijn genoeg sites (bencom worldring!) om abo's enzo te vergelijken, maar nergens heb ik prijzen en prestaties van GSM's op een rij gezien! :(

Verwijderd

Op maandag 02 juli 2001 21:34 schreef Lore het volgende:
Ik heb nu de 3e GSM gesloopt, nu hardwarematig (antene gebroken maar volgens mij zijn de fouten met het scherm niet mijn fout, ik ben niet eens erg hard geweest). Dat Ericsson T10s-je koste mij inc. 50 piek beltegoed 150 guldens, wil Ben(c) hem repareren voor 350 gulden! :r
Dat kan je ook overkomen met een goedkope tv, etc, dat is niks GSM specifieks.
Ik denk dus dat ik nu op zoek ga naar een R310, lekker ruig... Er zijn genoeg sites (bencom worldring!) om abo's enzo te vergelijken, maar nergens heb ik prijzen en prestaties van GSM's op een rij gezien! :(
Daar hebben we nou tegenwoordig winkels voor uitgevonden :+
Kijk eens op van die koopvergelijkingssites (www.startpagina.nl staan er een paar), wederom is dat niet een probleem wat alleen bij mobiele telefoons voorkomt, geldt net zo goed voor TV's, auto's, enz.

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 17:41

qless

...vraag maar...

Wanneer leren mensen nou eens dat alleen de zon voor niks opgaat?

GSM zijn duur...het is dan ook geen minderwaardig stuk plastic maar een echt staaltje state-of-the-art techniek. En ja, bij een abo of prepay zit een simlock, zodat de provider denk dat jij bij hun blijft bellen, en dus zo de goedkopere telefoon terugbetaald.

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

Verwijderd

Op maandag 02 juli 2001 22:43 schreef qless het volgende:
Wanneer leren mensen nou eens dat alleen de zon voor niks opgaat?

GSM zijn duur...het is dan ook geen minderwaardig stuk plastic maar een echt staaltje state-of-the-art techniek. En ja, bij een abo of prepay zit een simlock, zodat de provider denk dat jij bij hun blijft bellen, en dus zo de goedkopere telefoon terugbetaald.
juist beetje kwaliteit kost nou eenmaal geld dus wil je een telefoon heb er dan ook wat geld voor over..

[mierenneukermode]
voor niets gaat de zon op is zware onzin.. overburen wonen op t zuiden en die betalen dus zonbelasting omdat ze meer zonuren ofzoiets hebben [/mierenneukermode/

Verwijderd

Op dinsdag 03 juli 2001 00:17 schreef mafiasven het volgende:

[mierenneukermode]
voor niets gaat de zon op is zware onzin.. overburen wonen op t zuiden en die betalen dus zonbelasting omdat ze meer zonuren ofzoiets hebben [/mierenneukermode/
Sorry, maar dat meen je toch niet. :?

Als ik hier intuin, alla, maar dit is echt wazige onzin of niet? :?

Verwijderd

Op dinsdag 03 juli 2001 01:12 schreef Quadrizz het volgende:

[..]

Sorry, maar dat meen je toch niet. :?

Als ik hier intuin, alla, maar dit is echt wazige onzin of niet? :?
dit meen ik echt wel degelijk.. die mensen betalen dan wel niet veel maar iets van 5 gulden per jaar omdat hun huis op t zuiden grenst en ze veel in de zon kunnen zitten..

Verwijderd

Op dinsdag 03 juli 2001 01:15 schreef mafiasven het volgende:

[..]

dit meen ik echt wel degelijk.. die mensen betalen dan wel niet veel maar iets van 5 gulden per jaar omdat hun huis op t zuiden grenst en ze veel in de zon kunnen zitten..
Waar woon jij dan in godsnaam? :? Daar heb ik nog nooit van gehoord, gewoon bullshit volgens mij, dat kunnen ze nooit hard maken.
Krijgen ze dan ook geld terug als het het hele jaar zwaar bewolkt is ? :D

Verwijderd

Dat is dus echt het idiootste dat ik ooit gehoord heb, wat heeft de belastingdienst daarmee te maken.

Valt dat onder milieurechten ofzo, dus omdat je vaker in de tuin zit, stoot je meer kooldioxine uit?

Of heeft doet het de zon pijn als je er langer inzit, dus hij heeft minder energie om een ander ook bruin te maken?

Meer kans op huidkanker dus vooruit betalen op de toekomstige gezondheidzorg. :?

Verwijderd

Op dinsdag 03 juli 2001 01:21 schreef Quadrizz het volgende:
...

Of heeft doet het de zon pijn als je er langer inzit, dus hij heeft minder energie om een ander ook bruin te maken?

Meer kans op huidkanker dus vooruit betalen op de toekomstige gezondheidzorg. :?
LOL >:)

• GaveGozer
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09-2025

GaveGozer

That's Me

Stel je niet aan!
ik heb een 6210 gekocht bij mijn abbo
ik mocht zelf een telefoon uitzoeken!
dus ALLE foon's waren beschikbaar!
je moet gewoon naar Libertel Citypoint
had eerste een 3210 bij budget abbo
nu abbo verlengt en mocht met flinke reductie een foon uitzoeken!
dus op naar Libertel City Point

Ik was hier en ai 't nie geleuf dan maak ik ow so wat anders wies!

Verwijderd

Op dinsdag 03 juli 2001 01:18 schreef albundy33 het volgende:

[..]

Waar woon jij dan in godsnaam? :? Daar heb ik nog nooit van gehoord, gewoon bullshit volgens mij, dat kunnen ze nooit hard maken.
Krijgen ze dan ook geld terug als het het hele jaar zwaar bewolkt is ? :D
is dus echt geen bullshit die mensen betalen iets meer huur.. word dus verrekend met de huur ofzo dus "voor niets gaat de zon op" is bullshit >:)

Verwijderd

Op dinsdag 03 juli 2001 12:49 schreef mafiasven het volgende:

[..]

is dus echt geen bullshit die mensen betalen iets meer huur.. word dus verrekend met de huur ofzo dus "voor niets gaat de zon op" is bullshit >:)
Als ze dat niet betalen gaat de zon nog steeds op hoor... :P
Lekker onzinnig, net zoals dit topic, maar dat was kees niet helemaal met me eens...
Pagina: 1