I.p.v. het hele verhaal hier te typen, zodat jullie vervolgens hetzelfde verhaal in de eerste mail terug kunnen lezen, post ik alleen de mailwisseling voor een duidelijk beeld, en voeg ik daarna dingen toe.
Mijn eerste bericht:
Mijn reactie:
Wat ik me afvraag is of ik inderdaad mag opeisen dat ik een gratis retourlabel krijg, omdat dit duidelijk aan de winkel ligt, en niet aan mij? Ook lucht dit van me af typen een beetje op, omdat ik redelijk gefrustreerd raak van de onnozelheid van deze winkel. Mij zijn ze in ieder geval kwijt als vervolgklant, en ik snap echt niet waar dit op slaat.
Alvast bedankt
Mijn eerste bericht:
Reactie medewerker:Onlangs heb ik mijn eerste paar MERK schoenen besteld. Bij het bestellen van deze schoenenheb ik de maatwijzer van de website gebruikt om te kijken welke maat ik moest bestellen. Normaliter heb ik altijd maat 44/45, maar tot mijn verbazing zag ik bij de grootte van mijn voeten (28cm) maat 43 vermeld staan. Omdat ik geen zin had om de verkeerde maat te bestellen, of meerdere maten, en bij niet passen van de schoenen de retour verzendkosten te betalen, heb ik nogmaals mijn voeten opgemeten. Deze zijn inderdaad 28cm. Tegen mijn gevoel in, heb ik dus maat 43 besteld. Ik ben woonachtig in Tsjechië, en ik heb deze schoenen bewust besteld op een moment dat ik in Nederland was, zodat ik ze gelijk kon passen en meenemen (ze zijn goedkoper in Nederland).
Vorige week heb ik mijn bestelling met nummer 5983780100 ontvangen. Toen ik de schoenen aantrok, betreurde het mij dat ze niet pasten omdat ze veel te klein zijn. Nu zit ik dus met een paar schoenen dat mij niet past, en lijkt het erop dat ik deze alsnog moet opsturen met bijbehorende retour verzendkosten. Het vervelendste vind ik nog dat ik geen nieuwe schoenen heb. Inmiddels ben ik weer terug in Tsjechië, dus kan ik deze schoenen nu ook niet in een grotere maat bestellen in Nederland.
Omdat ik de aanwijzingen van de website exact heb opgevolgd -en mij dus niets te verwijten valt- vind ik het niet meer dan redelijk, dat ikzelf geen retour verzendkosten hoef te betalen. Ook voel ik er weinig voor om de meerprijs van de door mij gekozen schoenen van de Tsjechische website te betalen. Daarom zou ik het fijn vinden als MERK mij een passende oplossing wil aanbieden. Zelf stel ik voor dat MERK een retourlabel stuurt naar mij om de retour verzendkosten tegen te gaan, en/óf het opsturen van schoenen in de juiste maat naar Tsjechië waarbij MERK de verzendkosten voor hun rekening neemt, óf het bestellen in de Tsjechische webshop tegen Nederlandse prijs. Indien u iets anders in gedachten heeft, hoor ik dat graag.
Tevens raad ik MERK aan om ofwel de maatwijzer, ofwel de schoenmaten aan te passen.
Graag hoor ik van u hoe MERK dit gaat oplossen. Alvast bedankt.
NAAM
Toen ik de RMA bekeek, bleek dat ik zelf gewoon de verzendkosten zou moeten dragen, zoals de mail al deed vermoeden. Verder vind ik dat deze mail een totaal gebrek aan ingaan op de inhoud van mijn bericht heeft.Met betrekking tot uw verzoek inzake retourneren, wil ik u informeren dat wij het zeer spijtig vinden dat de schoenen niet passen. Aangezien wij geen Tsjechische webshop hebben kan ik u vanuit die gedachtegang niet verder helpen.
Ik adviseer u in dit geval de schoenen aan ons te retourneren zodat wij u het aankoopbedrag terug kunnen storten. Ik zal de retour aanmelding vast voor u verwerken.
Mijn reactie:
Reactie medewerker:Eerlijk gezegd vraag ik me af of mijn mail wel zorgvuldig is gelezen. Ik geef duidelijk aan niet akkoord te gaan met het betalen van retour verzendkosten, terwijl MERK een onjuiste maatwijzer hanteert. Het is jammer dat jullie niet tegemoet komen in een oplossing om mij alsnog van schoenen te voorzien, en dus zou een gratis verzendlabel wel op zijn plaats wezen.
Daarnaast word er niet ingegaan op mijn opmerking betreffende MERK maatwijzer; ondanks dat ik exact de maatwijzer heb gevolgd, passen de schoenen mij niet.
Graag hoor ik van u.
Datgene wat gemeld word over het UPS verzendlabel staat ook in hun FAQ. Los van dat er werkelijk waar geen grammetje klantenservice in de reacties zit, heb ik uit principe gewoon echt geen zin om die verzendkosten te gaan betalen. Deze winkel maakt een fout, komt daar vervolgens niet voor uit en wil het ook niet rechtzetten.Met betrekking tot uw verzoek inzake retourneren, wil ik u informeren dat indien u een terugbetaling in online winkeltegoed wenst wij u kunnen voorzien van een gratis UPS verzendlabel. Dit online winkeltegoed is niet om te zetten naar geld.
Het online winkeltegoed heeft geen verloopdatum en is inzetbaar op alle producten. Graag verneem ik uw voorkeur in deze.
Voor wat betreft de Maatwijzer, deze informatie is een advies en is natuurlijk afhankelijk van meerdere factoren. Het kan altijd zo zijn dat een schoen uiteindelijk niet past.
Wat ik me afvraag is of ik inderdaad mag opeisen dat ik een gratis retourlabel krijg, omdat dit duidelijk aan de winkel ligt, en niet aan mij? Ook lucht dit van me af typen een beetje op, omdat ik redelijk gefrustreerd raak van de onnozelheid van deze winkel. Mij zijn ze in ieder geval kwijt als vervolgklant, en ik snap echt niet waar dit op slaat.
Alvast bedankt
When life throws you a curve, lean into it and have faith!