Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariafarmani
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-05 19:14
Mijn vraag
Ik heb sinds een half jaar een canon G7X. Ik ben er super blij mee maar het is al meerdere malen voorgekomen dat de opgenomen videos uiteindelijk corrupt zijn geworden. Ze kunnen niet afgespeeld worden op de camera zelf (Hij geeft dan "Cannot play back MP4" aan) en ook niet op de mac met bijv. VLC.

Op internet heb ik meerdere topics hierover gelezen, althans over de corrupted videos, maar niet concreet over de G7x. Wel heb ik meerdere topics gevonden over programma's die zogenaamd de videos weer kunnen reparen, alleen moet ik daar geld voor betalen. Een preview of het daadwerkelijk werkt lukte ook niet.

Ik heb de sd kaart via de mac en ook via het apparaat zelf geformatteerd, maar succes had het niet. Denken jullie dat het aan mijn SD kaart ligt of ligt het aan de G7X?

SD kaart = Kingston SDHC UHS-I U3 Card 32GB https://tweakers.net/pric...-card-32gb/specificaties/

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:25
En heb je ook weleens corrupte foto's gehad? En een schijfcontrole gedaan? Kun je van iemand een ander snel geheugenkaartje lenen (Class 10/U1 is al snel genoeg) om eens daarmee wat filmpjes uit te proberen?

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariafarmani
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-05 19:14
Nee nog nooit corrupte foto's. Ik zal vanavond even een schijfcontrole doen. Kan op dit moment niet een geheugenkaartje lenen..

Kan het zijn dat imovie de video's corrupt maakt? Of een oude macbook? Ik ging gisteren proberen of het misschien lag aan de langere video's. Ik had de kaart eerst geformatteerd en vervolgens meerdere lange video's van rond de 15/20min opgenomen. Dit gaf geen probleem oid aan.
Alleen toen mijn vriendin de camera gebruikte, een video opnam van ongeveer 3 minuten en die vervolgens ging uploaden in imovie op haar laptop werd de video vervolgens als corrupt beschouwd. Komt het voor dat oudere laptops of imovie een mp4 corrupt maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:25
Ik mag hopen dat je eerst de bestanden hebt gekopieerd naar de harde schijf van je macbook en daarna pas importeert. Als je dat hebt gedaan, kun je eens proberen om de bestanden eens op een andere computer af te spelen (dus weer kopiëren vanaf het kaartje naar de harde schijf).

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II