Toon posts:

Bosch Benvenuto B3 - koffiehoeveelheid niet constant

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• hofsm
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 24-03 06:31
Mijn vraag
...ik ben in het bezit van een bosch Benvenuto B3 koffiemachine en daar doet zich het volgende probleem voor
elke keer wisselt de hoeveelheid koffie ik heb hem nu op grote koffie staan en krijg halve kopjes weet iemand wat ik hier aan kan doen

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...ik heb al het drainage ventiel vervangen maar dat heeft niet geholpen

Beste antwoord (via hofsm op 23-01-2017 05:59)

• rapsac
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:09
Wat ideetjes;
- Controleer dat de waterpomp evenlang loopt per kopje. Als dat niet is dan is het een electronisch probleem.
- Maakt de pomp tijdens zijn werk een constant geluid? Zoniet pomp vervangen.
- Is het water in de opvangbak meer koffie dan heel slappe thee qua kleur dan is het drainage ventiel defect (of hij nieuw is of niet!).
Verlies via de pakking van de zuiger heb ik zelf nog niet meegemaakt, maar dat kan ook een oorzaak zijn. Haal die er eens af en kijk hoe die er aan toe is (zetgroep eruit halen, kruiskopschroefje van het zeefje eruit draaien, dan pakking-/zuiger-ring eraf halen.
<edit>
- Controleer ook het kleine o-ringetje van de zetgroep waar het water door wordt aangevoerd. (Je krijgt dan ook helder afvalwater.)
Als je de kap eraf hebt van het apparaat kijk dan of je ergens vocht ziet, mogelijk een lekke slangkoppeling.

[Voor 16% gewijzigd door rapsac op 22-01-2017 12:16]

Xeon e5-2695 V3, RX Vega 64, Rift | PS3 | PS4 Pro,PSVR

Alle reacties

• BasilFX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-03 21:48

BasilFX

BasilFX

Via Google kom ik dit tegen. Er staat niet dat het om de B3 (bedoel je niet B30?) gaat, maar misschien zijn dezelfde oplossingen van toepassing (O-ringen/pakkingen van de zetgroep).

Desbetreffende persoon heeft ook (volgens dat topic) het drainageventiel vervangen.

[Voor 5% gewijzigd door BasilFX op 21-01-2017 18:12]

http://www.basilfx.net

• rapsac
Inderdaad, drainage ventiel vervangen. Kopen kan je die o.a. hier http://www.ebay.co.uk/itm...eue-Version-/270884526319
Controleer idd eerst je typenummer.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:53

SA007

Moderator Tweaking
Heb de topictitel veranderd in een wat betere beschrijving.

[Voor 75% gewijzigd door SA007 op 21-01-2017 19:12]

Klok is stuk :(

• hofsm
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 24-03 06:31
het drainage ventiel heb ik al vervangen zoals beschreven in mijn vraag

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
hofsm schreef op zondag 22 januari 2017 @ 05:12:
het drainage ventiel heb ik al vervangen zoals beschreven in mijn vraag
En zoals BasilFX in "Bosch Benvenuto B3 - koffiehoeveelheid niet constant" aangeeft ?

De O-ringen en het vet vernieuwen ?
De piston kan hierlangs veel water verliezen, als er geen correcte seal is.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• rapsac
Wat ideetjes;
- Controleer dat de waterpomp evenlang loopt per kopje. Als dat niet is dan is het een electronisch probleem.
- Maakt de pomp tijdens zijn werk een constant geluid? Zoniet pomp vervangen.
- Is het water in de opvangbak meer koffie dan heel slappe thee qua kleur dan is het drainage ventiel defect (of hij nieuw is of niet!).
Verlies via de pakking van de zuiger heb ik zelf nog niet meegemaakt, maar dat kan ook een oorzaak zijn. Haal die er eens af en kijk hoe die er aan toe is (zetgroep eruit halen, kruiskopschroefje van het zeefje eruit draaien, dan pakking-/zuiger-ring eraf halen.
<edit>
- Controleer ook het kleine o-ringetje van de zetgroep waar het water door wordt aangevoerd. (Je krijgt dan ook helder afvalwater.)
Als je de kap eraf hebt van het apparaat kijk dan of je ergens vocht ziet, mogelijk een lekke slangkoppeling.

[Voor 16% gewijzigd door rapsac op 22-01-2017 12:16]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee