Mini displayPort vs displayPort

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 401630

Topicstarter
Ik heb mijn nieuwe PC ontvangen met een EVGA Geforce GTX 1070 kaart.
Er zijn 3 displayPorts op de kaart. Ik heb momenteel 2 monitors van Dell die zijn aansloten op een Mac Pro via mini displayport naar displayport. Heb dus zo een groot kopje en zo een klein kopje. Maar ik kan deze kabels dus niet meer gebruiken.
Zitten displayport naar displayport standaard bij de monitor of grafische kaart? Want heb gekeken in mijn Dell doos en zie niet meteen een kabel liggen maar de monitor is al 2 jaar oud.

Is de enige oplossing om twee nieuwe displayport to displayport kabels te kopen?
Waar kan ik dit best kopen? Als ik het google kom ik steeds uit op kabels die ik al heb: displayport naar mini displayport.

tx

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Kabels worden geleverd bij de monitor.
Echter, niet altijd worden alle opties mee geleverd, dus het kan zomaar dat je ze sowieso nooit hebt gehad.

Optie 1 is inderdaad nieuwe DP-DP kabels te halen.
Optie 2 is om DP->MiniDP adapters te halen en dan je bestaande kabels te gebruiken.
Maakt verder geen verschil, puur kosteneffectief kijken welke van de twee opties goedkoper is.

Kabels kan je bij een willekeurige computerzaak of b.v. een Mediamarkt kopen.
Online zijn er ook genoeg partijen die het hebben, denk aan een Bol.com of bijvoor beeld Allekabels.nl

MiniDP->DP adaptertje: https://www.allekabels.nl...-displayport-adapter.html
Afhankelijk van de lengte kabel die je nodig hebt, kan het zijn dat zoiets dus goedkoper is dan nieuwe DP-DP kabels.

[ Voor 36% gewijzigd door McKaamos op 21-01-2017 18:07 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:45

rdejongjr

Gnome

Met een beetje geluk hebben de schermen ook een mini displayport ingang, daarom zit er ook een mini naar gewone DP kabel bij die schermen zodat het altijd te gebruiken is.

Mocht je toch andere kabels aanschaffen, blijf dan in ieder geval weg bij Delock of startech, die willen pin 20 nog wel eens aangesloten laten en daarmee ervoor zorgen dat de pc niet op wil starten (monitor geeft dan 3-5V retour)