toetsenbord layout ANSI en ISO aanbod

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memsys
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-05 13:26
Ik heb laatst een logitech K380 gekocht bij een webshop en zag tot mijn verbazing dat ik een ISO us layout was in plaats van een ANSI us layout. Ik heb contact opgenomen en er werd me nogal bot gezegd dat dat de nieuwe standaard is. Ik heb een kijkje genomen bij de mediamarkt en ik heb daar een mix van beide gezien.

Dat is dus de reden waarom ik me dus het volgende afvraag:
Weet iemand waarom sommige fabrikanten nu toetsenborden met een ISO layout verkopen en andere in ANSI hier in Nederland? Zo ver ik weet is de us ANSI layout hier de standaard.

@Modjes, Ik hoop dat ik op de juiste plek post, er zit wat overlap tussen OH en CAA (als ik het goed gelezen heb tenminste :+ ) .

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:14

ikt

ANSI is standaard Amerikaans, ISO is Europees, maar praktisch gezien ligt het aan de persoon welke lay-out ze fijner vinden. Waarschijnlijk is daardoor zoveel verschillend aanbod. En het ook makkelijk om ze vanuit buurlanden te halen, waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memsys
Ik weet dat ANSI de Amerikaanse standaard is en ISO de Europese standaard is maar ik kan me herinneren dat nog niet zo lang geleden de meeste toetsenborden de ANSI layout hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dit is al jaren bij Logitech een probleem, initieel wist ik niet precies hoe dat ANSI/ISO zat, daar ging het mij met name om de exacte modelnummers van toen nog G15 en G19. Heel Europa en UK had dus de (achteraf gezien) ISO layout, maar niemand de ANSI. Meen zelfs m'n eerste topic bij de G15 V1 te hebben gehad, dat ik nu zo'n 4-5 jaar geleden, of nog langer.

Uiteindelijk elk toetsenbord uit de US gehaald, never ga ik ooit op een 'shift / z' toetsenbord werken (het grootste verschil tussen die 2, aangezien ik 99% blind typ, werkt een / bij een shift toets niet bepaald fijn).

HP is nog 1 van de weinige die nog ANSI doet, al moet je wel de juiste leverancier vinden (die leveren ook veel zakelijk dus pluspuntje om meer aanbod te hebben).

Enige opmerkelijke bij Logitech, de Bluetooth 'multimedia' keyboards (zoals de K400r) zijn vreemd genoeg best veel in ANSI te vinden.

[ Voor 14% gewijzigd door SinergyX op 22-01-2017 01:21 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:01
Ik raak altijd in paniek van die kleine linker-shift :)

Bij de gamer keyboards van Logitech zit meestal wel een lange linker shift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memsys
@SinergyX
Ik type ook blind (niet op de juiste manier maar toch) en ik vind ANSI versus ISO niet een vreselijk probleem zolang het maar consistent is. als ik moet switchen tussen ANSI en ISO is dat gewoon rottig. Wat ik nu dus ook doe met mijn ducky g2 pro (ANSI) Ibm model M (in den ouderwetsche Nederlandse layout :+) (ISO) en daar wil ik dus graag van af. Maar als de markt geen goede keus kan maken tussen beide layouts is dat nogal lastig.
Pagina: 1