Ik heb een paar componenten bij elkaar gezocht en wil deze morgen of maandag gaan bestellen. Toch zet ik het nog even snel over Tweakers zodat jullie kunnen controleren of de onderdelen bij elkaar passen en of er nog iets aangepast moet worden.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De pc zal gebruikt gaan worden voor de basis dingen als email, Word, Excel, en internetten. Deze excel bestanden zijn wel zo groot dat ik op het moment merk dat deze traag reageren. Daarnaast zal er af en toe een spel op gespeeld worden zoals de nieuwste SimCity en films/muziek gedownload worden. Ook wil ik dat de computer over vijf+ jaar nog steeds snel is en koop ik daarom nu liever een te snelle computer dan over een paar jaar weer te balen. Verder wil ik al mijn foto's hier op zetten dus wil ik minstens 2 TB aan HHD.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 500 tot 600 euro, ik zet de pc zelf in elkaar.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur (muis, toetsenbord, scherm) is aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De onboard videokaart lijkt mij meer dan voldoende. Wel wil ik graag 2TB HHD voor al mijn fotos en een SSD geheugen zodat de pc snel opstart en de meest gebruikte programma's ook snel reageren.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Als cpu heb ik het liefst een Intel, hier is verder geen reden voor.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De pc moet snel opstarten, veel programma's tegelijk (browser tabbladen) aan kunnen, en stil zijn.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie kunnen controleren of de componten allemaal bij elkaar passen en of er hier en daar nog dingen beter/stiller kunnen zonder het budget omhoog te gooien.
Ik heb nu de volgende lijst samengesteld
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De pc zal gebruikt gaan worden voor de basis dingen als email, Word, Excel, en internetten. Deze excel bestanden zijn wel zo groot dat ik op het moment merk dat deze traag reageren. Daarnaast zal er af en toe een spel op gespeeld worden zoals de nieuwste SimCity en films/muziek gedownload worden. Ook wil ik dat de computer over vijf+ jaar nog steeds snel is en koop ik daarom nu liever een te snelle computer dan over een paar jaar weer te balen. Verder wil ik al mijn foto's hier op zetten dus wil ik minstens 2 TB aan HHD.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 500 tot 600 euro, ik zet de pc zelf in elkaar.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur (muis, toetsenbord, scherm) is aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De onboard videokaart lijkt mij meer dan voldoende. Wel wil ik graag 2TB HHD voor al mijn fotos en een SSD geheugen zodat de pc snel opstart en de meest gebruikte programma's ook snel reageren.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Als cpu heb ik het liefst een Intel, hier is verder geen reden voor.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De pc moet snel opstarten, veel programma's tegelijk (browser tabbladen) aan kunnen, en stil zijn.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie kunnen controleren of de componten allemaal bij elkaar passen en of er hier en daar nog dingen beter/stiller kunnen zonder het budget omhoog te gooien.
Ik heb nu de volgende lijst samengesteld
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 219,- | € 219,- |
| 1 | MSI H110M ECO | € 53,95 | € 53,95 |
| 1 | WD Blue WD20EZRZ, 2TB | € 75,- | € 75,- |
| 1 | BitFenix Neos Zwart/Zwart | € 35,70 | € 35,70 |
| 1 | Crucial CT8G4DFD8213 | € 49,95 | € 49,95 |
| 1 | Corsair CX450M | € 55,95 | € 55,95 |
| 1 | Crucial MX300 2,5" 275GB | € 86,42 | € 86,42 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 575,97 | |