Meerdere backups op meerdere cloud diensten

Pagina: 1
Acties:

• Eric_1993
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:30
Ik heb voor werk belangerijke projecten die totaal 640GB groot zijn. Nou heb ik een Offsite NAS staan waar ik naartoe backup over SFTP.

Ik wil ook backuppen bij 2 verschillende cloud providers: Strato en Acronis.

is het backuppen naar verschillende cloud diensten heel erg belangerijk of is het iets TE als het bij jullie om belangerijke data zou gaan.

• Eric_1993
Eric_1993 schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 16:08:
Ik heb voor werk belangerijke projecten die totaal 640GB groot zijn. Nou heb ik een Offsite NAS staan waar ik naartoe backup over SFTP.

Ik wil ook backuppen bij 2 verschillende cloud providers: Strato en Acronis.

is het backuppen naar verschillende cloud diensten heel erg belangerijk of is het iets TE als het bij jullie om belangerijke data zou gaan.
EDIT: De backups naar mijn NAS en Hidrive worden automatisch geverifieerd om corruptie van de bestanden te voorkomen.

Excuses voor de dubbele post, zit op mn mobiel te typen :+

[ Voor 5% gewijzigd door Eric_1993 op 21-01-2017 16:13 ]

• Grenco
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-10 07:17
Ik neem privé genoegen met een goede lokale backup en een cloud-backup (bij een betrouwbare dienst).

Dus in jouw geval zal Lokaal + Offsite NAS + 1x cloud toch wel voldoende moeten zijn? Al kan ik natuurlijk niet inschatten hoe kritisch je data is. Maar ik probeer mij altijd een worst case scenario voor te stellen van wat er allemaal moet fout gaan voordat ik problemen krijg met mijn strategie. (sowieso altijd een lokale backup mocht je internet down gaan of je heel snel moet restoren).

Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!

• Eric_1993
Grenco schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 16:22:
Ik neem privé genoegen met een goede lokale backup en een cloud-backup (bij een betrouwbare dienst).

Dus in jouw geval zal Lokaal + Offsite NAS + 1x cloud toch wel voldoende moeten zijn? Al kan ik natuurlijk niet inschatten hoe kritisch je data is. Maar ik probeer mij altijd een worst case scenario voor te stellen van wat er allemaal moet fout gaan voordat ik problemen krijg met mijn strategie. (sowieso altijd een lokale backup mocht je internet down gaan of je heel snel moet restoren).
HiDrive ondersteund FTPS protocol. Dus wat ik dan doe is de hidrive mounten als een netwerkschijf en dan Syncback laten checken, nadeel is, is dat het bestand weer terug over de lijn moet, maar daar staat tegenover dat het langer duurt.

Bij Acronis gaat het via de software van Acronis zelf, en moet zelf handmatig de bestanden weer downloaden om te controleren of ze niet corrupt zijn.