Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 23:29

Crazy-

Best life ever

Topicstarter
Daar zit je dan. Al ruim 13 jaar als ondernemer. met name op het gebied van ICT, laatste paar jaar door omstandigheden wat anders gedaan, buiten de ICT.

Een aantal lastige jaren meegemaakt, privé, zakelijk als financieel. Anyway. Gedane zaken... Alles weer op de rit.

Eind 2016 besloten om 'mn droom' na te jagen. Dit betekende dat ik een opleiding ben begonnen; HBO Rechten. Jeetje. 30 jaar en weer een opleiding. Midlifecrisis? Haha.

Nu is het zo dat ik meer en meer overweeg weer in dienst te gaan ipv eigen ondernemer. Terug naar alle rust van dien.

Wat is in deze nu een goede keuze? Ik zie uiteraard graag een baan bij een bedrijf in de richting van de opleiding. Maar voordat ik verder stappen ga ondernemen: hoe realistisch is het om dat te doen?

Qua mogelijkheden kan ik als een werknemer in dienst, maar kan ik de mogelijkheid bieden om d.m.v. facturatie vanuit mijn Beheer BV te doen.

Al met al lastig. Het ondernemerschap zoals nu biedt mij geen uitdagingen meer, heb zin in vastigheid en rust.

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Kan je niet beter wo rechten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Begrijp ik het goed dat je dus een baan zou willen in de juridische richting (omdat je daar nu een HBO opleiding voor doet), terwijl je zelf eerst 13 jaar o.a. als IT-er hebt gewerkt en dus geen ervaring hebt op juridisch gebied?

Hoe wil je dan potentiële werkgevers overtuigen jou in dienst aan te nemen, terwijl er studenten zijn, net van school, die dus meer kennis hebben (op zijn minst) én goedkoper zijn dan jou?

Ik wil je niet demotiveren, maar ik kan mij voorstellen dat een werkgever jou niet zomaar aan wil nemen omdat je gezien jouw leeftijd al wel wat ervaring tekort komt, nog geen diploma hebt voor de baan en dan ook een hoger(e) salaris(verwachting) hebt?

Zelf heb ik namelijk ook een kleine ommezwaai gemaakt, maar dan wel binnen de ICT. En ben zelf vaker afgewezen dan dat ik de kans kreeg mezelf te kunnen bewijzen. Gelukkig heb ik nu wel een kans gekregen en ik zal die kans dan ook zeker aangrijpen om mezelf te bewijzen. Ik ging dan van support / beheer naar webdevelopment, maar jij maakt wel even een wat grotere stap en gok.

Het is naar mijn idee en ervaring dus wel bewonderenswaardig te noemen dat je deze stap neemt en ik hoop dan ook zeker dat het je gaat lukken! Alleen zie ik wel (helaas voor jou) wel wat bergen en dalen die nog overwonnen moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

Topicstarter
CH40S schreef op zondag 22 januari 2017 @ 19:31:
Begrijp ik het goed dat je dus een baan zou willen in de juridische richting (omdat je daar nu een HBO opleiding voor doet), terwijl je zelf eerst 13 jaar o.a. als IT-er hebt gewerkt en dus geen ervaring hebt op juridisch gebied?

Hoe wil je dan potentiële werkgevers overtuigen jou in dienst aan te nemen, terwijl er studenten zijn, net van school, die dus meer kennis hebben (op zijn minst) én goedkoper zijn dan jou?
Correct - daar komt het wel op neer. Maar zodoende ook dit topic: hoe reëel is het? In het verleden geen opleiding gehad, feit, echter wel veel op het werk vlak mee te maken gehad en in privé sfeer veel ondersteund werk mee gedaan naar kennissen. Nogmaals, de inteeresse was er altijd.. helaas nooit wat mee gedaan, zodoende nu de keuze.
Ik wil je niet demotiveren, maar ik kan mij voorstellen dat een werkgever jou niet zomaar aan wil nemen omdat je gezien jouw leeftijd al wel wat ervaring tekort komt, nog geen diploma hebt voor de baan en dan ook een hoger(e) salaris(verwachting) hebt?
hoger salaris? Ik heb geen bedrag genoemd. Geld is niet interessant, als ik (wij) qua gezin kunnen leven, gecombineerd met lage maand lasten en een werkende partner, zijn we snel tevreden. Zeker voorlopig zolang er geen HBO op zak is uiteraard.
Zelf heb ik namelijk ook een kleine ommezwaai gemaakt, maar dan wel binnen de ICT. En ben zelf vaker afgewezen dan dat ik de kans kreeg mezelf te kunnen bewijzen. Gelukkig heb ik nu wel een kans gekregen en ik zal die kans dan ook zeker aangrijpen om mezelf te bewijzen. Ik ging dan van support / beheer naar webdevelopment, maar jij maakt wel even een wat grotere stap en gok.

Het is naar mijn idee en ervaring dus wel bewonderenswaardig te noemen dat je deze stap neemt en ik hoop dan ook zeker dat het je gaat lukken! Alleen zie ik wel (helaas voor jou) wel wat bergen en dalen die nog overwonnen moeten worden.
Bedankt! :) het is nu ook een oriënterende fase; ik heb nog steeds mijn bedrijf en dus inkomen.
Tennisbal schreef op zondag 22 januari 2017 @ 19:20:
Kan je niet beter wo rechten doen?
Eerst HBO behalen om daarna mogelijk doorstromen; toekomst!

[ Voor 4% gewijzigd door Crazy- op 23-01-2017 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Crazy- schreef op maandag 23 januari 2017 @ 10:17:
hoger salaris? Ik heb geen bedrag genoemd. Geld is niet interessant, als ik (wij) qua gezin kunnen leven, gecombineerd met lage maand lasten en een werkende partner, zijn we snel tevreden. Zeker voorlopig zolang er geen HBO op zak is uiteraard.
Ja, ten opzichte van een jongere student die ook net geslaagd is (en dus ergens begin of halverwege de 20 is), heb jij een hoger salaris nodig om de eindjes aan elkaar te knopen, terwijl je aan het eind van de opleiding dezelfde kennis hebt.

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 23-01-2017 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gplux
  • Registratie: Maart 2015
  • Niet online
Je kan natuurlijk je HBO propedeuse (1e jaar) halen, dan doorstromen naar een WO Rechten opleiding. De WO rechten opleiding kan je zelfs in deeltijd doen, en zodoende combineren met je huidige bedrijf of een nieuwe baan waarbij je je kan bewijzen. Ik denk dat er best meerwaarde zit in iemand met a) ondernemerservaring b) IT-kennis en c) kennis van wetgeving. IT-recht is gewoon een rechtsgebied, maar je zou ook ondersteuning kunnen bieden bij inkoop of acquisitie. Ik zou gaan kijken naar wat je straks wilt doen.

Dus, zo gek is het nog niet, zolang je jezelf goed weet te verkopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Gplux schreef op maandag 23 januari 2017 @ 10:39:
Je kan natuurlijk je HBO propedeuse (1e jaar) halen, dan doorstromen naar een WO Rechten opleiding.
Of dit verstandig is, is een tweede. Bij WO opleidingen zijn dropouts van HBO studenten op zich al vrij hoog. Lijkt me dan verstandiger om eerst de HBO opleiding af te ronden, vooraleer je naar WO stapt. Om de simpele reden dat je dan een bachelor/master diploma op zak hebt en iets hebt om op terug te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

Topicstarter
Gplux schreef op maandag 23 januari 2017 @ 10:39:
Je kan natuurlijk je HBO propedeuse (1e jaar) halen, dan doorstromen naar een WO Rechten opleiding. De WO rechten opleiding kan je zelfs in deeltijd doen, en zodoende combineren met je huidige bedrijf of een nieuwe baan waarbij je je kan bewijzen. Ik denk dat er best meerwaarde zit in iemand met a) ondernemerservaring b) IT-kennis en c) kennis van wetgeving. IT-recht is gewoon een rechtsgebied, maar je zou ook ondersteuning kunnen bieden bij inkoop of acquisitie. Ik zou gaan kijken naar wat je straks wilt doen.

Dus, zo gek is het nog niet, zolang je jezelf goed weet te verkopen. :)
Je doorziet volledig mijn plan ;-) het ondernemersrecht & IT-recht kant is inderdaad de kant die ik wens op te gaan, waar ondernemersrecht wel zwaarder weegt.

Qua WO : ik wens toch eerst de volle 4 jarige HBO Bachelor te behalen, waarna ik altijd nog verder kan gaan kijken. Vergeet niet dat ik dan 35 ben, met WO 39 - (maar he, het leven begint pas toch bij de 40? ;-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gplux
  • Registratie: Maart 2015
  • Niet online
CH40S schreef op maandag 23 januari 2017 @ 10:42:
[...]
Of dit verstandig is, is een tweede. Bij WO opleidingen zijn dropouts van HBO studenten op zich al vrij hoog. Lijkt me dan verstandiger om eerst de HBO opleiding af te ronden, vooraleer je naar WO stapt. Om de simpele reden dat je dan een bachelor/master diploma op zak hebt en iets hebt om op terug te vallen.
True, maar even lullig gezegd; een WO bachelor Rechten maakt meer indruk dan een HBO bachelor Rechten. Ook het vervolgtraject is makkelijker; als WO bachelor stroom je rustig door naar een master. Als HBO bachelor moet je vaak eerst nog een pre-master doen van 0,5 tot 1,5 jaar. Plus, een WO bachelor kan je makkelijker in deeltijd doen, wat een voordeel is als je een bedrijf wilt blijven runnen of ervaring op wilt doen in je nieuwe vakgebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

Topicstarter
Zeer helder, maar het vervolg is voor mij nu nog niet in m'n doel.

Vergeet niet dat ik sinds m'n 18de geen studieboek heb aangeraakt en het dus al een hele opgave is (was) om dit te doen .

Als ik na 3-4jr de Bachelor heb behaald ga ik verder kijken.

Pagina: 1