Auto audio via telefoon app; dubbele equalizer?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Topicstarter
Hey all,

Ik heb op mijn telefoon een app waarmee ik mijn FLAC muziek afspeel en heb daarop mijn equalizer settings staan zoals ik wil.

Wat gebeurt er echter als ik via bluetooth de muziek naar mijn autoradio stream? Want daar zit nl ook een equalizer op. Gaan die elkaar in de weg zitten? Of is een van deze twee leading?

Thanks!

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:54

BLACKfm

O_o

Het is meer de vraag of middels de bleutoothverbinding die equalizer op de telefoon nog wel werkt. Mits het binnen de app zit waarin je de muziek afspeelt kan het wel eens zo zijn dat die qualizer alleen maar zijn werk doet op de koptelefoonaansluiting.

En het lijkt me niet dat de equalizer in de auto wordt uitgeschakeld hoe je een extern apparaat ook aansluit. Tenslotte moet die ook werken als je een audioapparaat aansluit die zelf geen equalizer heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02:41

g0tanks

Moderator CSA
Dit lijkt mij sterk afhankelijk van de hard- en software. Makkelijkste manier is om dit zelf te testen denk ik.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Volgens mij is Bluetooth audio streaming op 1 of andere manier ook gecomprimeerd, dus ik denk dat het nutteloos is om dan FLAC bestanden te gaan afspelen (ik verwacht dat je het verschil niet hoort met een MP3 in VBR)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Bij mijn telefoon heeft equalizer aparte instellingen afhankelijk waar geluid naartoe gaat, oftewel gewoon uitproberen lijkt me het handigste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Topicstarter
Na wat uitproberen kom ik erachter dat zowel de app, als de autoradio equalizers beide effect hebben.

Dus niet 1 leading, maar beide doen hun eigen ding. Erg raar, dan maar zorgen dat beide equalizers zo goed en kwaad als het kan gelijk zijn.

Godfather Bodybuilding topic reeks

Pagina: 1