Pc loopt traag en stottert na nieuwe video kaart.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinobiets
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19-08-2022
Mijn vraag.

Hallo, gister een nieuwe radeon rx 480 in mijn computer gedrukt. Fallout 4 geinstalleert. Gespeelt en ik kwam er achter dat het spel sneller is dan het geluid. Ook stottert hij om de paar seconden. Dit is hetzelfde bij de sims4. Terwijl het er grafisch ontzettens mooi uitziet en ik niet de indruk krijg dat hij het zwaar heeft. De computer maakt ook een krakend geluid(hdd?) Met dezelfde interval. En de disk usage is bijna altijd 100%.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Mobo asus maximus iv extreme
Intel core i7-2600k
Voeding cm 850w
Radeon rx480 8gig
Corsair 4gig ddr3 2x
Hdd samsung 1tb hd103sj

Windows10 64 bit home

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Drivers video kaart update
Bios laatste versie
Kabels na gelopen
Bepaalde windows services uitgezet.

Ik snap er egt niks van hoe dit kan op een fallout forum las ik dat iemand zijn spel over had gezet naar een ssd en dat daarna de klachten weg waren

Mvg
...

Beste antwoord (via tinobiets op 21-01-2017 19:50)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Spellen vandaag de dag zijn dusdanig groot dat je een flink snelle harde schijf nodig hebt of een SSD om alle data snel genoeg naar het videogeheugen te kunnen schuiven. Zeker als je besturingssysteem ook nog van dezelfde schijf draait.

Tijd voor een SSD voor minimaal Windows.

[ Voor 13% gewijzigd door nelizmastr op 21-01-2017 16:59 ]

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al eens aan een ssd gedacht?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Spellen vandaag de dag zijn dusdanig groot dat je een flink snelle harde schijf nodig hebt of een SSD om alle data snel genoeg naar het videogeheugen te kunnen schuiven. Zeker als je besturingssysteem ook nog van dezelfde schijf draait.

Tijd voor een SSD voor minimaal Windows.

[ Voor 13% gewijzigd door nelizmastr op 21-01-2017 16:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Ik zou ook die 4GB geheugen uitbreiden naar 8GB. Kost je heel weinig, maar er kan meer in het geheugen gezet worden. Dat scheelt ook hoeveel aanspraak je moet maken op je HDD. Als de geheugendruk te groot wordt moet je ook naar de pagefile gaan schrijven, op een HDD zal dat ook een flinke impact hebben op de prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinobiets
Bedankt voor jullie reacties. Idd heb ik aan een ssd ook zitten denken. Maarja vrouwtje wilde hier niet in mee, maar nu dus wel :p

Ook zal ik in de toekomst van 8 naar 16gig ram gaan maar dat komt nog wel voor nu lijkt de ssd prio. Mochten er nog bijzo's zijn post ik die hier dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

8GB is nog voldoende inderdaad. Vooral voor de SSD gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
tinobiets schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 19:50:
Bedankt voor jullie reacties. Idd heb ik aan een ssd ook zitten denken. Maarja vrouwtje wilde hier niet in mee, maar nu dus wel :p
Een 250GB SSD kost niet meer als 100 euro, minder misschien als je een budget model neemt. Een Crucial MX300 is een uitstekende SSD voor een schappelijke prijs of een Samsung EVO 750.

Harde schijven zijn zo slecht nog niet voor games. Mijn Steam library staat vrijwel geheel op een 7.200rpm 1TB harde schijf. Slechts een paar games heb ik op SSD opslag staan, maar die hebben het echt nodig vooral vanwege sector based loading wat anders echt te lang duurt. Maar games als Battlefield of Call of Duty doen het prima vanaf een harde schijf. Laden duurt misschien wat langer, maar als alles geladen is gaat het als een trein.
Ook zal ik in de toekomst van 8 naar 16gig ram gaan maar dat komt nog wel voor nu lijkt de ssd prio. Mochten er nog bijzo's zijn post ik die hier dank
8GB is meer dan voldoende, meeste games zijn 32-bits en doen weinig met RAM. Zelfs 64 bits games doen nauwelijks iets met meer geheugen. Ik heb zelf 32GB geheugen en mijn 64 bits games komen zelden boven de 3GB verbruik uit. Het extra geheugen is vooral voor Windows en alle achtergrondprocessen handig die nog naast je spel moeten draaien. Bij 4GB kan het krap worden en vanaf 70% geheugen belasting gaat Windows de pagefile gebruiken. Dan stort je performance pas in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinobiets
Thnx voor je reactie snake,

Heb zojuist een samsung evo 840 500gig besteld. Daarnaast ga ik de hdd gebruiken voor overige games etc. Kan niet wachten totdat ik doom op ultra kan spele 1080😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom een oud model en wat heb je er voor betaald? In de pw pricewatch: Samsung 840 EVO 500GB zie ik een prijs boven de €200,- staan. Dat is veel teveel. Een gangbare 500GB ssd zit tussen de €130 en €150,-. pricewatch: Crucial MX300 2,5" 525GB, pricewatch: Samsung 750 EVO (retail) 500GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tinobiets
Herstel een evo 850, vanwege goede specs en benchmarks. Vriend van mij die heeft er ook 1. 165euro met watch dogs 2 die gaat op internet voor een 20 euro. Dan 145. Lijkt me redelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-09 08:56

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

niet heel toevallig een antivirusprogramma op de achtergrond aan 't draaien? of windows update? dat soort dingen willen namelijk nog wel eens even flink de performance achteruit schoppen

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinobiets
Hoi Buurman, ja bepaalde windows structuren al uitgezet. En fsecure ook geblokkeerd. Maar dat mag het helaas niet baten. Maarja als het goed is komt de ssd vandaag binnen. Hoop dat het makkelijk is de C te clonen. Dan gaan we het zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SipSip
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-10-2024
tinobiets schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:05:
Hoi Buurman, ja bepaalde windows structuren al uitgezet. En fsecure ook geblokkeerd. Maar dat mag het helaas niet baten. Maarja als het goed is komt de ssd vandaag binnen. Hoop dat het makkelijk is de C te clonen. Dan gaan we het zien
Ik zou niet alles klakkeloos overplaatsen, ik zou gewoon een fresh install op je SSD gooien en daarna de belangrijke dingen op de SSD zetten. En verder de overige zooi op je HDD laten staan. Zo hou je je SSD schoon voor de noodzakelijke dingen (zoals Fallout) die ook baat hebben bij snellere lees/schrijf snelheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinobiets
De hdd is vorige week voorzien van een clean install. Er staat ziggo virus. Drivers en steam op dus wat dat betreft best clean. Ik denk dat ik alleen windows 10 op de ssd zet en dan steam op de hdd en bij bijzondere spelle die op de sdd zet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-09 08:56

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

tinobiets schreef op maandag 23 januari 2017 @ 12:51:
De hdd is vorige week voorzien van een clean install. Er staat ziggo virus. Drivers en steam op dus wat dat betreft best clean. Ik denk dat ik alleen windows 10 op de ssd zet en dan steam op de hdd en bij bijzondere spelle die op de sdd zet
en toch zou ik 't niet doen; https://nl.hardware.info/...d-met-juiste-4k-alignment

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SipSip
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-10-2024
Kijkende naar het artikel zou ik safe spelen en gewoon een clean install erop gooien. Duurt over het algemeen een half uurtje en dan ben je ook klaar, weet je zeker dat je geen performance verlies hebt (nogmaals, artikel).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tinobiets
Ssd is binnen. In de computer gezet. Bios herkent ehm windows niet. Nu windowos setup gedraait en kon ik deze selecteren om nieuwe windows op te installeren. Ga het risico niet lopen. Thnx voor het artikel

inmiddels alles opnieuw geïnstalleerd, games draaien heerlijk snel, de computer reageerd weer snel.
kortom alles weer dik in orde.
Bedankt voor de reacties en tips!!

mvg

[ Voor 30% gewijzigd door tinobiets op 23-01-2017 20:08 ]

Pagina: 1