Benaming/type (iets) langere 3.5 inch mini jackplug

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 16:19
Ik heb een Melrose S9 mini android telefoon. Chinees ding en werkelijk beste aankoop van de eeuw omdat ie zo klein is dat ie overal inpast tijdens bv sporten. Nu wil ik naast mijn bluetooth headphone ook gewoon mijn bedrage earbuds gebruiken maar kwam ik erachter dat niet werkt. De pins van de stereo 3.5inch connector zitten op een NET iets andere plek .

Wat blijkt..de connector die de S9 verwacht is NET een paar mm groter. Dit is te zien ook aan de connector van de crappy headphone die erbij zat. Nu gaat zo'n chinees echt niet een eigen connector verzinnen en zullen ze wel wat hebben overgenomen van iets anders.

Iemand bekend met hoe zo'n connector heet of waar deze voor gebruikt wordt? Is dit typische een iphone connector of weet ik veel wat. Dat zoekt even wat makkelijker naar bv een verloopje of zo..

Hij is dus exact hetzelfde als een normale connector alleen + 2 a 3 mm of zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-05 22:08
Zou je niet van de huidige bijgeleverde oordopjes een adapter kunnen maken met een normale female 3.5mm jack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Of de plastic achterkant wat wegvijlen? Ik heb het IIG nooit eerder gezien. Wel die modelletjes met een extra ring, maar die zijn niet langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:29

MeltedForest

Lenny-t

Een foto erbij zou in dit geval het topic wel makkelijker maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
Gokje... ;)
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/e/ed/TRRS_3.5mm_-_2_length_variants.jpg
Verschil tussen TRS (3 pin) en TRRS (4 pin, toegevoegde ondersteuning voor mic en/of knopje voor play/pause, of gesprek aannemen ;)

Gek genoeg lijken hier dus inderdaad 2 lengtes van te bestaan :X

[ Voor 12% gewijzigd door nick_haak op 21-01-2017 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 16:19
Ja dat is het dus.....Gezien de pin echt een functie heeft lijkt mij een adapter onwaarschijnlijk..

Hele uitleg nog gevonden...dat wordt solderen:

http://www.provideocoalit...e-misconnection-epidemic/

[ Voor 42% gewijzigd door xon op 22-01-2017 08:47 ]

Pagina: 1