www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.
b) gewoon op sharing klikken bij de properties van de netberkverbinding en de boel goed instellen (hoewel de internet connection sharing (ICS) van w2k wel veel beter is).
Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot
Verwijderd
Success
Verwijderd
Verwijderd
"Honesty may be the best policy, but it’s important to remember that apparently, by elimination, dishonesty is the second-best policy." George Carlin
Verwijderd
Dat is niet mogelijk, je moet om een verbinding te krijgen, de "ADSL" netwerkkaart het ipnummer 10.0.0.150 geven en de andere moet je overlaten aan WinMe ICS of Win2k ICS.Op maandag 02 juli 2001 17:08 schreef VlasBaard het volgende:
a) je hebt er niet 2 netwerkkaarten voor nodig maar eentje is genoeg
Dit is waar, bij Win2K kan je nog het één en ander aan extra instellingen doen (maar veel beperkter dan bijvoorbeeld bij WinRoute Pro). Op de "hoofd" pc kan je nog wel bestanden versturen met MS Messenger, terwijl dit niet werkt op WinME.b) gewoon op sharing klikken bij de properties van de netberkverbinding en de boel goed instellen (hoewel de internet connection sharing (ICS) van w2k wel veel beter is).
Sorry hoor maar ik heb het hier zelf met 1 netwerkkaart. Ik weet echt waar ik het over heb.Dat is niet mogelijk, je moet om een verbinding te krijgen, de "ADSL" netwerkkaart het ipnummer 10.0.0.150 geven en de andere moet je overlaten aan WinMe ICS of Win2k ICS
dat zie ik wel als adsl er is. en als ik instel vragen heb ga ik eerst zoeken
dus nogmaals bedankt en de groeten
P.S. als julie nog sugesties hebben voor een server of voor winme dan mogen jullie blijven posten hoor
ik heb wel een betje verstand van netwerken aanleggen maar ik hoor het tog liever van iemand die het al gedaan heeft.
alvast bedankt
Verwijderd
Werk jij soms met een USB ADSL-modem in plaats van een Ethernet modem?Op dinsdag 03 juli 2001 10:19 schreef VlasBaard het volgende:
[..]
Sorry hoor maar ik heb het hier zelf met 1 netwerkkaart. Ik weet echt waar ik het over heb.
Verwijderd
Aha ! Dus je gaat ervan uit dat er een hub of switch aanwezig was. Ik niet.Op dinsdag 03 juli 2001 23:17 schreef Straat het volgende:
2 Netwerkkaarten is alleen handig als je geen hub/switch hebt of als je niet wilt dat de andere computers behalve je server de modem ook kunnen bereiken.
Op mijn werk zitten we met z'n allen te cutten op een 64Kbit ISDN verbinding... dat is pas traaaaaaaaaaagOp dinsdag 03 juli 2001 00:08 schreef Frenzy het volgende:
Ik weet niet met hoeveel mensen je het gaat delen, maar een vriend van me heeft het ook geprobeerd om z'n basic verbinding met z'n 4'en te delen en dan gaat het echt allemaal als dikke stront...
En dan zit jij te zeuren over een langzame verbinding
downstream
512/4 = 128Kbit
Ok de upstream is wat langzamer... maar over het algemeen wordt deze niet zo intens gebruikt als de downstream
Verwijderd
Ik geloof dat je adsl4linux niet nofdig hebt voor mandrake 8, deze heeft out of de box pptp vpn ondersteuning. Gebruik je de speciale gateway distributie van mandrake 8 (SNF) voor het sharen van internet?Op dinsdag 03 juli 2001 00:13 schreef nicxz het volgende:
Ik deel adsl advanced (1024/256) met 10 mensen en no probs. Gebruik mandrake 8.0 op een p1-133 in combinatie met adsl4linux helden programma.