adsl delen

Pagina: 1
Acties:

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

Topicstarter
hoi,
ik krijg binnenkort adsl basic, nu lijk het me mogelijk on de standaard internet delen van winme te gebruiken om internet op het huis netwerk beschikbaar te maken mits je 2 netwerkkaarten hebt in de hoofd pc. hebben jullie hier ervaring mee en is dit op dezelvdemanier intestellen als op de normale manier (met een 56k modem). alvast bedankt

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

Verwijderd

search :? :? :?

• Petergr

Petergr

beroeps prutser

Topicstarter
heb ik gedaan, maar ik kon nix duidelijks vinden

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
a) je hebt er niet 2 netwerkkaarten voor nodig maar eentje is genoeg
b) gewoon op sharing klikken bij de properties van de netberkverbinding en de boel goed instellen (hoewel de internet connection sharing (ICS) van w2k wel veel beter is).

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• Petergr

Petergr

beroeps prutser

Topicstarter
maar hoe moet je dan onder winme 2 ipadessen aan 1 netwerkkaart geven, want ik wil wel dat het thuis netwerk wel blijft werken (12 pc's) zonder dat ik alles om hoef te gooien

Verwijderd

Proxy servertje installeren, en in de browser van de andere server je nieuwe proxy instellen Werkt perfect en snel. Heb 4 pc's op 1 ADSL basic. Doordat proxy cached ook nog hoge snelheid. >:)

Success

• VlasBaard
Je hoeft maar 1 IP adres. ADSL werkt met VPN (op de 10.0.0.x adressen). Als je dan gewoon je eigen IPs op 192.168.0.x houdt, hoef je dus niets speciaals te doen.

• Petergr

Petergr

beroeps prutser

Topicstarter
en dat kan allemaal fia 1 netwerkkaart onder winme?

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
1 tip, doe het niet met winme of win 9x. Eventueel kan w2k maar de ics daarvan geeft mailproblemen (zie search). Ik raadt je echt aan Linux op de server te installen. Mandrake 8.0 heeft grafische inetdelen inschakelen en dat werkt bijna net zo makkelijk als ics. ADSL4Linux geeft zeer goeie uitleg + progje om adsl op linux aan de praat te krijgen. Dat is nog makkelijker dan het boekje van KPN volgen om adsl op windowsen aan de praat te krijgen :)

• Petergr

Petergr

beroeps prutser

Topicstarter
dus als ik het goed begrijp is een aparte server (router/proxy) met linux het beste om internet te delen over het netwerk.

Verwijderd

Moet iemand mij toch eens uitleggen hoe ik met 1 netwerkkaart alles kan regelen als het ADSL modem al aan die kaart hangt ???:? (we kunnen niet allemaal van USB gebruik maken dacht ik)

Verwijderd

Je hebt inderdaad gelijk je hebt ook 2 nic's nodig een voor adsl en eentje voor de andere comp :)

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:27
Je plugt gewoon je ADSL modem in je hub of switch. Dan kun je met je server gewoon een VPN verbinding met de modem maken via dezelfde netwerkkaart die je al had. Je modem is gewoon net als een pc onderdeel van je netwerk. De ander pc's kunnen dan via de server verbinding maken met internet, alleen ipv je dial up verbinding je VPN verbinding.

• VlasBaard
Mailproblemen met ICS... tja dat kan je fixen door de MaxMTU in te stellen op 1372. Mag geen naam hebben.

• Frenzy
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik weet niet met hoeveel mensen je het gaat delen, maar een vriend van me heeft het ook geprobeerd om z'n basic verbinding met z'n 4'en te delen en dan gaat het echt allemaal als dikke stront...

• nicxz
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
Ik deel adsl advanced (1024/256) met 10 mensen en no probs. Gebruik mandrake 8.0 op een p1-133 in combinatie met adsl4linux helden programma. Nu scheelt het misschien dat ik de andere mensen niet vertel dat er dingen als edonkey bestaan :) maar het draait hier echt soepel hoor met zijn 10en.. je bent toch niet altijd allemaal 100% bandbreedte aan het trekken (behalve ik dan >:) ) Ik zou zeggen, ga spelen met linux.

"Honesty may be the best policy, but it’s important to remember that apparently, by elimination, dishonesty is the second-best policy." George Carlin

Verwijderd

Op maandag 02 juli 2001 17:08 schreef VlasBaard het volgende:
a) je hebt er niet 2 netwerkkaarten voor nodig maar eentje is genoeg
Dat is niet mogelijk, je moet om een verbinding te krijgen, de "ADSL" netwerkkaart het ipnummer 10.0.0.150 geven en de andere moet je overlaten aan WinMe ICS of Win2k ICS.
b) gewoon op sharing klikken bij de properties van de netberkverbinding en de boel goed instellen (hoewel de internet connection sharing (ICS) van w2k wel veel beter is).
Dit is waar, bij Win2K kan je nog het één en ander aan extra instellingen doen (maar veel beperkter dan bijvoorbeeld bij WinRoute Pro). Op de "hoofd" pc kan je nog wel bestanden versturen met MS Messenger, terwijl dit niet werkt op WinME.

• VlasBaard
Dat is niet mogelijk, je moet om een verbinding te krijgen, de "ADSL" netwerkkaart het ipnummer 10.0.0.150 geven en de andere moet je overlaten aan WinMe ICS of Win2k ICS
Sorry hoor maar ik heb het hier zelf met 1 netwerkkaart. Ik weet echt waar ik het over heb.

• Petergr

Petergr

beroeps prutser

Topicstarter
bedankt allemaal voor julie reactie, ik ga kijken wat ik er mee ga doen, of het een server wordt of tog internet delen met winme.
dat zie ik wel als adsl er is. en als ik instel vragen heb ga ik eerst zoeken :) en als ik nix kan vinden ga ik pas vragen (zoals het hoort).

dus nogmaals bedankt en de groeten *D

P.S. als julie nog sugesties hebben voor een server of voor winme dan mogen jullie blijven posten hoor 8-)

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
yup, ik heb et hier ook met 1 netwerkkaart en winroute (ICS haalde m'n pc overhoop, ga ik niet nog een keer proberen)

• Petergr

Petergr

beroeps prutser

Topicstarter
kan je me mischien ook vertellen hoe je het heb ingesteld?

ik heb wel een betje verstand van netwerken aanleggen maar ik hoor het tog liever van iemand die het al gedaan heeft.
alvast bedankt :)

Verwijderd

Op dinsdag 03 juli 2001 10:19 schreef VlasBaard het volgende:

[..]

Sorry hoor maar ik heb het hier zelf met 1 netwerkkaart. Ik weet echt waar ik het over heb.
Werk jij soms met een USB ADSL-modem in plaats van een Ethernet modem?

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:27
Het is echt mogelijk, 1 netwerkkaart en het ethernetmodem delen. Als je per sé ICS wilt gebruiken (wat je niet wilt :P ) geef je je modem toch gewoon een IP-adres in de 192.168.0.xxx range? Ik gebruik zelf Winroute en dat werkt perfect. Een VPN verbinding zorgt er echt niet voor dat er opeens geen ander netwerkverkeer meer mogelijk is op dezelfde netwerkkaart. 2 Netwerkkaarten is alleen handig als je geen hub/switch hebt of als je niet wilt dat de andere computers behalve je server de modem ook kunnen bereiken.

Verwijderd

Op dinsdag 03 juli 2001 23:17 schreef Straat het volgende:
2 Netwerkkaarten is alleen handig als je geen hub/switch hebt of als je niet wilt dat de andere computers behalve je server de modem ook kunnen bereiken.
Aha ! Dus je gaat ervan uit dat er een hub of switch aanwezig was. Ik niet.

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 09:15
Op dinsdag 03 juli 2001 00:08 schreef Frenzy het volgende:
Ik weet niet met hoeveel mensen je het gaat delen, maar een vriend van me heeft het ook geprobeerd om z'n basic verbinding met z'n 4'en te delen en dan gaat het echt allemaal als dikke stront...
Op mijn werk zitten we met z'n allen te cutten op een 64Kbit ISDN verbinding... dat is pas traaaaaaaaaaag |:(

En dan zit jij te zeuren over een langzame verbinding
downstream
512/4 = 128Kbit

Ok de upstream is wat langzamer... maar over het algemeen wordt deze niet zo intens gebruikt als de downstream :7

My weblog

Verwijderd

Op dinsdag 03 juli 2001 00:13 schreef nicxz het volgende:
Ik deel adsl advanced (1024/256) met 10 mensen en no probs. Gebruik mandrake 8.0 op een p1-133 in combinatie met adsl4linux helden programma.
Ik geloof dat je adsl4linux niet nofdig hebt voor mandrake 8, deze heeft out of de box pptp vpn ondersteuning. Gebruik je de speciale gateway distributie van mandrake 8 (SNF) voor het sharen van internet?

• Petergr

Petergr

beroeps prutser

Topicstarter
dan opt ik tog voor een servertje, met linux, nu nog een pc regelen die server wordt.

Pagina: 1