Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Rondom mijn huis staan hoge dennenbomen. Als ik mijn Samsung tablet op het dak omhoog houd, kom ik boven de bomen en is mijn internetsnelheid een faktor 4 groter, met kwaliteisverbetering.
Hoe kan ik het best dit signaal in huis krijgen?
Oplossing moet regen en wind bestendig zijn.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Samsung tab4
Met evt nog te kopen 4G modem/router
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op het dak klimmen
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Welkom op tweakers

Dit topic heeft niks te maken met een telefoon, dus schopje naar de TGA.

Maar wat heb je zelf al gezocht, gevonden en gedaan? Het is hier wel de bedoeling om eerst wat eigen inzet te tonen voordat je een topic opent.

De echte oplossing zou een 4G versterker of femtocell zijn, die zou je eventueel via een provoider kunnen regelen, maar dat gaat al gauw in de kosten lopen.

Een 4G router inclusief externe buiten antenne is ook nog een oplossing. Maar is wifi geen oplossing? Lijkt me dat dat altijd beter werkt binnenhuis dan 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 09:53

basdej

OutSystems Consultant

De bomen snoeien :+

Maar heb je geen vaste internetaansluiting thuis met wifi? bij ons in huis is ook geen bereik maar door de wifi kunnen we natuurlijk gewoon internetten. Anders kan je inderdaad bij je provider een femtocell aanvragen.

Hoi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:37
basdej schreef op maandag 23 januari 2017 @ 10:54:
De bomen snoeien :+

Maar heb je geen vaste internetaansluiting thuis met wifi? bij ons in huis is ook geen bereik maar door de wifi kunnen we natuurlijk gewoon internetten. Anders kan je inderdaad bij je provider een femtocell aanvragen.
Als je geen vaste internetverbinding (DSL/Kabel/Glas etc) hebt kun je de femtocell beter niet aanvragen, die moet je verbinden met je vaste internet verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ereemst
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-02-2024
*knip*. Spam.

[ Voor 94% gewijzigd door rens-br op 23-03-2017 08:43 ]

Met vriendelijke groet, Erik