Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Onregelmatige connectie time-out

Pagina: 1
Acties:

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:47
Groeten,

Ik heb mijn vorige PC geformatteerd en in het bureel van mijn ouders geïnstalleerd. Nu is er een vervelend probleem opgetreden, tijdens het surfen op het internet ontstaat er soms een connectie time-out. Ik heb de indruk dat het vooral voorvalt bij het openen van een nieuwe website of na langere tijd een pagina geopend te hebben, terug te willen keren naar het vorige adres. Er komt dan ' wachten op...' het cirkeltje gaat draaien en na een tijd komt er 'error, connection time-out'.

Betreft een vaste ethernet kabel dewelke van de Telenet Router rechtstreeks naar de betreffende PC loopt. Er vertrekt wel nog een tweede ethernet kabel vanaf de Telenet Router naar een Linksys router op een andere plek in het huis om de Wifi te voorzien (hier geen problemen met verbindingen).

PC is Windows 10, verse installatie. Browser is Google Chrome.

Speedtest is in orde (50mbit/s), al heb ik hier de eerste keer ook een time-out gekregen!

Verder heb ik al de Windows Firewall uitgeschakeld, dit had geen effect op het probleem. Verder staat er nog geen antivirus software op geïnstalleerd.

Iemand tips waar ik het probleem kan gaan zoeken en elimineren? Alvast dank! :)

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:34

lier

MikroTik nerd

Kan je een ipconfig /allposten?
Heb je al met een andere kabel getest?
Netwerk drivers bijgewerkt?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat is de toestand van je LAN-verbindingen (dus naar andere apparaten bij jou in huis) op moment dat je deze timeouts van/naar internet krijgt?

Hangen die ook, of kun je nog steeds prima op LAN communiceren?

Het is opvallend dat je zegt dat elders in huis geen verbindingsproblemen zijn, dat doet vermoeden dat het probleem tussen de router en jouw PC (of inderdaad op jouw PC) zit.

Oslik blyat! Oslik!