Karmakoning / keizer / admiraal met alleen V&A?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Niet alleen omdat ik me lichtelijk van mijn troon gestoten voel :o :P maar ook omdat ik me afvraag of het wel de bedoeling is dat het zo werkt. En zo ja natuurlijk hoe en waarom want we blijven nieuwsgierig.

Hoe kan iemand met vrijwel alleen activiteit op Vraag & Aanbod karmakeizer Philips en karmakoning op nog 4 onderwerpen zijn?

[ Voor 6% gewijzigd door mae-t.net op 21-01-2017 02:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Femme schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 11:45:
[...]

Het is inderdaad niet bedoeling dat handelen in V&A zoveel karma voor een bepaald onderwerp oplevert. Ik zet het op mijn todo om naar te kijken.
:P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Mooi, ik vond dat ook altijd maar raar!

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ahh grappig! :)
Ik vroeg me pas hetzelfde af toen ik deze user tegenkwam: Annoyingmouse

Ik dacht: Huh? Karmakeizer van iPhone? Ik ben hem werkelijk nog nooit in de comments of op het forum tegengekomen, hoe kan dat? Profiel geopend om eens te kijken, misschien had ie wel een nickchange gedaan, zie ik daar het volgende:
Reacties: 53
Forumreacties: 131
Hoe KAN je daar in vredesnaam karmakeizer mee worden!?

Maar dit verklaart alles. :P
Mooi dat er aan gewerkt wordt.
Dat bericht is trouwens niet (standaard) voor ons toegankelijk trouwens.
Just sayin'. :P

[ Voor 5% gewijzigd door WhatsappHack op 21-01-2017 04:50 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 22:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

WhatsappHack schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 04:49:

[...]

Daarom quote hij het relevante deel. ;)

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

Gelukkig maar, want dat bericht staat in een crewforum. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Annoyingmouse
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-03 11:37
Ahh grappig! :)
Ik vroeg me pas hetzelfde af toen ik deze user tegenkwam: Annoyingmouse

Ik dacht: Huh? Karmakeizer van iPhone? Ik ben hem werkelijk nog nooit in de comments of op het forum tegengekomen, hoe kan dat? Profiel geopend om eens te kijken, misschien had ie wel een nickchange gedaan, zie ik daar het volgende:
Reacties: 53
Forumreacties: 131
Hoe KAN je daar in vredesnaam karmakeizer mee worden!?

Maar dit verklaart alles. :P
Mooi dat er aan gewerkt wordt.

[...]

_O- Dat mensen daar aandacht aanbesteed, niet mijn bedoeling om jou karmakeizer titel te jatten hoor :P _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Yibsel schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 12:19:
[...]

_O- Dat mensen daar aandacht aanbesteed, niet mijn bedoeling om jou karmakeizer titel te jatten hoor :P _O-
Haha nee niet de mijne, ik sta geloof ik of enkel in afgelopen jaar of ergens helemaal onderaan - vond t gewoon raar dat iemand die ik nog nooit ergens voorbij had zien komen in comments/forum toch een mega-karma had. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Maar tegelijkertijd, als je veel producten van een bepaald type of merk verkoopt, is dat dan niet ook een indicatie dat je dan wel iets daarvan af zou moeten weten? Het is bovendien een goed bewijs dat je blijkbaar die dingen in handen hebt gehad (een productreview nog beter, maar die levert dan doorgaans ook meer karma op).

Karma geeft tenslotte een indicatie van de hoeveelheid kennis en daaraan gerelateerde bijdragen.

[ Voor 23% gewijzigd door ACM op 21-01-2017 21:32 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Als je er veel vanaf weet maar dat niet deelt op de site is dat geen karma waard imho.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 22:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

^ Dat, en je kan ook producten verkopen die je niet echt hebt gebruikt. Stel dat ik voor een vriend een iPhone 6s verkoop. Dan krijg ik een berg karma terwijl ik het product niet heb gebruikt en er daarom weinig van af weet. Een handelaar zou in dat opzicht minder karma moeten krijgen dan iemand die zijn kennis deelt in een topic of bij een fp artikel.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

ACM schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 21:32:
Maar tegelijkertijd, als je veel producten van een bepaald type of merk verkoopt, is dat dan niet ook een indicatie dat je dan wel iets daarvan af zou moeten weten? Het is bovendien een goed bewijs dat je blijkbaar die dingen in handen hebt gehad (een productreview nog beter, maar die levert dan doorgaans ook meer karma op).

Karma geeft tenslotte een indicatie van de hoeveelheid kennis en daaraan gerelateerde bijdragen.
Als ik één zo'n product verkoop weet ik er waarschijnlijk veel vanaf omdat ik het zelf gebruikt zal hebben. Verkoop ik er twintig dan ben ik een handelaar en is het maar zeer de vraag of ik überhaupt iets van het product weet.

Als V&A al karma moet kunnen opleveren dan zou dat niet heel veel moeten zijn, of desnoods gecapt moeten worden. Ik denk dat we allemaal liever hebben dat we karmakoningen zien die hun kennis ook echt komen delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

NMe schreef op zondag 22 januari 2017 @ 05:00:
Ik denk dat we allemaal liever hebben dat we karmakoningen zien die hun kennis ook echt komen delen.
Dat ben ik sowieso met je eens. Idealiter zoiets: in het nieuws, bij reviews en/of op het forum bespreken, via de Pricewatch kopen, aan je inventaris toevoegen, een shop- en productreview schrijven en daarna eventueel verkopen via V&A.

De beide financiële stappen hoeven niet per se karma op te leveren, zeker daar niet in te domineren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flipkipse
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-08 21:59

flipkipse

Google it

ACM schreef op zondag 22 januari 2017 @ 08:50:
[...]

Dat ben ik sowieso met je eens. Idealiter zoiets: in het nieuws, bij reviews en/of op het forum bespreken, via de Pricewatch kopen, aan je inventaris toevoegen, een shop- en productreview schrijven en daarna eventueel verkopen via V&A.

De beide financiële stappen hoeven niet per se karma op te leveren, zeker daar niet in te domineren.
Maar als ik het product dan hou, zou dat betekenen dat ik minder verstand van het product heb? Volgens mij zou het dus geen karma moeten opleveren dat je spullen verkoopt. ;)

In mijn ogen verdien je karma nog steeds door actieve bijdrage aan het forum en niet door actieve bijdrage aan je eigen vermogen.

Certified Google Teacher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

flipkipse schreef op maandag 23 januari 2017 @ 13:49:
Maar als ik het product dan hou, zou dat betekenen dat ik minder verstand van het product heb? Volgens mij zou het dus geen karma moeten opleveren dat je spullen verkoopt. ;)
In die hele flow is het verkopen idd niet zo boeiend meer is, dan stopt ook het opdoen van kennis erover inderdaad.

We hebben echter helaas niet al die contactmomenten met iedere gebruiker. Veel gebruikers vinden het bijvoorbeeld nogal veel werk om een review te schrijven, terwijl anderen het meedoen aan forumdiscussies niet interessant vinden.

Vanuit die gedachte is V&A als een van de contactmomenten, bovendien een met bewijs van 'aanraking met item X' gewoon meegenomen bij Karma. Overigens lang niet zo bewust of zo onderbouwd gekozen als het nu in dit topic staat uitgeschreven :P
In mijn ogen verdien je karma nog steeds door actieve bijdrage aan het forum en niet door actieve bijdrage aan je eigen vermogen.
Dat zouden in ieder geval de zaken zijn die het meest opleveren; productreviews, starten van en/of meedoen in forumtopics, meepraten bij nieuws en nog een paar aanverwante dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
ACM schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 21:32:

Dat je veel producten verkoopt is op geen enkele manier een indicatie dat je er iets van af weet. En blijkbaar in handen gehad hebben: ongeopende doos nog in folie, met Roentgenogen naar binnen gekeken? :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:49

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De karmabeloning voor een V&A-advertentie valt op zich erg mee (bij die Jamie020 gemiddeld 36 puntjes per advertentie). Bij normale gebruikers heeft het niet veel impact op het totaal, maar ze leveren er wel een bijdrage mee (zonder advertenties geen V&A).

Ik heb een ticket gemaakt over dit probleem. Hopelijk kunnen we tot een oplossing komen waarbij de beloning steeds minder wordt naarmate een gebruiker meer advertenties plaatst. Dat lijkt mij het redelijkst.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Femme schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 16:12:
Ik heb een ticket gemaakt over dit probleem. Hopelijk kunnen we tot een oplossing komen waarbij de beloning steeds minder wordt naarmate een gebruiker meer advertenties plaatst. Dat lijkt mij het redelijkst.
Het is geen onredelijk voorstel maar het redelijkst lijkt mij nog steeds om V&A überhaupt niet of slechts heel weinig mee te tellen. Karma per onderwerp wordt eigenlijk alleen voor badges gebruikt en badges hebben voornamelijk zin bij discussies en artikelen. Het behalen van badges zou primair moeten gebeuren bij het delen van kennis, niet bij het verkopen van een product. Een productreview is daarom ideaal geschikt voor het toekennen van grote hoeveelheden karma, het verkopen van hetzelfde product veel minder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:08

aex351

I am the one

Ben het volkomen eens met NMe. Zulke badges zouden naar mijn mening op twee manieren van toegevoegde waarde kunnen zijn. 1) Iemand wordt gewaardeerd voor zijn bijdrage (gestemd door andere Tweakers) 2) iemand levert veel bijdrages (automatisch op basis van de hoeveelheid reacties). Maar wanneer blijkt dat iemand badges kan krijgen voor het verkopen van producten, wat is dan de toegevoegde waarde? Ik zou voorstander zijn om het systeem aan te passen op basis van de hierboven genoemde punten.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Ik ben bestolen, van mijn karmakeizer Onkyo TX-NR609 badge. :)

Had ik maar een Onkyo boom in de tuin groeien. :)

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Yes, terug gestolen! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

We zijn blij voor je, maar zullen we dit topic en de andere topics in LA wat zinniger houden dan dit soort meldingen? :P Met plan: Nieuwe centrale opslag - development-iteratie #104 zou een en ander wat beter moeten verlopen wat betreft de karmaverdeling. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

NMe schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 18:48:
We zijn blij voor je, maar zullen we dit topic en de andere topics in LA wat zinniger houden dan dit soort meldingen? :P Met plan: Nieuwe centrale opslag - development-iteratie #104 zou een en ander wat beter moeten verlopen wat betreft de karmaverdeling. :)
Wijze woorden van een wijs man _/-\o_

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Pagina: 1