Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-10 16:55

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Topicstarter
Mijn vriendin werkt nu al bijna twee jaar als uitzendkracht bij een productiebedrijf. Hier werkt ze in drie ploegen, normaal gesproken voor 40 uur per week.

In het eerste jaar was haar aangezegd dat ze in de zomervakantie geen vrij kon krijgen daar is ze voor dat jaar akkoord mee gegaan. Vorig jaar heeft ze met veel pijn en moeite drie weken vakantie gehad.

Dit jaar doen ze weer moeilijk, de vakanties van de vaste medewerkers zijn allemaal toegekend en de vakanties van de uitzendkrachten zijn afgekeurd. :(

Dat houdt dus in dat ze niet met mij en mijn zoontjes op vakantie kan, terwijl ze daar mijns inziens net zoveel recht op heeft als de andere vaste medewerkers. De vaste medewerkers beschouwen haar ook gewoon als vaste kracht.

Ze heeft vandaag te horen gekregen dat ze nog wel haar vakantieverzoek mag indienen maar dat die waarschijnlijk niet wordt gehonoreerd. Met daarbij de mededeling dat als ze toch op vakantie gaat dat er consequenties zullen volgen...

Sowieso doen ze erg moeilijk over vrije dagen terwijl ze dus gewoon 40 uur per week werkt.

Mijn vraag: Kan ze nog ergens rechten aan ontlenen, zou het zin hebben juridisch advies in te winnen?

In maart krijgt ze als het goed is weer een nieuw contract voor 5 maand (fase B ), maar door dit gezeur heeft ze daar nu niet echt veel puf aan.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 06:31
Je vriendin heeft gewoon recht op de wettelijke vakantiedagen, daar zou ze achteraan moeten gaan omdat ik uit je verhaal opmaak dat die vorig jaar niet allemaal zijn opgenomen/toegekend, dat zijn namelijk 20 dagen als iemand een voltijd contact heeft. Nu heeft ze nog een paar maanden om het restant op te maken (wettelijke dagen van het vorige jaar vervallen ergens halverwege het daaropvolgende jaar), maar ik neem aan dat het opnemen daarvan ook een probleem zal zijn. Wat zegt het uitzendbureau daarover? Als uitzendbureau en bedrijf moeilijk blijven doen over het aantal dagen enze lid is van een vakbond of rechtsbijstand heeft moet ze daar even contact mee opnemen.

Verder is een werkgever niet verplicht een aanvraag goed te keuren, als er zwaarwegende redenen zijn mag die de aanvraag weigeren of zelfs na toekenning nog intrekken. Een als iedereen voor dezelfde periode vrij vraagt, zal een werkgever toch aanvragen af moeten wijzen, en dan zijn uitzendkrachten de eerste die afgewezen worden.

[ Voor 21% gewijzigd door Transportman op 21-01-2017 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Ze heeft recht op vakantie maar geen recht op vakantie in de zomervakantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:16
Deze klant gebruikt uitzendkrachten o.m. om vakantiepieken op te vangen. Is het niet beter om over te stappen naar vaste dienst, of te switchen naar een andere klant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temraakle
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Temraakle

Dat is altijd leuk

Nvm ik ben een beetje uit deze materie :)

[ Voor 86% gewijzigd door Temraakle op 21-01-2017 09:06 ]

Treinreizen China: www.treinkaartjesChina.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 26-09 09:24
Je vriendin is uitzendkracht, dus vervangbaar en niet onmisbaar, want anders had het bedrijf haar allang een vast contract aangeboden.

Neem contact op met het uitzendbureau en geef daar aan dat zij alvast kunnen gaan zoeken voor een vervanger welke zij kunnen inzetten voor de periode dat jou vriendin op vakantie wil. Geef dit ook aan bij de werkgever op de verlofaanvraag, zij hebben m.i.z. dan helemaal geen enkele reden meer om te weigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Topicstarter
De vakantie uren van vorig jaar zijn wel op hoor ;) punt is alleen dat als ze vrij wil dit heel moeilijk is, maar als ze haar even niet nodig hebben ze rustig ineens een week onvrijwillig thuis zit

De vakantie aanvraag had ze vorig jaar november ingediend en is nu dus pas afgewezen. Volgens mij dient de werkgever hier binnen twee weken uitsluitsel over te geven. Ook weet de werkgever nu al dat ze de vrijdag na hemelvaart geen vrij kan krijgen, dan willen we een weekendje weg.

Het bedrijf heeft inderdaad veel uitzendkrachten maar de kans op een vast contract is nul. Als de verlengmogelijkheden op zijn en ze je een vast contract moeten aanbieden mag je wieberen.
t_captain schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 08:50:
Deze klant gebruikt uitzendkrachten o.m. om vakantiepieken op te vangen. Is het niet beter om over te stappen naar vaste dienst, of te switchen naar een andere klant?
Het bedrijf gebruikt inderdaad uitzendkrachten om de vakantiepieken op te vangen. Echter werkt ze net zoals de vaste medewerkers (en met de vaste medewerkers) meestal gewoon fulltime. Dan mogen ze mijns inziens wel wat anders met de uitzendkrachten omgaan.

[ Voor 28% gewijzigd door CAP-Team op 21-01-2017 09:49 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het bedrijf wil liever dat je vriendin zoveel mogelijk vrije dagen opspaart, zodat ze haar kunnen dwingen deze te gebruiken op het moment dat ze haar even niet nodig hebben.

Vriendin kan beter haar vrije dagen gebruiken om werk te vinden bij een fatsoenlijk bedrijf. Ze weet toch al dat ze zonder pardon op straat wordt gegooid als haar tijd erop zit. Ik kan me voorstellen dat ze in het geheel ergens anders ook gelukkiger is.

Ze zou de werkwijze kunnen aankaarten bij het uitzendbureau, maar die zullen waarschijnlijk liever een slaaf laten weg laten lopen dan een klant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
CAP-Team schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 09:45:
Het bedrijf heeft inderdaad veel uitzendkrachten maar de kans op een vast contract is nul. Als de verlengmogelijkheden op zijn en ze je een vast contract moeten aanbieden mag je wieberen.
Dat geeft toch al genoeg tekenen om verder te kijken naar een andere werkgever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:32
vind het eigenlijk wel interessant om te zien hoe dit juridisch zit. Vriendin voert haar werkzaamheden natuurlijk uit bij Bedrijf A, maar is bedrijf A wettelijk gezien wel degene die de vakantie aanvragen binnen redelijke termijn moet beoordelen en eigenlijk alleen mag afwijzen bij zwaarwegende reden want feitelijk is haar werkgever natuurlijk het uitzendbureau en niet bedrijf A. Bedrijf A gebruikt juist uitzendkrachten (deels) om dit soort vakantie afwezigheidspieken op te vangen. Daarbij lijkt het mij redelijk logisch dat wanneer het gros van de vaste en uitzend medewerkers vakantie wil in de hoogseizoensperiode dat (een deel van de) uitzendkrachten dan helaas buiten de boot vallen.

Verder kan je natuurlijk altijd een andere baan gaan zoeken zoals een aantal hier aangeven, maar zeker in de productie is een vast contract zeer lastig te verkrijgen. Het gros van de bedrijven zal een (kleine) vaste kern hebben (aangenomen over de loop der jaren) maar de laatste jaren zie je dat deze amper nog worden uitgebreid, maar dat bedrijven allemaal kiezen voor een flexibele schil om de vaste kern om zo veel beter in te kunnen springen op hoog of laag conjuncturen. Zeker in de productie liggen de vaste contracten niet voor het oprapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dennism schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 10:23:
vind het eigenlijk wel interessant om te zien hoe dit juridisch zit. Vriendin voert haar werkzaamheden natuurlijk uit bij Bedrijf A, maar is bedrijf A wettelijk gezien wel degene die de vakantie aanvragen binnen redelijke termijn moet beoordelen en eigenlijk alleen mag afwijzen bij zwaarwegende reden want feitelijk is haar werkgever natuurlijk het uitzendbureau en niet bedrijf A. Bedrijf A gebruikt juist uitzendkrachten (deels) om dit soort vakantie afwezigheidspieken op te vangen. Daarbij lijkt het mij redelijk logisch dat wanneer het gros van de vaste en uitzend medewerkers vakantie wil in de hoogseizoensperiode dat (een deel van de) uitzendkrachten dan helaas buiten de boot vallen.

Verder kan je natuurlijk altijd een andere baan gaan zoeken zoals een aantal hier aangeven, maar zeker in de productie is een vast contract zeer lastig te verkrijgen. Het gros van de bedrijven zal een (kleine) vaste kern hebben (aangenomen over de loop der jaren) maar de laatste jaren zie je dat deze amper nog worden uitgebreid, maar dat bedrijven allemaal kiezen voor een flexibele schil om de vaste kern om zo veel beter in te kunnen springen op hoog of laag conjuncturen. Zeker in de productie liggen de vaste contracten niet voor het oprapen.
Je kan wel zeggen dat de vaste contracten niet voor het oprapen liggen, maar de vriendin van TS heeft nu ook geen kans, dus waarom zul je het dan niet ergens anders proberen? Misschien krijgt ze daar een kans, als ze laat zien dat ze hard wil/kan werken? Ofwel... Veel kan je er niet op achteruit gaan... Misschien moet ze ook wel af van werken via een uitzendbureau en zelfstandig solliciteren?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-10 13:43

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Omdat ze officiëel in dienst is bij het uitzendbureau: wat zeggen zij daar dan van? Daar zijn wellicht meerdere meldingen binnengedruppelt (mag ik toch hopen, en anders is dit vast een goede start). Aan hén is vervolgens de taak om bij het bedrijf om de tafel te gaan zitten aangezien je vriendin er niet met het bedrijf uit komt. Als er inderdaad meerdere meldingen zijn of gemaakt kunnen worden, heeft je vriendin ook gelijk de anonimiteit als (één van de) melders 'veilig gesteld'.

Ik haal uit je verhaal niet dat dat gebeurd is, maar dit is écht wel een stap welke gezet moet worden voordat je überhaupt kunt gaan denken aan de genoemde juridische overwegingen (het staat nogal lullig - en ik chargeer even - als je met advocaten en dagvaardingen aan komt zetten terwijl nog niet de stap is genomen om het bij de juiste mensen te bespreken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
wolly_a schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 10:28:
[...]

Je kan wel zeggen dat de vaste contracten niet voor het oprapen liggen, maar de vriendin van TS heeft nu ook geen kans, dus waarom zul je het dan niet ergens anders proberen? Misschien krijgt ze daar een kans, als ze laat zien dat ze hard wil/kan werken? Ofwel... Veel kan je er niet op achteruit gaan... Misschien moet ze ook wel af van werken via een uitzendbureau en zelfstandig solliciteren?!
Dat is uiteraard zo, echter heeft ze nu (zoals TS het aangeeft) wel zo'n beetje gegarandeerd 40 uur werk per week, iets dat mogelijk ook waarde heeft voor de vriendin van TS en hijzelf, want dat is gewoon inkomen. rondkijken is natuurlijk altijd verstandig. en proberen een baan te krijgen buiten het uitzend bureau om in de regel ook. Wat ik probeer aan te geven is echter dat wanneer ze binnen het werkveld "productie" om het zo maar even te zeggen blijft zoeken dat de kans klein is dat je in een andere situatie terecht komt en mogelijk zelfs in een situatie met bijv. veel minder uren, waardoor je er zeker op achteruit kan gaan (afhankelijk van of je nu afhankelijk bent van het inkomen van die 40 uur, of dat je potentieel wat uren kan missen). Verbrand dus niet direct al je bruggen voordat je zeker bent dat het rondkijken ook daadwerkelijk effect gaat hebben als je nu afhankelijk bent van deze 40 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Heeft de klant wel voldoende financiële motivatie? normaal gesproken is flexibele arbeid een stuk duurder dan vaste arbeid.

Als je in een situatie It waarin dat anders ligt (en de tussenhandel dus bestaat uit de onderbetaling van de uitgezonden werknemer), zal het heel lastig worden om de overstap naar vast te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
t_captain schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 10:50:
Heeft de klant wel voldoende financiële motivatie? normaal gesproken is flexibele arbeid een stuk duurder dan vaste arbeid.

Als je in een situatie It waarin dat anders ligt (en de tussenhandel dus bestaat uit de onderbetaling van de uitgezonden werknemer), zal het heel lastig worden om de overstap naar vast te maken.
Duurder (zeker op korte termijn) klopt inderdaad, maar veel bedrijven lijken liever wanneer het goed gaat wat meer te willen betalen, zodat ze op momenten waarop het minder gaat direct de kosten kunnen terugschroeven. Dat zal voor een deel van deze bedrijven ook wat waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Je kunt het ook anders zien.

Uitzendbureaus zijn niet de meest favoriete werkgevers, om het zacht uit te drukken.

Het gevolg is dat er veel kaf tussen het ingeleende koren zit, en dat het beste koren nog wel eens de neiging heeft om ineens te vertrekken. Want dat zijn de mensen die aanbiedingen krijgen voor banen buiten de uitzendbureaus om.

Een uitzendkracht met een goede track record neem je het best over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Laatst online: 29-09 23:38
CAP-Team schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 09:45:
De vakantie uren van vorig jaar zijn wel op hoor ;) punt is alleen dat als ze vrij wil dit heel moeilijk is, maar als ze haar even niet nodig hebben ze rustig ineens een week onvrijwillig thuis zit

De vakantie aanvraag had ze vorig jaar november ingediend en is nu dus pas afgewezen. Volgens mij dient de werkgever hier binnen twee weken uitsluitsel over te geven. Ook weet de werkgever nu al dat ze de vrijdag na hemelvaart geen vrij kan krijgen, dan willen we een weekendje weg.

[...]

Het bedrijf gebruikt inderdaad uitzendkrachten om de vakantiepieken op te vangen. Echter werkt ze net zoals de vaste medewerkers (en met de vaste medewerkers) meestal gewoon fulltime. Dan mogen ze mijns inziens wel wat anders met de uitzendkrachten omgaan.
Indien ze binnen 6 weken na aanvraag geen antwoord heeft gekregen dan is je aanvraag automatisch goedgekeurd. Misschien kan ze daarop een beroep doen?

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Topicstarter
Mijn vriendin is er ook wel klaar mee, ze wil sowieso gaan kijken naar wat anders mogelijk ook meer in de buurt. Er zijn inderdaad meerdere u🤷🏻itzendkrachten die in hetzelfde schuitje zitten maar een aantal daarvan hebben inmiddels al aangegeven toch geen vakantie in de zomervakantie te hoeven.

Dat van die 6 weken had ik ook al gevonden maar of je dan écht een poot hebt om op te staan.. We hebben wel een rechtsbijstands verzekering.

Ik heb mijn vriendin wel bet advies gegeven vooral geen toespelingen te doen dat ze haar contract niet hoeven te verlengen ivm mogelijk verwijtbare werkloosheid en daarmee de kans op ww te verspelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnovos
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
De FNV heeft hier wel geschikte informatie over: https://www.fnv.nl/themas...rij-verlof/vakantiedagen/

Mocht je vermoeden dat je werkgever je met opzet veel verlofuren willen laten opbouwen, laat die dan geleidelijk uitbetalen. Op die manier kom je niet in de problemen en heb je geen stuwmeer meer.

Verder: snel elders solliciteren en deze eikelini in hun sop laten gaarkoken. Zoek vast collega's en lagere leidinggevenden op die referentie willen zijn.

Cetero censeo Dynalogic delendam esse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Laatst online: 29-09 23:38
CAP-Team schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 14:29:
Mijn vriendin is er ook wel klaar mee, ze wil sowieso gaan kijken naar wat anders mogelijk ook meer in de buurt. Er zijn inderdaad meerdere u🤷🏻itzendkrachten die in hetzelfde schuitje zitten maar een aantal daarvan hebben inmiddels al aangegeven toch geen vakantie in de zomervakantie te hoeven.

Dat van die 6 weken had ik ook al gevonden maar of je dan écht een poot hebt om op te staan.. We hebben wel een rechtsbijstands verzekering.

Ik heb mijn vriendin wel bet advies gegeven vooral geen toespelingen te doen dat ze haar contract niet hoeven te verlengen ivm mogelijk verwijtbare werkloosheid en daarmee de kans op ww te verspelen.
Is er enige bewijs waarop ze kan aantonen dat de werkgever niet binnen 6 weken heeft gereageerd?

Ikzelf print de hele webpagina uit nadat ik een aanvraag heb ingediend. Daar staat de aanvraag, datum en het is een hard bewijs.

Laat ze absoluut niet weten dat ze graag geen nieuwe contract wilt. Zodra ze iets opmerken kunnen ze het gelijk doorgeven aan UWV en wordt het moeilijker om de WW aan te vragen.

Succes anyways.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:11
Ik ben wel benieuwd hoe dit nu is afgelopen. Werkt je vriendin er nog en is ze er nog uitgekomen met de vakantie of heeft ze inmiddels een andere baan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Topicstarter
Mijn vriendin heeft nog juridisch advies ingewonnen, en ze vonden dat ze zeker een punt had.
Ze heeft dit ook kenbaar gemaakt, maar je raadt het al: Als je je gelijk probeert te halen verlengen ze je contract niet. Ze zit nu dus bij de deur en is op zoek naar ander werk.

Voordeel is wel dat we nu zeker wel op vakantie kunnen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:10
Met dank aan onze overheid die het flexwerken alleen maar lijkt te promoten.
"Echte" banen worden volgens mij nog steeds schaarser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Gadgeteer schreef op woensdag 5 april 2017 @ 10:15:
Met dank aan onze overheid die het flexwerken alleen maar lijkt te promoten.
"Echte" banen worden volgens mij nog steeds schaarser
Ja inderdaad. Zeker bij werk waar een overschot aan kandidaten is wordt je na 2 jaar simpelweg vervangen door iemand anders. De enige oplossing is in mijn ogen om het belasting technisch aantrekkelijker te maken om iemand een vast contract aan te bieden en dus de flex contracten extra te belasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:55
jongetje schreef op woensdag 5 april 2017 @ 10:45:
[...]

Ja inderdaad. Zeker bij werk waar een overschot aan kandidaten is wordt je na 2 jaar simpelweg vervangen door iemand anders. De enige oplossing is in mijn ogen om het belasting technisch aantrekkelijker te maken om iemand een vast contract aan te bieden en dus de flex contracten extra te belasten.
Een gemiddelde uitzendkracht is nu al veel duurder als een vaste kracht. Het grootste probleem is dat werkgevers vaak een flexibele schil willen hebben en dat is nu eenmaal niet mogelijk voor vaste contracten (met vaste uren). Ook zit een werkgever lang vast aan iemand met een vast contract en is deze niet zomaar te ontbinden, dat brengt veel kosten met zich mee in slechte tijden. Dus werkgevers investeren liever extra in een flexibele schil dan zich te binden aan medewerkers.

Helaas is rest voor de werknemer nog niet aangepast, niet gelijke rechten (zoals loon, vakantiedagen etc). Ook de huizenmarkt/hypotheek markt begint zich nu langzaam een beetje aan te passen aan de flexibele contracten van vandaag de dag. De pensioenmarkt is nog steeds een drama, overal een klein potje geld. De tijd dat iemand zijn hele leven voor 1 baas werkte is voorbij.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
jongetje schreef op woensdag 5 april 2017 @ 10:45:
[...]

Niet extra, maar eerder gelijke voorwaarden.

Een belangrijk punt bij uitzendkrachten is dat ze praktisch geen pensioen-premie betalen. Je zou dat verplicht kunnen maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Iblies schreef op woensdag 5 april 2017 @ 11:09:
[...]
Niet extra, maar eerder gelijke voorwaarden.

Een belangrijk punt bij uitzendkrachten is dat ze praktisch geen pensioen-premie betalen. Je zou dat verplicht kunnen maken.
Helemaal mee eens. Alleen ben je op dit moment als uitzendbureau/detacheringsbureau verplicht om je pensioen bij STIP onder te brengen. Ik zou liever hebben dat ik als werknemer een bedrag krijg en dat zelf ergens naar eigen keuze in kan stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:55
Iblies schreef op woensdag 5 april 2017 @ 11:09:
Het staat je vrij om in de jaarruimte die je overhoud zelf een pensioen op de bouwen.

Sowieso vind ik dat in het algemeen de werkgever niet moet bepalen waar je pensioenpremie naar toe gaat maar dat je zelf kan aangeven waar jij je pensioen wilt opbouwen. Zo kan je voor verschillende werkgevers gewoon 1 pensioen opbouwen ipv allemaal kleine potjes.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
LordSinclair schreef op woensdag 5 april 2017 @ 11:23:
[...]

Het staat je vrij om in de jaarruimte die je overhoud zelf een pensioen op de bouwen.

Sowieso vind ik dat in het algemeen de werkgever niet moet bepalen waar je pensioenpremie naar toe gaat maar dat je zelf kan aangeven waar jij je pensioen wilt opbouwen. Zo kan je voor verschillende werkgevers gewoon 1 pensioen opbouwen ipv allemaal kleine potjes.
Dat met die jaarruimte is toch nog even wat uitzoekwerk, maar wil ik ook gaan doen.

Daarnaast ben je als kleinere werkgever zonder eigen pensioenfonds verplicht om je bij het pensioenfonds van je branche aan te sluiten. Dus daarin hebben werkgevers zelfs niet altijd keuze.

(Al gaan we nu wel erg offtopic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Het lijkt off-topic,

het gekke is dat een Nederlandse ondernemer zonder personeel wel die premie moet betalen, maar op het moment dat ik een uitzendbureau voor 'technisch' personeel inschakel die hier korte tijd werken of rouleren bij uitzendbureau's, daar ineens een fractie van hoef te betalen en de rest is 'vrijwillig' bij de uitzendkracht.

Een richtlijn van bijvoorbeeld 80% van maximaal pensioenopbouw voor alle uitzendbureaus zou al een slok op borrel schelen.

• Luukvt
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 20-09-2017
Ik begrijp het probleem van het flexwerken enorm. Ik doe daarom op dit moment onderzoek hiernaar en de negatieve gevolgen die flexwerken met zich mee brengt. Als je de flexwerker en de wetenschap verder wilt helpen dan kun je meedoen aan dit onderzoek door de vragenlijst in te vullen.

*knip enquete zonder toestemming*

Ik hoop hierdoor meer bewustwording te creëren voor de positie van de flexwerker. Kost ongeveer 5 min van je tijd.

[ Voor 9% gewijzigd door F_J_K op 20-09-2017 20:42 ]

Pagina: 1