Geen 3840x2160 van GeForce GTX950 naar Marantz SR7010

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4n0nD0rf
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 29-03 07:56
Hallo,

Ik heb een HTPC met een GeForce GTX950 kaart, een Marantz SR7010 AV receiver en een LG UF850v 4k TV. Al deze toestellen ondersteunen bij mijn weten HDMI 2.0 op alle poorten. Ik zou graag vanuit mijn HTPC een 3840x2160 resolutie naar mijn TV krijgen en tegelijk genieten van HD geluid (Atmos/DTS:X), maar slaag hier niet in |:(

Wanneer ik mijn PC aansluit op de Marantz en deze vervolgens aan de TV, krijg ik mijn resolutie niet hoger dan 1920x1080. Zodra ik een hogere resolutie instel krijg ik geen beeld. De TV geeft dan de melding 'no input signal'. Via de webinterface van de Marantz kan ik zien dat ook deze het signaal van de PC dan niet meer herkent.

Wanneer ik mijn PC rechtstreeks op de TV aansluit kan ik de resolutie zonder problemen op 3840x2160 instellen. Het geluid kan dan via ARC terug naar de Marantz, maar dan ben ik beperkt tot DD en DTS. HD geluid wil mijn TV blijkbaar niet herkennen en dus ook niet doorsturen via ARC :'(

Die laatste opstelling kan een beperking zijn van de TV, maar die eerste opstelling zou toch zonder problemen moeten werken? Wat loopt hier fout? Iemand ervaringen met een gelijkaardige opstelling?

Al mijn drivers en firmwares zijn up to date. Ik heb geen andere toestellen die een UHD resolutie aankunnen om te testen, maar als ik mijn Marantz een andere bron laat upscalen naar 4k 60Hz lukt dit ook zonder probleem.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Kan je gebruik maken van remote desktop? Door beide apparaten om en om, apart op de PC aan te sluiten. Kan je met behulp van het programma moninfo zien, welke EDID informatie terug word gestuurd naar de driver van de GTX950.

[ Voor 8% gewijzigd door Lip op 21-01-2017 00:21 . Reden: Barcardi WC reiningsmiddel doet geen goed! ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickh18
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-10 14:55
Heeft het niets iets te maken met dat de Marantz HDCP 2.2 ondersteund en de videokaart niet?
http://www.techradar.com/...e-bad-news-for-4k-1287966

Of de TV dit wel of niet ondersteund weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-10 12:24
Zelf heb ik een vergelijkbaar probleem gehad; met een 4k monitor die met een 1,5m kabel wel 4K@60Hz doet en een van 3m niet. De 3m kabel werkte uiteindelijk wel op 4K@30Hz, al vond ik dat niet acceptabel. Mogelijk is het signaal voor je reciever te zwak en voor je TV net voldoende? Een kortere/betere kabel zou dan het verschil kunnen maken.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djonny
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-10 11:55
Ik zou me hier ook graag aan willen toevoegen, ik heb gisteren een HTPC/In-home streaming PC voor iemand gebouwd, maar we kregen het maar niet aan de gang op 4K via de receiver, terwijl deze HDMI 2.0 poorten heeft en 4k passthrough. In mijn geval gaat het om een GTX 1060 met de meest recente drivers, een Pioneer VSX 824-K en een LG 55UB820V. Firmware van de receiver moet nog wel worden geüpdate, daar zou het nog eventueel aan kunnen liggen.

Bij het beeld op de TV kon 4K geselecteerd worden, maar voor het geluid is het geen goede optie.

Overigens werkt een Nvidia Shield TV die eraan gekoppeld is wel naar behoren via de receiver, deze staat ingesteld op 2160p @ 60 Hz, dus ik ga er vanuit dat deze dit ook zo weergeeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Djonny op 21-01-2017 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4n0nD0rf
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 29-03 07:56
EvilWhiteDragon schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 11:14:
Zelf heb ik een vergelijkbaar probleem gehad; met een 4k monitor die met een 1,5m kabel wel 4K@60Hz doet en een van 3m niet. De 3m kabel werkte uiteindelijk wel op 4K@30Hz, al vond ik dat niet acceptabel. Mogelijk is het signaal voor je reciever te zwak en voor je TV net voldoende? Een kortere/betere kabel zou dan het verschil kunnen maken.
Het probleem zat inderdaad toch bij de kabel. Ik had dit eerst uitgesloten aangezien het signaal op mijn TV wel aanvaard werd door deze kabel. Intussen heb ik een HDMI 2.0 kabel van 7,5m gekocht en met deze lukt het prima!
Pagina: 1