Hoe kan ik 8 schermen als 1 laten werken?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Reveller
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-12-2022
Ik heb 8 20-inch dezelfde beeldschermen met een VGA en DVI poort.

Ik wil deze 8 schermen, naast elkaar, als 1 laten opereren om een heel brede excel weer te geven. Dus geen zware 3D rendering oid is nodig.

Ik heb een moederboard met meerdere PCI sloten, en wil dan twee 4-poort videokaarten kopen. Uiteindelijk wil ik in Windows (8.1 of 10), 8 schermen zien, waarover ik mijn desktop kan laten doorlopen.

Op internet lees ik tegenstrijdige berichten: zo zou elke 4-poorts kaart maar 3 schermen tegelijk kunnen aansturen omdat je niet tegelijkertijd de DVI-poort en HDMI-poorten op de kaart kunt benutten.

Ook lees ik dat als de kaarten of het moederboard niet SLI (NVidea) of Crossfire (AMD) ondersteunen, je slechts OF de 4 (3?) schermen van de ene kaart OF de 4 (3?) schermen van de andere kaart kunt zien. Maar ik lees ook dat voor wat ik wil, SLI/Crossfire geheel niet nodig is, omdat die technologien alleen nodig zijn om een 2e videokaart te laten werken met de 1e, waarop slechts 1 (gaming) monitor is aangesloten.

Kan iemand hier meer helderheid brengen?

[ Voor 10% gewijzigd door Reveller op 20-01-2017 22:39 ]

"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."

Alle reacties

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

SLI of Crossfire heb je niet nodig, het gaat je immers enkel om meer monitoren aansturen, niet voor de grafische power.

Je zult moeten gaan werken met actieve displayport adapters als je 3 of 4 monitoren per kaart aan wilt gaan sturen. Afhankelijk van je budget zou je ook naar Matroxkaarten kunnen kijken, waarmee je 8 monitoren in 1 keer kan aansturen.

• Reveller
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-12-2022
TERW_DAN schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 22:43:
[...]
Je zult moeten gaan werken met actieve displayport adapters als je 3 of 4 monitoren per kaart aan wilt gaan sturen.
Wat betekent dat? Is het niet zo dat als ik 2 HDMI-to-DVI kabels, 1 VGA kabel, en 1 DVI kabel van de kaart naar 4 monitoren steek, ik dan al 4 monitoren aanstuur?
Afhankelijk van je budget zou je ook naar Matroxkaarten kunnen kijken, waarmee je 8 monitoren in 1 keer kan aansturen.
Die heb ik gezien, maar is tegen de 2000 euro.. de kaarten die ik in de OP noem, zijn 100 euro :) En de rest van de hardware (motherboard, kast, RAM, etc..) heb ik al dus het verschil 200 - 2000 is me te groot (en ook buiten budget eerlijk gezegd).

"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Reveller schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 22:50:
[...]

Wat betekent dat? Is het niet zo dat als ik 2 HDMI-to-DVI kabels, 1 VGA kabel, en 1 DVI kabel van de kaart naar 4 monitoren steek, ik dan al 4 monitoren aanstuur?
Dat gaat niet lukken, je kunt maximaal 2 DVI/HDMI/VGA aansturen per kaart. Meer kan via DP, en als je daar adapters naar DVI op wilt hangen, moeten dat actieve adapters zijn.

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:51
TERW_DAN schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 22:56:
[...]

Dat gaat niet lukken, je kunt maximaal 2 DVI/HDMI/VGA aansturen per kaart. Meer kan via DP, en als je daar adapters naar DVI op wilt hangen, moeten dat actieve adapters zijn.
Dat is bij NVIDIA kaarten niet nodig. Wel zit je aan een limiet van maximaal 4 aansluitingen, maar alle aansluitingen kunnen worden gecombineerd sinds de GTX 600 series.

http://www.geforce.com/ha...round/system-requirements

Volgens mij is de max bij NVIDIA 6 met SLI overigens, dus dan ben je er nog niet. AMD zou dit wel moeten kunnen m.b.v daisy chaining.

[ Voor 18% gewijzigd door Paprika op 20-01-2017 23:05 ]

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-01 20:47

Twarp

just grin...

Zorg er ook voor dat je met dezelfde driver de kaarten aanstuurt. Scheelt een hoop gedoe.

Op wat voor moederbord wil je dit gaan draaien?

Meh ...

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Er één scherm van maken kan met eyefinity en nvidia surround. VGA is niet ondersteund, daarvoor zal je actieve adapters naar displayport voor moeten charteren. Risico van ouwe analoge meuk anno 2017.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Je kan misschien van Matrox de P690 pakken en daarbij de 2x DVI-I>8xVGA converter en klaar. Het is wel erg duur voor dit oude spul maar als het werkt heb je wel de oplossing.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Pagina: 1