Gebruik koppeling api webshop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbenjamins
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:47
Hallo,

In een applicatie die ik aan het schrijven ben in Laravel komt een koppeling met een webshop.
Nu kan ik elke keer de data ophalen via de api maar ik kan ook de data opslaan in een eigen database die ik elke nacht bijwerk.

De producten zal het vaakst worden aangeroepen.

Wat is jullie advies hier in?

Zelf dacht ik er aan om de producten in een eigen database te zetten i.v.m. de snelheid winst.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:48

orf

Prima om die data lokaal te cachen in een database. Maar, hoe zit het met mutaties, nieuwe producten, prijzen en voorraad over de dag? Is het voldoende om die gegevens maar 1x per dag bij te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Zet gewoon een TTL op de items die je "cached". Ofwel: sla datum/tijd op van laatste keer dat je 't opgehaald hebt; is het ouder dan X minuten/uren/dagen/weken dan 'refresh' je de gegevens door ze opnieuw op te halen. Simple as that. Als het niet héél veel informatie betreft zou je zelfs heel de DB achterwege kunnen laten en alles in een memcache o.i.d. gooien (aangenomen dat je er geen queries o.i.d. op hoeft te doen).

[ Voor 28% gewijzigd door RobIII op 20-01-2017 22:46 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij