Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 875017

Topicstarter
Mijn vraag:
Mijn laptop gaat sinds enkele weken spontaan in slaapstand. Ik heb Windows 10 geïnstalleerd. Het gebeurt zowel op accu als op netstroom. Eens hij één keer is uitgevallen kan ik hem makkelijk terug aankrijgen met de aan/uit-knop maar 2 minuten later valt hij meteen weer uit. Dit is echt een heel vervelend probleem, zeker gezien de jonge leeftijd (laptop is van juni 2016, nog geen dik half jaar oud)

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Office , Firefox, Soulseek, Deluge, Winamp

Windows 10 Home 64 bits
Medion Erazer P66661
Bios 221
Intel Core i5 6200-CPU
8GB geheugen
NVIDIA GEFORCE GTX 950M

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Ik ben begonnen met een volledige format, maar al snel dook het probleem weer op.
Ik heb alle drivers een update gegeven.
Mijn instellingen in energiebeheer aangepast dat de pc nooit in slaapstand mag gaan.

Echt geen idee wat ik nog kan proberen..

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-06 21:15
heb je de bios ook al bijgewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERINGTENTJE
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:18

VERINGTENTJE

BtC Hodler since '15

Die mag je mij uitleggen :?

Z'n laptop heeft een aantal maanden goed gewerkt, en sinds paar weken springt ie in slaapmodus. Hoe gaat een biosupdate daarbij helpen?

Dit komt nooit meer goed. Kale macaroni for life. ®Jaapio Verwijderd69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
het kan zijn dat een driverupdate ervoor zorgt dat een bepaalde waarde aangesproken wordt en daardoor rare dingen gaat doen. Heb het zelf gehad met een videokaartdriver die icm een bepaalde Windowsversie rare dingen ging doen. Na een biosupdate was het opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb van de website van Medion de laatste BIOS gedownload en geïnstalleerd. Probleem blijft.

Ik heb trouwens UEFI , geen BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Niemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
Neem even contact op met de support afdeling van Medion, daar heb je garantie voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nirrilith
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-06 21:21
Misschien is het iets geks met je aan/uit knop of met de sensor die bijhoudt of je scherm dichtgeklapt wordt. Dit zou je moeten kunnen uitsluiten door de windows instellingen hiervan tijdelijk zo in te stellen dat de machine niets mag doen bij de 2 opties. Mocht het zo zijn dat je machine goed blijft werken, kun je beter aanwijzen waar het probleem vandaan komt indien je garantie gaat aanvragen.

Battle.net ID: Nirrilith#2845

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Contact opgenomen met support. Nog niets nuttigs van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
is de laptop soms heel warm op het moment dat ie uitvalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
commentator schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 16:55:
is de laptop soms heel warm op het moment dat ie uitvalt?
nee temperatuur is niet echt warm ofzo
op het moment doet ie het weer eventjes goed

kan toch geen hardware zijn dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denPes
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-02 09:29

denPes

delete account

restore plan defaults in energie beheer misschien?

[ Voor 81% gewijzigd door denPes op 05-02-2017 02:22 ]

delete account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heeft goed gegaan tot vandaag het probleem terug begon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TanteBeth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-06 20:25
Het moet eigenlijk wel een hardware iets zijn, als je al eens een format (plus nieuwe install) gedaan hebt.

Kun je met hwinfo64 -> sensors, de temperatuur van CPU en andere onderdelen eens in de gaten houden?
Het lijkt er op dat als een onderdeel een bepaald niveau heeft bereikt hij er even mee stopt om af te koelen.
Zijn de luchtroosters stofvrij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 778413

ff een vraagje tussen door...
Hoeveel FPS is normaal bij deze pc?
Ik vermoed dat mijn CPU onder presteert.
Wanneer ik Google Chrome opstart word er soms 70% van mijn CPU ingenomen.
bij CSGO begin scherm zit ligt de FPS tussen de 1 en 119 en word 80% van mijn CPU gebruikt.
Is dit normaal?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1029667

Hoi,

Ik heb mijzelf geregistreerd puur om hier even antwoord op te geven.
Misschien had ik een soortgelijk probleem. Steeds wanneer ik wat wilde typen ging mijn computer zomaar in slaapstand. Ik dacht misschien wordt mijn computer te heet, of is er iets met de windows update aan de hand of is er iets in de BIOS wat niet klopt of moet ik alleen wat energie instellingen veranderen. Mijn Asus laptop uit elkaar gehaald, stof weggeblazen, met Speedfan temperatuur gecheckt (erg onbetrouwbaar programma trouwens) niets hielp. In het logboek van windows werd weergegeven dat het iets te maken had met het dichtslaan van het deksel of met de sleepmode knop. (ik heb niet eens een sleepmode knop) dus het moest het deksel zijn. Vandaag zou ik mijn computer wegbrengen omdat, hoewel ik de instellingen van het dichstslaan van het deksel aangepast had, mijn beeld nu steeds op zwart ging en daarna weer op beeld ging, de hele tijd door, elke keer wanneer ik mijn toetsenbord aanraakte. Ik kon niet meer werken op mijn laptop. Totdat ik nog maar één keertje voordat ik de computer weg zou brengen nog maar eens wat sites raadpleegde en toen vond ik het. Ik had onlangs een erg mooi armbandje gekregen van mijn vriendin en dat armbandje had een sluiting met een magneet. Dat was het probleem. Het deksel maakt gebruik van een sensor die ingesteld is op een magneet signaal. Elke keer wanneer mijn armband het toetsenbord raakte, ging hij in slaapmodus. Dus misschien is er een magneet in het spel. Mijn laptop functioneert nu weer naar behoren.

Zo, dit was mijn aandeel in dit forum. Tot nooit weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Dat is een mooi staaltje detective werk dat je dit gevonden hebt. Kudos. :Y
Pagina: 1