Vraag

Anoniem: 875007

Topicstarter
hallo,

ik heb een nieuwe videokaart en monitor gekocht:
Asus rog strix gtx 1060
AOC G2260VWQ6
deze werken samen prima.
maar mijn oude beeldscherm werkt nu niet meer
Samsung syncmaster 943NW
mijn aoc beeldscherm heb ik met HDMI aangsloten en die van samsung met een adaprt vga naar DVI-D dual link. alleen ziet mijn videokaart de samsung monitor nu niet.
kan iemand mij hier mee helpen??

groetjes,
Stanny26

Alle reacties

• zekerpixels
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-06 21:30

zekerpixels

Victory Loves Preparation

Worden beide schermen wel in Windows herkend? en welke adapter gebruik je (ja, er zit verschil in).

Probeer eens de AOC eens aan op de manier waarop je het Samsung scherm aansluit, geeft dat ook geen beeld het een goede kans dat de adapter niet deugt (vag is analoog en dvi is een digitaal signaal)

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:51
Je videokaart stuurt dvi-d uit (digitaal signaal). VGA is analoog.

Je hebt waarschijnlijk een dvi-i converter, terwijl je een active dvi-d moet hebben.

[Voor 40% gewijzigd door Nat-Water op 20-01-2017 20:03]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Topicstarter
zekerpixels schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 19:59:
Worden beide schermen wel in Windows herkend? en welke adapter gebruik je (ja, er zit verschil in).

Probeer eens de AOC eens aan op de manier waarop je het Samsung scherm aansluit, geeft dat ook geen beeld het een goede kans dat de adapter niet deugt (vag is analoog en dvi is een digitaal signaal)
Ik kan mijn aoc beeldscherm niet op dezelfde manier aansluiten omdat deze alleen HDMI en DisplayPort aansluitingen heeft en de samsung niet.

Topicstarter
Nat-Water schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 20:00:
Je videokaart stuurt dvi-d uit (digitaal signaal). VGA is analoog.

Je hebt waarschijnlijk een dvi-i converter, terwijl je een active dvi-d moet hebben.
De converter die ik heb is vga Naar DVI-D, volgens mij heb ik dan de goede.
https://www.bol.com/nl/p/...stionType=suggestedsearch

[Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 875007 op 20-01-2017 20:19]

Topicstarter
zekerpixels schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 19:59:

Waar kan ik zien of windows mijn Samsung beeldscherm wel ziet?

• zekerpixels

zekerpixels

Anoniem: 875007 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 20:10:
[...]
Ik kan mijn aoc beeldscherm niet op dezelfde manier aansluiten omdat deze alleen HDMI en DisplayPort aansluitingen heeft en de samsung niet.
Als ik het het type AOC G2260VWQ6 opzoek staat er DisplayPort, HDMI, VGA (D-Sub)
pricewatch: AOC G2260VWQ6 Rood, Zwart
https://nl.hardware.info/...lk-wat-wils-aoc-g2260vwq6
Anoniem: 875007 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 20:12:
[...]
Waar kan ik zien of windows mijn Samsung beeldscherm wel ziet?
rechtersmuis op bureaublad - beeldscherminstellingen, daar zou je dan meerdere schermen moeten zien.

Verder kan je je posts gewoon editen ipv 3 keer achter elkaar posten.

Topicstarter
zekerpixels schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 20:19:
[...]

Als ik het het type AOC G2260VWQ6 opzoek staat er DisplayPort, HDMI, VGA (D-Sub)
pricewatch: AOC G2260VWQ6 Rood, Zwart
https://nl.hardware.info/...lk-wat-wils-aoc-g2260vwq6

[...]

rechtersmuis op bureaublad - beeldscherminstellingen, daar zou je dan meerdere schermen moeten zien.

Verder kan je je posts gewoon editen ipv 3 keer achter elkaar posten.
Als ik mijn aoc beeldscherm er op aan sluit doet hij het ook niet.
en windows niet ook niet mijn 2de beeldscherm van samsung

• zekerpixels

zekerpixels

Anoniem: 875007 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 20:11:
[...]
De converter die ik heb is vga Naar DVI-D, volgens mij heb ik dan de goede.
https://www.bol.com/nl/p/...stionType=suggestedsearch
Zoals Nat-Water ook zegt;
http://www.tomshardware.c...1630/vga-dvi-adapter.html
The reason why it has to be an "ACTIVE" and not a "PASSIVE" adapter is because DVI-D is a digital signal that must be converted to a VGA analog signal in order for your monitor to accept it.
Er staat niet dat het een actieve adapter is;, beter nog er staat zga geen informatie bij. Hierbij moet je er maar vanuit gaan het het een passieve adapter is.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die adapters maken gebruik van de 4 analoge pinnetjes op de DVI connector om door te zetten naar VGA. Als je kaart die niet heeft (of niet zijn aangesloten) dan gaat het nooit werken.

• zekerpixels

zekerpixels

http://www.chassis-plans....i-i-connectors-explained/
Essentially, DVI-D is the same as DVI-I with DVI-D missing the analog portion of the signals. A DVI-D connector and monitor can connect to a DVI-I output and function. A DVI-I monitor can connect to a DVI-D output with the caveat that no analog video will be available.

Topicstarter
ik heb die DVI-D dual link op mijn videokaart zitten dus gaat het dan niet werken?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee