Toon posts:

pc en monitor geven geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Waarom geeft mijn pc geen beeld?

Ik heb sinds vandaag nieuwe componenten binnengekregen en netjes zoals de gebruiksaanwijzingen en instructiefilmpjes mijn pc in elkaar gezet, het was mijn eerste keer maar het ging prima. Alle kabels vanaf de voeding aangesloten, en alle dingen die er moeten gebeuren zijn gedaan. Toen kwam ik op het punt dat ik de pc aanzette met de monitor aangesloten op de goede zender etc. maar als ik de kabel aansluit en de pc aan zet gebeurt er gewoon niet wat ik zou verwachten, de coolerfan draait, de casefans draaien ,alle lampjes branden, maar er komt geen beeld, bij vga en hdmi allebei niet, ik heb de geintergreerde graphics geprobeerd en de videokaart, maar geen beeld, ik heb 2 verschillende monitoren geprobeerd

Als iemand mij hier mee kan helpen, graag! Het zou mij heel erg helpen! :*)

Hij geeft btw wel een rood lampje aan bij het opstarten, ik weet niet of dit iets er mee te maken heeft
...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2017 18:41 ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 21-01-2017 13:14)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:47

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Op het moment dat je de VGA kaart hebt geplaatst, heb je toen ook de HDMI kabel uit het moederbord gehaald en in de VGA kaart geplaatst?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Alle reacties

• Grenco
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-12-2025
Welke componenten gebruik je?

Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!

Verwijderd

Topicstarter
Hier is de lijst:

BenQ 22 L GL2250HM LED H+D S
TN6S16 Sharkoon WPM600 Bronze 600W ATX
SSD 120GB 470/550 Radeon R7 SA3 AMD
D416GB 2400-16 Vengeance LPX bk K2 COR >>> Deze zitten op slot 1/3
WD 1TB WD10EZEX Blue SA3
CoolerMaster Hyper212 Evo
EVGA6GB D5 GTX 1060 SC Gaming ACX 2.0
CoolerMaster K280 bk ATX
GigaByte GA-Z270-HD3P Z270

ik had iets gelezen over ram geheugen wat op de verkeerde plek zit maar ik wacht even op jullie antwoord voordat ik er weer aan ga klooien

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:20
hoor je nog ergens piepjes?

deze al gevolgd?: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 61% gewijzigd door breew op 20-01-2017 19:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik hoor helemaal niks als de pc opstart, alleen de fans draaien, de cpu cooler gaat eerst een paar seconden heel hard en daarna heel rustig en verder geeft de mobo wel een rood lampje

• breew
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 19:04:
[...]

ik hoor helemaal niks als de pc opstart, alleen de fans draaien, de cpu cooler gaat eerst een paar seconden heel hard en daarna heel rustig en verder geeft de mobo wel een rood lampje
onderwerp gelezen?
En wat betekent het rode lampje van je moederboard volgens de handleiding?

• Grenco
Er is afgelopen dinsdag trouwens een bios update vrijgegeven welke de compatibility met sommige RAM modules verbeterd. Probeer de machine eens met 1 stuk ram op te starten.

Aanvulling:
Gigabyte adviseert overigens om het geheugen te installeren in:
Channel A: DDR4_2, DDR4_4

[ Voor 23% gewijzigd door Grenco op 20-01-2017 19:20 . Reden: Aanvulling ]

Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!

• misterTweakers
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 29-12-2024
Heb je op het moederbord de 24 Pin en de 8 Pin connector wel goed zitten?

Verwijderd

Topicstarter
Grenco schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 19:16:
Er is afgelopen dinsdag trouwens een bios update vrijgegeven welke de compatibility met sommige RAM modules verbeterd. Probeer de machine eens met 1 stuk ram op te starten.

Aanvulling:
Kan ik zomaar dingen uit mijn pc halen? Logisch dat je de stroom er af moet halen, maar ik kan dus gewoon even de ram modules verwisselen?

Verwijderd

Topicstarter
Grenco schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 19:16:

Aanvulling:
Ik kan helemaal niet in de bios komen, hij geeft totaal zwart beeld het scherm geeft niks weer

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 19:01:
[...]

Hier is de lijst:

BenQ 22 L GL2250HM LED H+D S
TN6S16 Sharkoon WPM600 Bronze 600W ATX
SSD 120GB 470/550 Radeon R7 SA3 AMD
D416GB 2400-16 Vengeance LPX bk K2 COR >>> Deze zitten op slot 1/3
WD 1TB WD10EZEX Blue SA3
CoolerMaster Hyper212 Evo
EVGA6GB D5 GTX 1060 SC Gaming ACX 2.0
CoolerMaster K280 bk ATX
GigaByte GA-Z270-HD3P Z270

ik had iets gelezen over ram geheugen wat op de verkeerde plek zit maar ik wacht even op jullie antwoord voordat ik er weer aan ga klooien
Geen cpu?

Post eens een foto van de binnenkant van de pc.

• Grenco
Snap ik. Daarom hopen dat met 1 stuk geheugen wel werkt en dat je daarna een update kan doen.

Het geheugen mag je gewoon van plek verwisselen en de pc zou ook moeten werken met maar 1 bankje.

Met maar 1 geheugenbank draait deze in single channel mode en misschien dat dat de compatibiliteit verbeterd. Echter voor het zelfde geld is er iets anders aan de hand...

Verwijderd

Topicstarter
Grenco schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 19:52:
Snap ik. Daarom hopen dat met 1 stuk geheugen wel werkt en dat je daarna een update kan doen.

Het geheugen mag je gewoon van plek verwisselen en de pc zou ook moeten werken met maar 1 bankje.

Met maar 1 geheugenbank draait deze in single channel mode en misschien dat dat de compatibiliteit verbeterd. Echter voor het zelfde geld is er iets anders aan de hand...
Dus ik hoef geen rekening te houden met statische elektriciteit en alle verhalen daar om heen met antistatische bandjes en ontladen etc.?

• breew
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 19:58:
[...]Dus ik hoef geen rekening te houden met statische elektriciteit en alle verhalen daar om heen met antistatische bandjes en ontladen etc.?
je hebt hem toch ook zelf in elkaar gezet?

Verwijderd

Topicstarter
breew schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 19:59:
[...]

je hebt hem toch ook zelf in elkaar gezet?
Ja klopt, maar als er eenmaal stroom op heeft gestaan... sorry als het een domme vraag is hoor maar ik ben nog best wel noob met dit soort dingen, ik dacht dat ik het wel kon

• zekerpixels
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-01 01:58

zekerpixels

Victory Loves Preparation

Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 18:26:
Hij geeft btw wel een rood lampje aan bij het opstarten, ik weet niet of dit iets er mee te maken heeft
Kijk eens wat het rode lampje betekend bijv. blz. 14 bovenaan.
http://www.gigabyte.com/p...page.aspx?pid=6112#manual

Zoals ACB gezegt mist de processor in je lijstje, we aan er maar vanuit dat je deze bent vergeten erbij te zetten.

• Grenco
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 20:00:
[...]

Ja klopt, maar als er eenmaal stroom op heeft gestaan... sorry als het een domme vraag is hoor maar ik ben nog best wel noob met dit soort dingen, ik dacht dat ik het wel kon
ESD (statische elektriciteit) hoor je wel rekening mee te houden. Maar dat was ook al bij de bouw van je pc.

Verwijderd

Topicstarter
zekerpixels schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 20:08:
[...]

Kijk eens wat het rode lampje betekend bijv. blz. 14 bovenaan.
http://www.gigabyte.com/p...page.aspx?pid=6112#manual

Zoals ACB gezegt mist de processor in je lijstje, we aan er maar vanuit dat je deze bent vergeten erbij te zetten.
Nice, er staat als de lampjes blijven branden dan is er iets aan de hand met de onderdelen, ze gaan van boven naar beneden- van links naar rechts allemaal ongeveer 1 seconde aan, zou dat iets betekenen? Ze gaan één voor één btw

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 19:52:
[...]

Geen cpu?

Post eens een foto van de binnenkant van de pc.
Oh sorry, vergeten er bij te zetten, intel i5 7600k

Verwijderd

Maak eens wat duidelijk foto's van hoe je alles hebt aangesloten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 20:52:
Maak eens wat duidelijk foto's van hoe je alles hebt aangesloten.
hier wat foto's:

http://nl.tinypic.com/r/2ez0280/9

http://i67.tinypic.com/2cjxfl.jpg

Verwijderd

Nergens een afstandsbusje tussen het moederbord en de behuizing te veel of te weinig zitten? Op welke manier sluit je precies de kabel(s) van de monitor aan op de videokaart en op het moederbord? Eventuele verloopjes?

Kan ook nog zijn dat er een pinnetje van de CPU socket wat scheef staat. Hoeveel koelpasta heb je gebruikt? Als je erg veel hebt gebruik kan het ook in de socket lopen wat niet echt bevorderlijk zou zijn voor de werking.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 21:41:
Nergens een afstandsbusje tussen het moederbord en de behuizing te veel of te weinig zitten? Op welke manier sluit je precies de kabel(s) van de monitor aan op de videokaart en op het moederbord? Eventuele verloopjes?

Kan ook nog zijn dat er een pinnetje van de CPU socket wat scheef staat. Hoeveel koelpasta heb je gebruikt? Als je erg veel hebt gebruik kan het ook in de socket lopen wat niet echt bevorderlijk zou zijn voor de werking.
Ik sluit de monitor met een HDMI kabel aan de HDMI poort van het moederbord, ik heb ook al geprobeerd om hem aan de videokaart te doen maar dat werkt ook niet. :(

Ik heb ter grote van een erwt coolpasta gedaan op de cpu, ik heb ff gechecked en ik zie geen coolpasta onder de koeler vandaan komen.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:41

nelizmastr

Goed wies kapot

Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 22:06:
[...]

Ik sluit de monitor met een HDMI kabel aan de HDMI poort van het moederbord, ik heb ook al geprobeerd om hem aan de videokaart te doen maar dat werkt ook niet. :(

Ik heb ter grote van een erwt coolpasta gedaan op de cpu, ik heb ff gechecked en ik zie geen coolpasta onder de koeler vandaan komen.
Aan het moederbord gaat-ie nooit beeld geven als je een videokaart geïnstalleerd hebt.

Bouw de boel eens uit en leg het op een doos, test daar nogmaals of de boel dan wel werkt.

Trouwens, waarom deze B-merk voeding?

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Verwijderd

Topicstarter
nelizmastr schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 22:08:
[...]

Aan het moederbord gaat-ie nooit beeld geven als je een videokaart geïnstalleerd hebt.

Bouw de boel eens uit en leg het op een doos, test daar nogmaals of de boel dan wel werkt.

Trouwens, waarom deze B-merk voeding?
Hij was niet al te duur, en was een goed merk volgens veel mensen, 80 plus bronze etc.

Hoe bedoel je bouw de boel uit? Wil je dat ik het systeem opnieuw inbouw?

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:41

nelizmastr

Goed wies kapot

Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 22:12:
[...]

Hij was niet al te duur, en was een goed merk volgens veel mensen, 80 plus bronze etc.

Hoe bedoel je bouw de boel uit? Wil je dat ik het systeem opnieuw inbouw?
Nee. Hele spul uit de kast, mobo op een doos leggen en dan aanzetten (pinnetjes verbinden met schroevendraaier). Deze voedingen zijn meuk, maar dat terzijde ;)

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Verwijderd

Topicstarter
nelizmastr schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 22:14:
[...]

Nee. Hele spul uit de kast, mobo op een doos leggen en dan aanzetten (pinnetjes verbinden met schroevendraaier). Deze voedingen zijn meuk, maar dat terzijde ;)
Morgen komt een vriend die al jaren in de ict pc bouw werkt, ik kijk morgen met hem even wat er aan de hand is, i know ik had moeten wachten tot hij er was maar ik kon niet wachten 8)7 , ik laat het jullie zo snel mogelijk weten

• Grenco
Check even in je monitor menu of HDMI aan staat. Gisteren ook iemand geholpen met een vergelijkbaar probleem. Daarbij bleek dat bij haar BenQ scherm de HDMI standaard uit stond. Het controleren waard.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1749289

Test ook eens met de VGA aansluiting als je moederbord dit heeft. (Zonder de videokaart is geïnstalleerd)

[ Voor 16% gewijzigd door Grenco op 20-01-2017 22:27 ]

• breew
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 22:17:
[...]

Morgen komt een vriend die al jaren in de ict pc bouw werkt, ik kijk morgen met hem even wat er aan de hand is, i know ik had moeten wachten tot hij er was maar ik kon niet wachten 8)7 , ik laat het jullie zo snel mogelijk weten
Vraag meteen of hij even een kwaliteitsvoeding meeneemt. dan kun je uitsluiten dat het aan je voeding ligt. Ik lees in verschillende reviews niet heel veel positiefs over het merk sharkoon (al kan ik nergens een goede ripple-test vinden specifiek van jouw voeding).

Mijn eerste gok zou zijn dat je niet alle kabels goed hebt aangesloten. Ergens een kabel gemist, of niet hard genoeg aangedrukt... Heb je de manual van je moederboard helemaal goed doorgelezen, en alles gecheckt op campatabilitiet?

Je foto's zijn helaas te onduidelijk om iets op te kunnen baseren.

[ Voor 12% gewijzigd door breew op 21-01-2017 08:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
nelizmastr schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 22:14:
[...]

YESSSS het is gelukt, ik he balles er uit gehaald en simpel weg er weer ingezet naar deze keer de ram modules op een andere gezet en het werkt!!!

Thanks voor iedereen zijn hulp!

Verwijderd

Topicstarter
hij werkt nu opeens weer niet, Windows startte eerst normaal op zonder optische videokaart, en nu heb ik hem er in gezet en nu start windows helemaal niet op... zwart scherm, en als nu heb ik de videokaart er weer uit gehaald en hij start weer normaal op maar nu krijg ik allemaal strepen in mijn beeld.... :/

Hier een foto: http://nl.tinypic.com/r/5y9893/9

Verwijderd

Als de videokaart erin zit moet je de schermen aansluiten op de videokaart en niet op het moederbord.

Acties:
  • Beste antwoord

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:47

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Op het moment dat je de VGA kaart hebt geplaatst, heb je toen ook de HDMI kabel uit het moederbord gehaald en in de VGA kaart geplaatst?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
_Dune_ schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 12:52:
Oh wouw, wat ben ik ook sukkel, bedankt!
Pagina: 1