Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Upgradekit PC

Pagina: 1
Acties:

• Kevin1Bravo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02-2023
Hallo, ik heb nog steeds een i5-2500K die nog steeds prima draait. Inmiddels vind ik het tijd voor een upgrade.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Overklokken en gaming, met name FSX dus CPU. Ik heb reeds een 4k scherm. Wat betreft een nieuwe videokaart kijk ik de kat nog evenuit de boom.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
GTX 970, SSD's en HDD's. Voeding is een Coolermaster M520 die alweer een jaar of 10 oud is.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Asrock Z270 Extreme4
Intel Core i7 7700K
Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x8GB 3000 C15
Corsair Hydro H115i

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb altijd ASUS gehad, eerste keer dat ik overweeg ASROCK te nemen.

Ga je overklokken?
Ja, het is wel de bedoeling een goede en stabiele overklok te draaien.

Ik twijfel nog wel om een nieuwe voeding te nemen gezien de leeftijd van de voeding. Ik heb nu nog veel molex naar andere verloopstukjes die ik graag weg wil hebben. Ik denk niet dat ik SLI ga draaien, ik vind dat toch te duur om twee kaarten te nemen. Maar als het met een degelijke voeding maar drie tientjes uitmaakt dan kies ik toch liever voor een hoger vermogen en een SLI-proof voeding.

Ik hoor graag wat jullie van de setup vinden. Overkill van i7 en waterkoeling neem ik voor lief. Ik wil per se een waterkoeler en een i7.

• Finntasy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-11 11:46
Ziet er op zich goed uit, maar na 10 jaar zou ik toch echt een nieuwe voeding kopen aangezien die waarschijnlijk ergens in de komende 2 jaar zal overlijden en dan wil je niet een component meenemen.
De pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M zal denk ik een goed idee zijn voor dit systeem, ook omdat dingen in de toekomst alleen maar zuiniger worden terwijl je nu nog nergens in de buurt van 450w komt.
SLI zou ik trouwens niet aan beginnen, support daarvoor is nog steeds beroerd dus dat zou ik niet doen.

• Kevin1Bravo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02-2023
Thanks voor de tip, jammer dat die Bitfenix nu niet zo super goed leverbaar is, zou het systeem graag al bestellen dit weekend :P

• Finntasy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-11 11:46
De pricewatch: Corsair RM550x is wel beter leverbaar mits je het extra geld wilt uitgeven.

• govie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09-2020
Je zou het gebruiker Mask eigenlijk even kunnen vragen inzake of die voeding nog voldoet, die gast houdt van spanning & nipples.

[ Voor 4% gewijzigd door govie op 20-01-2017 21:54 ]