Mijn vraag
Ik heb gisteren de laatste onderdelen binnen gekregen voor mijn nieuwe pc.
Zo doende in elkaar gezet en alles lijkt normaal te draaien alleen krijg geen beeld.
De monitor(s) gaan slapen / op zwart. Na wat troubleshooting vermoed ik dat de bios een firmware update nodig heeft. De doos geeft aan 601-7885-070b1511002291. 1511 staat als ik mij niet vergis voor de datum waarop deze gemaakt is (gebaseerd op msi informatie) De i7-6800k is pas later gelanceerd, en er zijn gevallen op internet te vinden van mensen met hetzelfde probleem.
Omdat de processor / moederbord geen geintegreerde graphics heeft kan ik niet een andere display kiezen (of de bios zelf updaten -> ik zie niks).
Nu is mijn vraag, heb ik het bij het juiste eind, of is er iets wat ik over het hoofd zie?
groet!
Peter
Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb gisteren de laatste onderdelen binnen gekregen voor mijn nieuwe pc.
Zo doende in elkaar gezet en alles lijkt normaal te draaien alleen krijg geen beeld.
De monitor(s) gaan slapen / op zwart. Na wat troubleshooting vermoed ik dat de bios een firmware update nodig heeft. De doos geeft aan 601-7885-070b1511002291. 1511 staat als ik mij niet vergis voor de datum waarop deze gemaakt is (gebaseerd op msi informatie) De i7-6800k is pas later gelanceerd, en er zijn gevallen op internet te vinden van mensen met hetzelfde probleem.
Omdat de processor / moederbord geen geintegreerde graphics heeft kan ik niet een andere display kiezen (of de bios zelf updaten -> ik zie niks).
Nu is mijn vraag, heb ik het bij het juiste eind, of is er iets wat ik over het hoofd zie?
groet!
Peter
Relevante software en hardware die ik gebruik
- MSI X99A SLI Plus
- i7-6800k
- corsair vengeance DDR4-3000mhz (64gb)
- msi gtx 1070
- corsair RM550x voeding
- scythe mugen 5
- zie de volledige build hier
- geheugen beperkt tot 1 slot, ander geheugen en/of ander geheugenslot maakt geen verschil
- andere videokaart (gtx 970) maakt geen verschil
- setup zonder behuizing opgebouwd (alleen moederbord, geheugen en videokaart), maakt geen verschil
- het gewoon even aan laten staan, de pc schakelt zichzelf niet uit (ook niet na 10 min)
- 'bios 2' van het moederbord geprobeerd, maakt geen verschil
- bios cmos reset maakt geen verschil
- 2 monitors getest met zowel dvi / hdmi / mdp
- processor opnieuw bevestigd (niks raars gezien)