Toon posts:

Internet delen levert netwerk problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn probleemis het volgende. Ik draai een volledig Windows 98se netwerk. Een pentium I 133Mhz (met een chelloverbinding en een realtek netwerk kaart met ingebouwde hub) en twee laptops. Ik heb alles gedaan volgens het boekje en heb de clients geinstalleerd mbv een client floppy zoals die gemaakt wordt tijdens het toevoegen van het Internet Sharing Protocol.
Als ik nu vanaf een client het net op wil, dan kan ik maar een og hooguit twee pagina's openen. Na de eerste pagina te hebben geopend gaat de browser (op de client) eerst uren lang mijn proxyinstellingen langs (DEtecting proxy settings) en gaat dan op zoek naar de gewenste site (finding site:www.xxxxxxxx.com) en uiteindelijk vindt hij hem niet.
Na deze handeling is het volgende niet meer mogelijk. Mijn server vindt mijn client niet meer in het netwerk. Andersom nog wel.
Als ik de server opnieuw opstart dan kan ik opnieuw vanaf een client een of twee pagina's openen. Waarna het probleem zich opnieuw voordoet. Wat mij opvalt maar dat kan subjectief zijn. Toen ik net de internetverbinding voor het eerst vanaf een client gebruikte kon ik 5 pagina openen (ongeveer). Wie weet waarmijn probleem zit en wat ik eraan moet doen.

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-07 20:34
ik heb ook een pentium1 133 staan als server
maar ik maak gebruik van winroute (lite volgens mij ?) nu kan via alle compies probleem loos surfen. Is geen oplossing voor het probleem maar misschien een andere benadering

Verwijderd

Probleem heb ik ook gehad met ICS: conclusie alles stond goed: ICS werkt helaas gewoon slecht.

Dus idd ICS deinstalleren en Winroute Pro of Lite installeren en hoppa alles functioneert!

Veel suc6

• ProCal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08-2023
Misschien kun je ook eens Sygate gebruiken! Gebruik ik ook en ik ben er erg tevreden over, je hebt dan een 'transparante' internetverbinding, dwz. dat het voor je pc's lijkt dat zij direct met het internet verbonden zijn! Suc6!

Verwijderd

Topicstarter
thnx all