TL DMX verlichting vervangen door led

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyb3rshark
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-12-2024
Dag allemaal,

Afgelopen week heeft mijn baas mij de opdracht gegeven om de huidige sierverlichting om te bouwen van tl naar led.
Het gaat hier over gekleurde tl buizen die achter een glazen paneel staat en door een dmx gestuurd worden.Een ledstrip is makkelijk geplaatst maar een met genoeg lichtopbrengst  vinden is een andere zaak...

https://drive.google.com/file/d/0B1oWSHR2jWSDY3VpOHludGFhRDA/view?usp=drivesdk

https://drive.google.com/file/d/0B1oWSHR2jWSDTG84VGJiaHRwVE0/view?usp=drivesdk

Met voorbaat dank aan iedereen met tips

Groetjes,
Indy

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-10 15:03
En wat zoek je nou precies?

LED buizen in de vorm van TL (wit? gekleurd?)
Een LED RGB strip? Wat is "genoeg" lichtopbrengst?
Een andere oplossing?

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaoPb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:58

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

Je hebt in principe kant en klare LED buizen die je met een kleine aanpassing in dezelfde armaturen kunt gebruiken.

Deze zouden qua lichtopbrengst ook in de buurt moeten liggen van de oorspronkelijke lampen.

Maar hiervoor zul je zelf even moeten Googlen omdat ik er geen praktijkervaring mee heb, en ook niet weet welke formaat lampen en armaturen je gebruikt.

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyb3rshark
De huidige verlichting is in allerlei kleuren,mijn baas wilt de kleuren behouden maar ik kan geen led tl buizen gekleurd vinden,daarom zocht ik achter een een rgb ledstrip die door het doffe glazen paneel kan schijnen.of iets met hetzelfde effect allesinds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Met een LED Tube kom je er niet, die dingen gaan aan of uit en zijn verder niet regelbaar door DMX, althans niet in kleur maar eventueel wel in lichtopbrengst.

Wat je zoekt is echt een LED strip die je kunt aansturen via DMX. Deze strip plak je netjes in een gootje met een mat dekseltje zodat je netjes diffuus licht krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

DMX naar PWM converter, en een led strip, volgens mij isdat iets wat prima te verkrijgen is, bijvoorbeeld bij dmx4all (even uit mijn hoofd)
Je kunt die strips gewoon vastplakken, dus de armaturen voor TL buizen kun je er dan uit trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
_ferry_ schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 17:51:
DMX naar PWM converter, en een led strip, volgens mij isdat iets wat prima te verkrijgen is, bijvoorbeeld bij dmx4all (even uit mijn hoofd)
Je kunt die strips gewoon vastplakken, dus de armaturen voor TL buizen kun je er dan uit trekken.
Geen slecht idee. Hou die PWM-lijnen naar de ledstrips zo kort mogelijk, dat wel.

Idee van ferry is technisch makkelijk haalbaar, maar ik vraag me af of een ledstrip mooi oogt achter die doeken. Ik kan die tl balken duidelijk zien zitten dus ik denk dat je die ledpuntjes ook duidelijk ziet zitten zometeen, en dat noem ik lelijk. Zou je kunnen oplossen met een diffuser.

Ander idee wat misschien te pitchen valt, DALI lampen ipv DMX. Misschien vind je die wel in led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyb3rshark
Dat is al goed om te weten,maar naar wat voor een lumen van de leds zou ik moeten kijken om zo'n tl te kunnen vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ben geen expert in optica, maar het aantal lumen heeft er volgens mij weinig mee te maken. Het is de hoek die het licht maakt zodra het de led verlaat en het aantal lumen verandert daar weinig aan. Met een diffuser kun je die hoek beïnvloeden.
Pagina: 1