Toon posts:

Windows ziet verschillende USB-sticks als dezelfde stick

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geacht forumlid,
Ik heb verschillende eenvoudige USB memorysticks van het zelfde merk.

Ik heb begrepen dat vanwege de enkele vermelding in regedit voor dat merk, het is alsof alle USB Sticks van dat merk dezelfde inhoud hebben.

Hoe kan ik de USB sticks uitlezen zodat er gekeken wordt wat er echt op de stick staat, onafhankelijk van wat er in regedit vermeld is? Ik wil graag de informatie terug hebben die op de betreffende USB sticks staat.

Hoogachtend.

HansieB12

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:10
Als het goed is onthoudt Windows van "removable media" niet wat er op staat, zeker niet nadat je een stick uit je PC hebt gehaald.

Wat gebeurt er als je een USB drive veilig verwijderd (in Verkenner met rechter muisknop -> uitwerpen of rechts onder bij de klok) en de memory stick uit je PC haalt? Als het goed is verdwijnt dan ook de schijfletter?

Als je dan een andere stick terug stopt, wat gebeurt er dan? Krijgt deze dezelfde schijfletter? En weet je zeker dat er ook daadwerkelijk iets anders op staat?

Wat wel kan is wanneer je ze er beiden tegelijk in stopt en Windows wil aan beiden de letter G:\ geven (bijvoorbeeld), dan zie je er maar één. In dat geval kun je in Disk Management (diskmgmt.msc) de schijfletter van één van de twee aanpassen.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-01 17:50
Paul schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 16:53:
Wat wel kan is wanneer je ze er beiden tegelijk in stopt en Windows wil aan beiden de letter G:\ geven (bijvoorbeeld), dan zie je er maar één. In dat geval kun je in Disk Management (diskmgmt.msc) de schijfletter van één van de twee aanpassen.
Dat wil Windows niet, Windows geeft dan gewoon de eerstvolgende beschikbare letter weg. Jammer dan dat die de vorige keer G: was, nu wordt het H:

Ik denk dat TS bedoeld dat hij denkt dat de geheugencapaciteit van alle stickjes hetzelfde is en dat deze door een setting (in de USB Stick weliswaar) beperkt wordt tot een kleinere grote. Hij wil dus de USB stick forceren om al de aanwezige geheugencapaciteit op de stick te benutten.

Regedit is een tool om het Windows register te kunnen bewerken, dat zal dus niks doen met de beschikbare capaciteit van de USB stick.

[ Voor 15% gewijzigd door LordSinclair op 20-01-2017 16:58 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Foodie88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-01 11:31
Deze SuperUser thread (Klik: http://superuser.com/ques...e-capacity-down-to-938-mb) bevat denk ik de informatie die je nodig hebt. Je moet het volume formatteren om de volle capaciteit te krijgen.

BF1 Stats

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:10
LordSinclair schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 16:56:
Dat wil Windows niet, Windows geeft dan gewoon de eerstvolgende beschikbare letter weg. Jammer dan dat die de vorige keer G: was, nu wordt het H:
Dat hangt helemaal van je Windows-versie af :) Windows XP deed dat in ieder geval niet, in welke versie ze dat veranderd hebben durf ik niet te zeggen en we weten ook niet welke versie Hansie gebruikt :P
Ik denk dat TS bedoeld dat hij denkt dat de geheugencapaciteit van alle stickjes hetzelfde is en dat deze door een setting (in de USB Stick weliswaar) beperkt wordt tot een kleinere grote.
Hij schrijft: "Ik wil graag de informatie terug hebben die op de betreffende USB sticks staat.", ik haal daar uit dat hij niet meer bij zijn data kan :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ik heb een verkeerde observatie gemaakt.

De situatie is nu als volgt:

USB Stick 1 (Op (E:)) : Situatie normaal. Files worden gelezen.

USB Stick 2 (Op (E:)) : Na inpluggen wordt er, na erop geklikt te hebben, toch om een medium gevraagd. Maar op USB Stick 2 is een Windows programma gekopieerd (ZIP). Dat wordt nu dus niet meer gevonden.

USB Stick 3 (Op (E:)) : Ook hier wordt na inpluggen toch, ook na erop geklikt te hebben, om een verwisselbaar medium gevraagd. Maar op USB stick 3 is een backup geplaatst. Dat wordt nu dus ook niet meer gevonden.

Hoe kan ik USB Stick 2 en 3 herstellen?

Sorry voor het ongemak.

HansieB12

• Foodie88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-01 11:31
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 19:08:
Sorry, ik heb een verkeerde observatie gemaakt.

De situatie is nu als volgt:

USB Stick 1 (Op (E:)) : Situatie normaal. Files worden gelezen.

USB Stick 2 (Op (E:)) : Na inpluggen wordt er, na erop geklikt te hebben, toch om een medium gevraagd. Maar op USB Stick 2 is een Windows programma gekopieerd (ZIP). Dat wordt nu dus niet meer gevonden.

USB Stick 3 (Op (E:)) : Ook hier wordt na inpluggen toch, ook na erop geklikt te hebben, om een verwisselbaar medium gevraagd. Maar op USB stick 3 is een backup geplaatst. Dat wordt nu dus ook niet meer gevonden.

Hoe kan ik USB Stick 2 en 3 herstellen?

Sorry voor het ongemak.

HansieB12
Ik snap je vraag nog steeds niet helemaal.

Ik lees je verhaal als volgt:
Je hebt dus drie dezelfde USB sticks, waarbij er op alledrie bestanden staan. Eén ervan wordt correct ingelezen, je kan de bestanden zien. De andere twee werken niet - je krijgt een melding dat je een verwisselbaar medium moet invoeren of dat dit niet gevonden kan worden. Je kan dus ook niet de inhoud zien. Je ziet dus geen 'lege' USB stick maar je kunt de hele inhoud niet benaderen.

Indien dat correct is, verwijder je je USB sticks wel eens zonder 'veilig verwijderen'? Dan is er een kans dat deze corrupt raakt. De inhoud is dan niet meer te lezen. Daarom is 'veilig verwijderen' wel aan te raden.

Dan zit er volgens mij niets anders meer op dan de USB stick te formatteren. Dan zal hij als het goed is weer gaan werken maar ben je de inhoud die er eerst op stond sowieso kwijt.

BF1 Stats

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:12
Als je een "geen medium" fout krijgt bij een USB-stick dan is vrijwel altijd het NAND-geheugen defect.

Verwijderd

Topicstarter
Foodie88,
Je hebt mijn vraag goed begrepen. Ik jouw antwoord ook.

Nog een opmerking. Vanmiddag vertelde een technicus van N mij dat elke USB stick fabrikant een code heeft in regedit. De goedkope producenten hebben maar 1 code voor alle USB Sticks. De betere producenten voor elke USB stick 1 code. Vandaar dat er bij mij maar 1 USB stick goed gelezen wordt, die waarvan de code in regedit staat.

Stel dat deze aanname juist is, hoe kan ik dan de andere 2 USB sticks goed lezen? Hoe kan ik regedit aanpassen?

Ik ga nog niet formatteren.

HansieB12

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Zoals hcQd zegt, is de kans erg groot dat je USB sticks simpelweg overleden zijn. Terugsturen voor garantie dus.

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

De vraagstelling is wel een beetje vaag... :|

Maar zijn je USB sticks initieel wel (lowlevel) geformatteerd? Of heb je ze zo uit de verpakking in gebruik genomen?

Er zijn genoeg tooltjes beschikbaar om removable media te checken/formatteren/recoveren.
O.a. recuva om dingen terug te halen.

Of b.v. http://www.nirsoft.net/utils/usb_devices_view.html om precies te kunnen zien hoe je USB device op je computer 'gezien' wordt.

Mooie Plaatjes   

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:02
Mogelijk het volgende proberen:

USB stick 1 op computer 1, inhoud naar een andere stick of HDD kopiëren,
USB stick 2 op een andere computer proberen (en de inhoud naar een andere stick of HDD kopiëren),
USB stick 3 in weer een andere computer prikken en ook daarvan de inhoud kopiëren.

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 20:05:
Foodie88,
Je hebt mijn vraag goed begrepen. Ik jouw antwoord ook.

Nog een opmerking. Vanmiddag vertelde een technicus van N mij dat elke USB stick fabrikant een code heeft in regedit. De goedkope producenten hebben maar 1 code voor alle USB Sticks. De betere producenten voor elke USB stick 1 code. Vandaar dat er bij mij maar 1 USB stick goed gelezen wordt, die waarvan de code in regedit staat.

Stel dat deze aanname juist is, hoe kan ik dan de andere 2 USB sticks goed lezen? Hoe kan ik regedit aanpassen?

Ik ga nog niet formatteren.

HansieB12
Nog nooit van dit gehoord, kan me niet voorstellen dat USB apparaten puur op een fabrikant ID werken juist omdat dat op dag 1 al problemen zou geven...
Waarschijnlijk zijn je sticks gewoon kapot/corrupted, doen ze het op een andere pc wel gewoon?

Fixing things to the breaking point...

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk zijn je sticks gewoon kapot/corrupted, doen ze het op een andere pc wel gewoon?
1 Ik heb de USB sticks met Recuva proberen te herstellen. Dit leverde geen positive resultaten op.
2 Ik heb de USB sticks op een andere pc geprobeerd. Daar geven ze dezelfde problemen.

Ik ga ervan uit dat de USB sticks gewoon kapot/corrupted zijn.

Bedankt voor uw medewerking.

HansieB12

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En voordat je ze wegkiepert eerst nog een keer een low-level format geven. Daarna kijken wat ze nog eventueel doen. Uiteraard zijn ze niet meer geschikt voor belangrijke data (tenzij je er zeker van wilt zijn dat niemand er meer bij kan).

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:13

br00ky

Moderator Harde Waren
Topictitel inhoudelijker gemaakt en schopje naar OT.

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
sypie schreef op maandag 23 januari 2017 @ 22:14:
En voordat je ze wegkiepert eerst nog een keer een low-level format geven. Daarna kijken wat ze nog eventueel doen. Uiteraard zijn ze niet meer geschikt voor belangrijke data (tenzij je er zeker van wilt zijn dat niemand er meer bij kan).
Dat gaat dus niet werken met een "No media detected" error. De controller kan niet praten met de flash chip. Ze zijn dus écht kaputt.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ook al eens met een Mac of Linux geprobeerd?
Pagina: 1