Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wij
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01:30
Ik zoek een?
Een vervanger van mijn (kapotte) Nexus 5. Een (Zakelijke) Smartphone.

High-end specs
-4gb ram
-Nieuwe / snelle soc
-AMOLED
-~5.5"

Pré:
-Dual Sim
-Grote accucapaciteit
-Goed updatebeleid

Wat is je budget?
Via mijn werkgever kan ik van een voordeelregeling gebruik maken. Een deel van de prijs krijg ik vergoed / belastingvoordelen. Dan moet ik wel bij http://www.phoneshop.nl/telefoons/alle kopen. (beperkte keuze) _/-\o_

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik ga de telefoon met name gebruiken om te browsen. Daarnaast wordt hij ingezet als Navigatiesysteem, om Spotify te luisteren. E-mail, bellen. Gamen is minder belangrijk.

Wat heb je zelf al gevonden?

pricewatch: ZTE Axon 7 4GB RAM / 64GB ROM Grijs
product: Google Pixel XL
product: Microsoft Lumia 950 XL
pricewatch: Huawei P9 Plus Grijs
pricewatch: Motorola Moto Z Play Zwart

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik ben heel enthousiast geworden over de Nexus lijn van Google. Dit waren goede telefoons voor een redelijke prijs, met langere software ondersteuning. Ik wist daarom ook redelijk zeker dat mijn volgende telefoon weer een Nexus zou worden. Helaas heeft Google zijn beleid enigszins veranderd met de nieuwe Pixel. Deze toestellen zijn vreselijk duur, waardoor de keuze voor dit toestel geen no-brainer meer is. ;w :F

Ik irriteer mij al een tijdje aan het feit dat 'wij' Smartphones als wegwerpartikel zijn gaan zien. Zowel de hardware (niet verwisselbare batterij) als de software (bij de meeste fabrikanten na 18 maanden geen updates, geen patches) wordt ontworpen om kort mee te gaan. |:( |:(

Ik heb een (lichte) voorkeur voor Android ;) , aangezien ik dit al jaren gebruik en een aantal apps heb gekocht etc. Ik sta echter ook open voor Windows Mobile O-) . Ik voel mij niet echt aangetrokken tot Apple :/ .

In principe voldoet de ZTE Axon 7 _/-\o_ aan veel van mijn eisen voor een nette prijs. Dit lijkt mij een heel prettig toestel. Echter lees ik nu al veel problemen omtrent de Android 7.1 update, en verwacht ik niet dat dit toestel lang ondersteund zal worden. Ook zijn er nog maar weinig custom roms. 8)7

Min of meer hetzelfde verhaal m.b.t. de Huawei P9 plus O+ . Ook een toestel dat ik graag zou willen gebruiken. Echter is niemand echt blij met de Huawei software. Ook heb ik begrepen dat de kans kleiner is dat er custom roms worden gemaakt voor toestellen met Huawei's eigen SOC. 8)7

Min of meer hetzelfde verhaal voor de Motorola Moto Z Play. Sinds de overname door Lenovo is het update beleid niet meer zo goed. 8)7

De Google Pixel (XL) wordt wel snel / over een redelijke termijn ondersteund. Echter kan ik voor de prijs van dit toestel ondertussen in dezelfde periode ook wel drie keer een nieuwe Huawei kopen... Ook is de Pixel qua performance (min-of-meer) vergelijkbaar met de ZTE, die maar de helft kost. :D Ik zou deze aanschaf voor mezelf dus niet echt kunnen verantwoorden. (al kost de Pixel XL me met de kortingen zo'n €550)

Ik heb eigenlijk geen idee hoe het met de Microsoft lumia 950xl zit. Dit toestel wordt wel rechtstreeks door de software fabrikant geupdated. Ik verwacht dat het nog wel een tijdje ondersteund zal worden, aangezien er nog geen opvolgers zijn. Echter als Microsoft toch de stekker eruit trekt? :?

Anyway, door het aanschaffen van een Smartphone als langere termijn investering te bekijken (i.p.v. wegwerpdingetje) lukt het me niet om een keuze te maken. Ben benieuwd hoe jullie daar tegenaan kijken. :?

Het liefst zou ik zien dat toestellen platform onafhankelijk worden. Of in ieder geval dat hardware fabrikanten verplicht worden om voor een langere periode driver-ondersteuning te geven. Dan zou ik gewoon AOSP Android op mijn toestel zetten. 8)

Momenteel gebruik ik mijn backup telefoon, Samsung Galaxy Note1 (uit 2011). Met een redelijk goed werkende Android 6.1! Echter heb je op het moment van aankopen geen enkel idee voor welke telefoons lang (community) support zal bestaan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:11
Waarom ga je niet voor een gaaf toestel als de CAT S60?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasRB
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-09 21:34
Als je graag amoled wilt valt eigenlijk al een heleboel af. Als ik jou was zou ik een keuze maken tussen de Oneplus 3T en ZTE Axon 7. De 3T is net iets sneller en de Axon 7 heeft een 1440p scherm. Verder schijnt de software van ZTE oké te zijn maar zeker niet top. De software van Oneplus is tegenwoordig wel erg goed. Als je iets meer geld uit wil geven kun je ook de Galaxy S7 overwegen. De Galaxy S7 is de veiligste keuze als je updatebeleid belangrijk vind. Maargoed, deze is ook het duurst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MamaMouse
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Ik ben naar dezelfde toestellen aan het kijken om mijn LG G4 te vervangen (loopt al 10 mndn op 4 cores ipv de 6 ivm bootloop)

Misschien is de HTC 10 iets? Van wat ik tot nu toe gelezen heb is het een goed toestel met een redelijke community op XDA.

Het is niet het goedkoopste toestel, of het meest sexy, maar wel een degelijke performer.