Siemens ki26r450/02 koelkast koelt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-04 12:10
Ik weet niet of dit de juiste plek is, maar ik zag meerdere koelkast problemen staan ..vandaar.

Ik heb een Siemens ki26r450/02 koelkast uit 2006 en deze koelt niet meer. Thermostaat op max geeft geen effect.
Heb daarop de thermostaat kortgesloten (zwarte en bruine draad) in de hoop dat het de thermostaat zou zijn.
De koelkast gaat aan, je hoort de compressor (licht brommend geluid), maar dan hoor je een tik en slaat deze weer af. Dus geen effect en theoretisch zou de thermostaat dus gewoon goed moeten zijn. Deze tik werd de afgelopen 2 weken steeds luider, maar toen was de koelkast gewoon nog koud. Echter vanmorgen was de koelkast gewoon kamer temp.

Enig idee wat ik verder nog kan doen? Het is een inbouw koelkast....

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:31
Ik heb toen een nieuwe gekocht... Tot op heden heb ik twee koelkasten gehad die niet meer koelden en beide keren heb ik ze gewoon vervangen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-06 17:42

WhiteDog

met zwarte hond

Als je de compressor moet gaan vervangen kan je beter een nieuwe koelkast halen. Die zal waarschijnlijk nog zuiniger zijn ook en meer binnenruimte hebben voor dezelfde afmetingen.

Gecondoleerd met je verlies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-04 12:10
Had een nieuwe thermostaat besteld, omdat achteraf bleek dat de koelkast wel ging koelen (overbrugging werkte dus wel). thermostaat werkt wel op de hoogste stand en niet op andere standen.
Ook tikt hij weer na het afslaan. Ik denk dat een nieuwe koelast onvermijdelijk is.