Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stubbs
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-01 21:23
Hey, ik heb al een tijdje een i5 6500 processor in gebruik, en eigenlijk vanaf het begin is hij best luid, en wanneer ik een game speel lijkt m'n pc net een vliegtuig. Ik heb de temperatuur gemeten en die blijft ongeveer haken bij 60 graden bij zware games, 30-40 minder zware en +-30 wanneer er niks aanstaat.
Dus, koelen doet ie goed maar met veel lawaai.

Ik heb al gekeken of het niet een ander onderdeel is dat lawaai maakt maar nee, m'n case fan is zo goed als stil en m'n videokaart maakt weinig geluid tijdens games.

Zou het beter zijn om de ventilator te vervangen? Zo ja, hebben jullie enige suggesties?

Alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:50
Ja de standaard koeler kan best wat lawaai maken.
Hier staan wat reviews van CPU koelers om door te lezen:
categorie: Processorkoeling

Let wel even op het formaat van de koeler. Niet elke koeler past in elke case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-06 20:55
Heb je de standaard Intel koeler? zoals deze?
https://www.google.nl/sea...B#imgrc=i2bk1BnAGDxvTM%3A
Want ik zie ook een pricewatch: Cooler Master Hyper 212X in je inventaris staan namelijk.

Als je de standaard Intel koeler hebt dan vind ik het niet gek dat die zoveel geluid maakt dat doen ze bijna allemaal onder belasting en dan is het met een aftermarket koeler opgelost.

- Welk budget heb je er voor over?

- Welke kast heb je?

- Wat is het systeem Überhaupt? is het de gallery: Stubbs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Voor een locked processor zou ik niet verder gaan dan een 212. Daar heb je namelijk niets aan.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Een koelertje als een pricewatch: Scythe Byakko of pricewatch: be quiet! Pure Rock Slim doen het op een non k cpu met een tdp van 65w niet minder dan een 212X, Kotetsu of Tranquilo. http://www.eteknix.com/be...slim-cpu-cooler-review/5/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-06 14:42
Klinkt alsof de fan op z'n hardst draait. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Er kan veel stof in de heatsink zitten waardoor ie warmer wordt en de fan sneller gaat draaien. Kan je in de BIOS geen fan profielen instellen dat je hem wat zachter zet? Dan draait ie wat langzamer, maar koelt ook minder goed. Ik heb genoeg Intel stock koelers geïnstalleerd en laat ze eigenlijk altijd op auto staan. Ze zijn misschien niet de stilste, maar vliegtuig is ook weer overdreven, dus er is iets anders aan de hand.
Pagina: 1