Door een defect in mijn systeem ben ik er achter gekomen dat ik helemaal niet zo blij moet zijn met mijn ASRock Z97 Extreme6 moederbord. Het M.2 slot doet lanes delen en de PCIE terugschroeven naar x8.
Omdat ik de laatste tijd veel problemen heb met mijn systeem, ben ik aan het kijken om een compleet nieuwe te bouwen, zodat wanneer ik weer eens onderdelen moet opsturen naar een webshop, ik niet weken zonder computer zit.
In het BBG van november, Mainstream-gamesysteem, staat het volgende over het moederbord:
Ik ben de gelukkige eigenaar van een 960 Pro, en zou dan ook graag zien dat er niet nog extra invloed van "buitenaf" komt wat temperatuur betreft.
Gaarne had ik een tip van iemand die goed in de moederborden zit, en die weet wat een goed alternatief is.
De set opties is in ieder geval aantrekkelijk.
Het mag ook eventueel voor een nog nieuwer socket.
Omdat ik de laatste tijd veel problemen heb met mijn systeem, ben ik aan het kijken om een compleet nieuwe te bouwen, zodat wanneer ik weer eens onderdelen moet opsturen naar een webshop, ik niet weken zonder computer zit.
In het BBG van november, Mainstream-gamesysteem, staat het volgende over het moederbord:
Er wordt dan helaas geen alternatief gegeven waarbij het m2 slot op een betere plek zit.... Helaas zit het m2-slot tussen de socket voor de processor en het eerste pcie-slot. Hierdoor wordt een m2-ssd blootgesteld aan de warmte van die twee onderdelen, wat de prestaties negatief kan beïnvloeden als de koeling van de ssd niet voldoende is. Wie het m2-slot graag op een andere plek ziet, ...
Ik ben de gelukkige eigenaar van een 960 Pro, en zou dan ook graag zien dat er niet nog extra invloed van "buitenaf" komt wat temperatuur betreft.
Gaarne had ik een tip van iemand die goed in de moederborden zit, en die weet wat een goed alternatief is.
De set opties is in ieder geval aantrekkelijk.
Het mag ook eventueel voor een nog nieuwer socket.