Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe strak moet de koeler op de processor?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Kezer Soze
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-09 09:44
Mijn vraag
...Hoe strak moet ik mijn koeler aandraaien

Relevante software en hardware die ik gebruik
Scyte mugan 4
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...ik ben mijn koeler aan het monteren.
in de handleiding staat dat je moet uitkijken met het te vast draaien van de schroeven.
Met de schroevendraaier voel ik al wat weerstand. als ik de koeler alleen vast pak merk ik dat er wel een klein beetje speling in zit. moet dit helemaal strak zitten? Het betreft een 1151 MB en het gaat om de bevestiging van de koeling zelf. de backplate en de monteer schroeven zijn al gemonteerd

Alle reacties

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Hij moet wel goed strak zitten. In ieder geval geen speling als je de koeler vast pakt en het geheel optilt dat er dan beweging in zit. Let wel op dat je bord niet gaat buigen. Dan ben je te ver.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Als je een Skylake CPU gebruikt, vooral niet te strak draaien. Een klein beetje beweging mag best. Als je niet verder durft, kijk dan even wat je temperaturen doen. Is alles in orde, laat het dan lekker zo. Deze Mugens staan bekend als Skylake slopers, dus vooral niet te strak draaien.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Verwijderd

Boormachine erbij pakken en doorgaan tot die niet meer verder wil! ( als je een nieuwe cpu+moederbord wilt halen )

Strak genoeg dat het wel ertegen aan zit en niet dat er nog een halve-1 hele mm speling in een hoek zit want dat zul je dan snel merken met de temps etc.

Gewoon rustig alles aandraaien zodat er geen speling meer is.