[Reviews & Reacties] Moderaties commentaar reviews > 2 dagen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WK100
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04:37
Op dit moment zie je veel reviews met commentaar dat niet meer gemodereerd kan worden. Gezien het lage verkeer t.o.v. de frontpage is de kans dat een reactie gemodereerd wordt ook in orden van grootten kleiner.

Is het mogelijk om het commentaar onder reviews en dergelijke een langere moderatietijd te geven om dit te compenseren? Zo kan ik commentaar bij een review van een maand geleden alsnog modereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik neem aan dat je het hier hebt over de userreviews?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WK100
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04:37
Dat is correct. Hierbij een goed voorbeeld; de review is van 2 januari 2017, dus nog vrij recentelijk. Echter staan er nu al vele reacties onder die je niet meer kunt modereren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Bovenstaande is mij ook wel eens opgevallen dat bij reviews vaak veel reacties on gemoddereerd blijven. Is idd wel een punt wat wellicht wat aandacht mag krijgen mijn inziens.

Ik ben overigens even door de reacties heen gelopen in de review waar jij naar linkte :)

[ Voor 3% gewijzigd door Zeehond op 21-01-2017 23:20 ]

200 fish found!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik denk niet dat het gaat helpen om dit meer onder de aandacht te brengen. Userreviews krijgen simpelweg minder aandacht, dus ligt het voor de hand dat er minder moderaties zijn. Wellicht is het daarom een idee om de moderatietermijn specifiek voor de userreviews op te trekken, naar iets van een week ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:28

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Modereren in reviews is in haar huidige vorm een wassen neus. Een functie die waarschijnlijk bij die reviews is terecht is gekomen omdat ze op het platform bestond al voor nieuwstopics. Of modereren beantwoordt aan een behoefte bij review is denk ik een vraag die opnieuw gesteld kan worden.

Ben ook wel voorstander van het verlengen (of loslaten) van de moderatietermijn. Bij reacties in een topic is het te begrijpen dat de moderatietermijn beperkt is tot een periode die is te koppelen aan de actualiteit van nieuws en de aandachtscurve van de meeste nieuwslezers.

Een product review is vlot tussen de 3 en 10 jaar actueel. Afhankelijk van het producttype. Reacties onder een review zijn dus minder dan een procent van die periode te modereren.

Zonder analyse neig ik naar een van de de volgende twee benaderingen:
  • hang geen tijdslimiet aan review moderaties. Is het product niet meer relevant wordt de review toch niet meer gelezen. Wil je modereren mogelijk maken dan geef je iedereen die de review bezoekt de gelegenheid om te modereren.
  • maak de afweging of moderatie van reacties op reviews iets brengt. Een argument om het te willen is dat een betekenisvolle reactie die wat toevoegt aan de review zo kan worden aangemoedigd. Zou het antwoord negatief zijn dan is het misschien beter om moderaties op review reacties helemaal weg te laten.
Even los van alles is denk ik een analyse van belang om te bepalen of er nadelen zijn aan onbepaalde tijd moderaties van review reacties (kijkend naar reacties in reviews waarin dit mis kan gaan).

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Eens, die limiet van 48h lijkt hier geen enkel doel te dienen. De kans dat er voor de deadline gemodereerd wordt lijkt mij piepklein voor veel reviews die jarenlang relevant blijven. Flink oprekken is wellicht de makkelijkste aanpassing maar eigenlijk zie ik helemaal geen nut in een grens voor dit soort moderaties.

In theorie kan ik iets over misbruik bedenken maar ik betwijfel of dat in praktijk echt een groot probleem is dat een dergelijke limiet nodig maakt.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Pagina: 1