Ik wil een HDMI signaal omzetten naar Coax/BNC, daarvoor heb ik deze Delock HDMI naar SDI omvormer besteld, die jammer genoeg niet schijnt te werken.
Eerst had ik voor de zekerheid nagevraagd bij allekabels.nl nagevraagd of SDI wel het juiste signaal was.
Van wat ik begrepen heb is dat coax (tulp) en BNC connectoren zijn, en SDI het signaal.
Lang achtergrondverhaal
Het doel is om het HDMI signaal van een Bascom DVR/recorder camerasysteem om te zetten naar een SDI signaal dat over het netwerk gestuurd wordt mbv zogenaamde video baluns naar 7" monitoren (RCA).
Dit omdat ze in het gebouw van een praktijk overal de bewakingsbeelden willen kunnen zien van de wachtkamers of er clienten zitten te wachten; dat het gebouw 2 verdiepingen heeft met elk een wachtkamer maakt dat in het verleden voor deze oplossing was gekozen.

Dit werkte in het verleden prima met de oude kapotte DVR die een BNC video output had, maar met de vervangende DVR heeft die alleen VGA en HDMI video output

Ook had ik gevraagd aan het bewakingscamera bedrijf (Bascom) of zij een oplossing hadden, maar die stuurden je dan door naar allekabels.nl
Eerst had ik voor de zekerheid nagevraagd bij allekabels.nl nagevraagd of SDI wel het juiste signaal was.
Van wat ik begrepen heb is dat coax (tulp) en BNC connectoren zijn, en SDI het signaal.
Beste Allekabels, wij willen het HDMI signaal van een DVR/recorder ( https://www.bewakingscamera.nl/4-kanaals-hd-recorder-1757 ) om zetten naar BNC (coax)
Deze omvormer zet het om naar SDI, is dat nou hetzelfde als coax of is het iets anders? Zou dit wel werken voor ons?
BNC is enkel de connector, SDI is het video signaal welke gestuurd wordt over de kabel. Zodra u dus een HDMI signaal om wilt zetten naar BNC kunt u inderdaad gebruik maken van het door u gevonden product.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
- Maar de HDMI->SDI omvormer schijnt dus niet te werken in deze testopstelling (en ook niet aan de DVR). Doe ik nu wat fout of moet ik deze maar terugsturen?

Lang achtergrondverhaal
Het doel is om het HDMI signaal van een Bascom DVR/recorder camerasysteem om te zetten naar een SDI signaal dat over het netwerk gestuurd wordt mbv zogenaamde video baluns naar 7" monitoren (RCA).
Dit omdat ze in het gebouw van een praktijk overal de bewakingsbeelden willen kunnen zien van de wachtkamers of er clienten zitten te wachten; dat het gebouw 2 verdiepingen heeft met elk een wachtkamer maakt dat in het verleden voor deze oplossing was gekozen.

Dit werkte in het verleden prima met de oude kapotte DVR die een BNC video output had, maar met de vervangende DVR heeft die alleen VGA en HDMI video output

Ook had ik gevraagd aan het bewakingscamera bedrijf (Bascom) of zij een oplossing hadden, maar die stuurden je dan door naar allekabels.nl

Wat ik al gechecked heb:Onze recorders hebben tegenwoordig inderdaad enkel een VGA of HDMI aansluiting. Wij hebben zelf geen converters om dit signaal om te vormen. Ik weet wel dat www.allekabels.nl een zeer groot assortiment hebben. Ik raad u aan om even contact met hen op te nemen tot een passend product te komen.
- Meerdere HDMI kabels getest
- De juiste video output (1 of 2) genomen van de tulp connectoren, en ook het kanaal (AV1/AV2) in de monitor; alle combinaties geprobeerd voor de zekerheid
- twee monitoren tegelijkertijd aangesloten (VGA en HDMI) aan de DVR; beiden kregen beeld