Een vraag m.b.t. een powershell script dat ik aan het maken ben om mappen aan te maken op een server t.b.v. de homedrives voor gebruikers.
Wanneer ik onderstaande code uitvoer, wordt de gebruiker aangemaakt, de map aangemaakt en de rechten toegekend aan de map. Wanneer ik de rechten controleer heeft de betreffende gebruiker volledige rechten op de map, echter mag de gebruiker de map niet openen. Wanneer ik in Windows de rechten middels de standaard gui verwijder en opnieuw toevoeg, werkt het wel.
Heeft iemand van jullie een idee waar dit mis zou kunnen gaan?
Onderstaand mijn code, het is niet de volledige code, maar wel het deel waarin alle "magie" plaatsvindt.
Wanneer ik onderstaande code uitvoer, wordt de gebruiker aangemaakt, de map aangemaakt en de rechten toegekend aan de map. Wanneer ik de rechten controleer heeft de betreffende gebruiker volledige rechten op de map, echter mag de gebruiker de map niet openen. Wanneer ik in Windows de rechten middels de standaard gui verwijder en opnieuw toevoeg, werkt het wel.
Heeft iemand van jullie een idee waar dit mis zou kunnen gaan?
Onderstaand mijn code, het is niet de volledige code, maar wel het deel waarin alle "magie" plaatsvindt.
PowerShell:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| Function Create-User { param ($username = $x_username.Text, $password = $x_password.Text, $firstname = $x_firstname.Text, $lastname = $x_lastname.Text, $administratie = $x_administratie.Text, $company = $x_company.Text, $radar = $x_radar.Text ); $error.clear() try { $userexists = Get-ADUser -Identity $username } catch { $password = ConvertTo-SecureString $password -AsPlainText -Force $HomeDirectory = "\\servername\HomeFolderName\$username" NEW-ITEM –path $HomeDirectory -type directory -force Set-ItemProperty $HomeDirectory -name IsReadOnly -value $false New-ADUser -Name $username -SamAccountName $username -Path "OU=***,OU=***,DC=***,DC=***" -GivenName $firstname -Surname $lastname -DisplayName "$firstname $lastname" -AccountPassword $password -Enabled $true -PasswordNeverExpires $true -Description "$administratie - $radar" -Company $company -HomeDrive "H:" -HomeDirectory $HomeDirectory $Acl = Get-Acl $HomeDirectory $Ar = New-Object system.Security.AccessControl.FileSystemAccessRule($username, "FullControl", "ContainerInherit, ObjectInherit", "None", "Allow") $Acl.Setaccessrule($Ar) Set-Acl $HomeFolder $Acl |