Toon posts:

IOS 10 'probleempje'

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste Tweakers

Sinds een paar maanden ben ik een (tevreden) bezitter van een Iphone SE.
Vroeger ben ik altijd een verstokte android-gebruiker geweest maar het werd nu tijd om IOS te verkennen.

Zoals ik al gelezen had is IOS heel wat minder flexibel in het aanpassen naar de gebruiker zijn wensen. Voor mij geen probleem zolang alles goed werkt. En dat doet het ook!

Ik heb enkel één klein issue die me parten speelt. Ik probeer het duidelijk uit te leggen:

Mijn iconen op mijn homescreen zijn voor een groot deel onderverdeeld in mappen. Icoontjes van sociale apps in de map 'social', icoontjes van de muzie-apps in de map 'muziek'... Zo blijft het mooi overzichtelijk.
Nu open ik de map sociaal om daarna bijvoorbeeld de app whatsapp te openen. als ik daarna klaar ben met whatsappen dubbelklik ik op de homebutton.

Hier ontstaat mijn irritatie... IOS toont me dan de laatste geopende apps. So far so good.

Echter, als ik dan op het tabbladje van mijn map sociaal klik toont ios altijd eerst een halve seconde de klok en batterijstatus en dergelijke bovenaan. Dit gaat uiteindelijk weg, en dan pas kan je naast de map sociaal klikken om naar je homescreen te gaan.

Wat kunnen we hieraan doen? Ik heb hiervoor twee oplossingen:

- IOS mag de map sociaal niet openlaten maar je altijd de kans geven om naar je echte homescreen te gaan ipv de icoonfolder.
- IOS moet mij die halve seconde tijd en batterijstatus en dergelijke niet tonen.

Weet iemand of dit gedrag aan te passen is? Of kunnen we dit ergens melden?

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:23

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik herken de vertraging die je beschrijft niet echt. Maar sowieso: in plaats van 2x op de home button te drukken, kan je ook gewoon 1x op de home button drukken. Dan ga je direct naar je home screen (of de geopende map), in plaats van het overzicht van recent geopende apps.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:45

nelizmastr

Goed wies kapot

Inderdaad. Dubbelklik is de task switcher. Die is alleen bedoeld voor het schakelen tussen apps. Niet om je homescreen eerst weer aan te tikken en dan van map te wisselen. Daarvoor hoef je de knop maar één keer in te drukken. Het is geen iOS (zo schrijf je het, IOS is van Cisco) probleem, maar een gebruikerprobleem :)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
okay, thanks, jullie hebben gelijk. Als je eenmaal op de homebutton klikt heb je het probleem niet dat je eerst een halve seconde de batterijstatus en dergelijke ziet.
Wel jammer dat iOS opteert om terug te keren naar de map.

iOS dus... :-)

Homebutton should return to homescreen mijns inziens :-)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2017 15:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:28
Jij bent in de war met het lockscreen. Die halve seconde heeft hij nodig om jouw vinger te scannen.
Daar toont hij inderdaad de tijd&datum met recente apps. Net zoals bij het meest linker homescreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ Jeroen

Ik weet niet of ik de situatie helemaal goed beschreven heb. Mijn telefoon is zeker niet vergrendeld op het moment dat ik die halve seconde moet wachten.
Als ik dubbeltap op de homebutton om naar de task switcher te gaan en hierna het tabblad met de geopende map met icoontjes aantik komt dit gedrag van de halve seconde voor. Mijn telefoon is dan helemaal niet vergrendeld.

Nu valt dit perfect op te lossen door gewoon eenmaal te tappen op de homebutton... Nu enkel nog die reflex uit mijn vingers zien te krijgen...

Gr

V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Ik heb ook iOS10, maar ik kan vanuit een app niet via de een dubbeltap op de homebutton naar het homescreen. Het homescreen zit namelijk niet in de taskswitcher via een app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ Jeroen.. Dat is raar. Ik weet niet of je hier gemakkelijk printscreens kunt posten anders toon ik je dat eens. Ik volg dit forum verder op dit weekend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:29

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik zie wat je bedoelt inderdaad, maar:

A: Die vertraging van een halve seconde is zo kort dat ik niet snap hoe je jezelf daarover kunt storen als je van Android af komt :P
B: Druk inderdaad op de home knop. ;)

Je kunt het zo zien, je homescreen heeft een mappenstructuur; die is onderdeel van je homescreen. Open je een andere app, en ga je vervolgens terug naar je homescreen. Dan staat je laatste geopende map nog open. Net zoals dat in Finder of Windows Explorer het geval zou zijn. Als je op hun respectievelijke icon klikt op je computer is de laatste geopende map ook niet weg. Pas als jij die zelf weg klikt.

Verder denk ik dat jeroen3 niet in de gaten heeft dat je naar rechts kunt swipen om je homescreen terug te vinden in de app switcher.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
--MeAngry-- schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 16:20:
Verder denk ik dat jeroen3 niet in de gaten heeft dat je naar rechts kunt swipen om je homescreen terug te vinden in de app switcher.
Ah, je moet expliciet swipen want hij is anders niet zichtbaar. Gevonden.

Je kunt Instellingen -> Algemeen -> Toegankelijkheid -> Verminder Beweging wellicht eens proberen. Dan worden de animaties korter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ me angry: een halve seconde is net genoeg om een routinematige beweging, die je zeg maar een 100tal keer per dag doet, vervelend te laten worden. Maar hé ik geef je geen ongelijk, ik ben wel degelijk aan het muggenziften. 🙂

Om ff te antwoorden op je windows vergelijking. Ik gebruik altijd (op win7) de shortkey rechtsonder om naar je bureaublad terug te keren. Zo keer je altijd netjes terug naar je 'homescreen'. Maar hier stoppen we volgens mij best de vgln. met crappy windows 😉.

@ jeroen: jup, ik probeerde al tevergeefs te tweaken met die instellingen. No satisfying results...

Greets!
Pagina: 1